Vierailija

En olisi varmaan tehnyt yhtään lasta jos olisin saanut diagnoosin aiemmin, en kolmekymppisenä. Mutta 2 oli jo tehty ja kolmas mahassa. Ja JOKAISELLA on jotain neurologista pulmaa. Pojalla 13v ADD ja lievää asperger oireilua, tytöllä 11v ADHD ja uhmakkuushäiriö, tytöllä 7 v laaja-alainen oppimishäiriö ja kehitysviivästymä.

Sivut

Kommentit (123)

Vierailija

Ja kun kolmas oli mahassa, niin kahden ensimmäisen lapsen diagnooseja ei vielä ollut vai ? Miksi et jättänyt lasten hankintaa siihen ekaan ongelmaiseen ? kysympä vaan.

Vierailija

En usko hetkeäkään ettetkö itse olisi huomannut itsessäsi ongelmia, vaikkei diagnoosia olisi ollutkaan.

Ja kolme lasta vaatii isot tulot ja tukiverkot jne.

Eli siinäkin laskettu persiilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voimia. Tuohon ei auta kuin aika. Ehkä kymmenen vuoden päästä helpottaa. Sitten voit ajatella että ”paska reissu mutta tuli tehtyä.”

Vierailija

Tsemppiä ❤️ Osittain sama tilanne täällä, eli itsellä sekä toisella lapsellani diagnooseja. Arki on hyvin hankalaa. En ole löytänyt mitään viisastenkiveä, että miten tämä alkaisi sujua paremmin. Olen joka päivä lopenuupunut.

Vierailija

Minä sain teininä diagnoosin ja olen päättäny etten tee lapsia, en kyllä jaksaisi adhd-lasta.
Voimia ap:lle, ihan hirveä tilanne, koita saada apua jostakin :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja kun kolmas oli mahassa, niin kahden ensimmäisen lapsen diagnooseja ei vielä ollut vai ? Miksi et jättänyt lasten hankintaa siihen ekaan ongelmaiseen ? kysympä vaan.

Ei adhd-diagnooseja ja muita lieviä yleensä tehdä ennenkuin lapsi on eskarissa, joskus pitää odottaa jopa kouluun asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei adhd-diagnooseja ja muita lieviä yleensä tehdä ennenkuin lapsi on eskarissa, joskus pitää odottaa jopa kouluun asti.

Silti kaikki näkee, että lapsessa on jotain vialla ja yleensä näiden äidit sanoo, että lapsi on vilkas ekstrovertti.

Vierailija

Voi ei. :( Itselläni todennäköisesti ADD ja miehelläni myös (hänellä ihan virallinen diagnoosi) ja kyllä tämä on iso syy miksi lapsia ei ole eikä tule. Kamala ajatus, että samat ongelmat periytyisi eteenpäin ja välillä on itsenikin kanssa sellainen tunne, että ei näiden ongelmien kanssa vain voi elää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään ettetkö itse olisi huomannut itsessäsi ongelmia, vaikkei diagnoosia olisi ollutkaan.

Toki olin tiedostanut että olen vähän sellainen Hosuli mutta epäilinkö perityvää, neurologista häiriötä? En.

Vanhempani ovar terveitä,  normaaleja hmisiä samoin isoveli. Jollain tätä suvussa epäilem'ttä on mutta en ole vielä keksinyt kellä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toki olin tiedostanut että olen vähän sellainen Hosuli mutta epäilinkö perityvää, neurologista häiriötä? En.

Vanhempani ovar terveitä,  normaaleja hmisiä samoin isoveli. Jollain tätä suvussa epäilem'ttä on mutta en ole vielä keksinyt kellä.

Ap

"Vähän sellainen hosuli". Juupa. 

