Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selität lapselle jos et halua hankittavan brazeja, barbeja yms?

Vierailija
19.07.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustele vähän vai haluatko vain provosoida keskustelua?

Vierailija
2/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki sen tyyliset lelut vaan on TOSI rasittavia! Tyttö on nyt 2v eikä vielä onneksi osaa mitään vaatia mutta sekin päivä tulee vielä. Mun mielestä esim brazit on karseita kun niillä on meikit, seksikkäät pikku vaatteet ja isot tissit yms. Mun mielestä ne eivät ole lapselle hyviä leluja. Enkä todellakaan tarkoita että pitäisi leikkiä pelkästään joillain käpylehmillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbien korvikkeen jonka nimi oli Daisy. Onkohan jotain sen tyyppisiä vielä?

Äitini mielestä barbiet oli huono esikuva pikkutytölle ja Daisy oli paljon ' luonnollisemman' näköinen. tykkäsin siitä kyllä itse, oli musta nätimpi kuin Barbie

Vierailija
4/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen (?) varmaan ostaa lapsilleen vaikka keskitysleirinvartija-kenin tai narkkarihuora-barbien sitten kun sellaiset lanseerataan markkinoille, kun kaikilla muillakin lapsilla on?

Meillä 3-vuotias ei ainakaan päätä perheen arvomaailmaa vaan me vanhemmat. Eikä siihen kuulu huoran näköisiksi stailatut muotinuket.

Vierailija
5/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka epäluonnolinen kroppa ehkä onkin, niin ovat " viattomia" .

Brazien asut ovat suoraan punaistenlyhtyjen kujalta, samoin meikit... Barbeja saa sentään normaali asuisena ja vaikka lumikkina tmv. prinsessoina...

Minusta Bratsit eivät anna " oikeata naisen kuvaa" lapselle. Seksualisoituminen vaivaa jo muutenkin yhteiskuntaa, antaa pikkulasten olla siitä niin pitkälti erossa kun mahdollista...

Vierailija
6/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia Barbieitani sen sijaan olen säästellyt mahdolliselle tyttärelleni ja niitä voidaan toki pari uuttakin hankkia.

Vierailija
7/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän ne ruumiinrakenteeltaan normaalia ihmistä vastaa, mutta eivät kyllä mitkään muutkaan nuket. Barbit kuitenkin edustaa enemmän niitä arvoja, joita mä arvostan, niistähän löytyy jos jonkinlaista teemaa. Prinsessasatuja, perhe-elämää ja erilaisia ammatteja yms. Bratzit arveluttavat enemmän, koska niiden edustamat arvot tuntuvat olevan vain ja ainoastaan muoti, meikit ja seksi.

Vierailija
8/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläpaikatkin valikoituvat sen mukaan, kenellä on minkinlainen prätsi.

Eikä ne tytöt leiki niillä prätseillään mitään Hampurin ilotyttökadun elämää vaan isiltä ja äidiltä kuuluvat leikissä kysyvän sitä ja tätä ja lähtevät sitten yhdessä reissuun. Veikkaan vahvasti että Särkänniemen, koska keinut ja karusellit oli lastenhuoneeseen viritetty.

Sitten laittelevat ruokaa ja vaihtavat vaatteita prätseilleen.

Ja yksi prätsi on ammatiltaan laulaja ja pakkaa ja roudaa itse myös. Mutta niinhän lapsi itsekin soittaa, eli omia kokemuksia niillä prätseilläkin käydään läpi.

parpit on pikkutyttöjen juttu ja prätsit näiden koululaisten. hyvä kun jollain leikkivät ja rakentavat pieniä maailmojaan. paljon parempi kuin tietsikkapelit ja tv:n ja videoiden katselu.

Vierailija
9/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset tekee toisilleen pahaa, mutta esineet on esineitä. hei haloo.

kai lapset saa toivoa sellaisia leluja kuin haluavat. niitä pitää vain opettella käyttämään.

Vierailija
10/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 2 -vuotias vielä edes osais leikkiä bratzeillä kun niiden pukeminen tuottaa vaikeuksia välillä 5 -vuotiaallekin. Ja miten ne bratzit sitte vaikuttais negatiivisesti lapseen, ei mitenkään mun mielestä. Nukke kun nukke ja lelu kun lelu siinä se.

Jos poikien leluihin verrataan niin kyllä ne vasta karseita on. Kaikki hemanit sun muut örkit ja tarkoitan nyt karseita ulkonäöllisesti eivätkä ne poikiin mielestäni pahasti vaikuta.

Muistan kun oma poikani oli n. 2-vuotias ja