Vierailija

Esikoista alettiin epäillä 4-vuotiaana autistiseksi mutta emme olleet tässä vaiheessa vielä huolissaan. ADD todettiin kun oli ensimmäisellä luokalla mutta emme  ajatelleet, että kaikilla lapsillamme voisi olla ongelmia. Kun jälkikasvulle toisensa jälkeen sitten ropisi diagnooseja hakeuduin samalla itsekin tutkimuksiin, mieheni kehoituksesta (oletko sä huomannut että teissä on Einon kanssa tosi paljon samaa..) ja sain oman diagnoosini.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on juuri tätä nykyään! Luonteenpiirteen ja diagnoosin ero on melko veteenpiirretty viiva. Minun esikoiseni oli neljä vuotias, kun aloin epäillä, että jokin on pielessä. Vasta eskarissa hän pääsi tutkimuksiin, koska ongelmat eivät näkyneet päiväkodissa. Itse olin nuorena herkkä runotyttö ja haaveilija. Nykyään olen ADD, joka todettiin vasta, kun olin yli 30-vuotias ja kahden lapsen äiti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esikoista alettiin epäillä 4-vuotiaana autistiseksi mutta emme olleet tässä vaiheessa vielä huolissaan. ADD todettiin kun oli ensimmäisellä luokalla mutta emme  ajatelleet, että kaikilla lapsillamme voisi olla ongelmia. Kun jälkikasvulle toisensa jälkeen sitten ropisi diagnooseja hakeuduin samalla itsekin tutkimuksiin, mieheni kehoituksesta (oletko sä huomannut että teissä on Einon kanssa tosi paljon samaa..) ja sain oman diagnoosini.Ap
15/18 | klo 10:36 | 3.9.2020

Ehkä he eivät ole koskaan kuulleet tuosta, mikä on jo odotusaikana välttämätön ainesosa?
https://ods.od.nih.gov/factsheets/Choline-HealthProfessional/

"Choline is an essential nutrient that is naturally present in some foods and available as a dietary supplement.

Choline is a source of methyl groups needed for many steps in metabolism.

The body needs choline to synthesize phosphatidylcholine and sphingomyelin, two major phospholipids vital for cell membranes.

Therefore, all plant and animal cells need choline to preserve their structural integrity [1,2].

In addition, choline is needed to produce acetylcholine, an important neurotransmitter for memory, mood, muscle control, and other brain and nervous system functions [1-3].

Choline also plays important roles in modulating gene expression, cell membrane signaling, lipid transport and metabolism, and early brain development"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on juuri tätä nykyään! Luonteenpiirteen ja diagnoosin ero on melko veteenpiirretty viiva. Minun esikoiseni oli neljä vuotias, kun aloin epäillä, että jokin on pielessä. Vasta eskarissa hän pääsi tutkimuksiin, koska ongelmat eivät näkyneet päiväkodissa. Itse olin nuorena herkkä runotyttö ja haaveilija. Nykyään olen ADD, joka todettiin vasta, kun olin yli 30-vuotias ja kahden lapsen äiti.

On ihan sama mikä sen asian nimi on, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää miettiä omat rahkeensa KUNNOLLA ennen kuin hankkii lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esikoista alettiin epäillä 4-vuotiaana autistiseksi mutta emme olleet tässä vaiheessa vielä huolissaan. ADD todettiin kun oli ensimmäisellä luokalla mutta emme  ajatelleet, että kaikilla lapsillamme voisi olla ongelmia. Kun jälkikasvulle toisensa jälkeen sitten ropisi diagnooseja hakeuduin samalla itsekin tutkimuksiin, mieheni kehoituksesta (oletko sä huomannut että teissä on Einon kanssa tosi paljon samaa..) ja sain oman diagnoosini.

Ap

On edesvastuutonta tehdä tällaiselle lapselle pikkusisaruksia.

Vierailija

Miksi kasvottomat ihmiset täällä huutelevat jollekin, että ”Mitäs teit niin monta ähäskutti”. Mikä teitä vaivaa? Meillä on kaksi lasta, joista toinen erityinen. Luulimme mieheni kanssa, että esikoiselle olisi hyväksi, kun saisi sisaruksen. Esikoisen kanssa oli hankalaa alusta lähtien, mutta eihän sitä kukaan tiennyt moneen vuoteen, mistä kiikastaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat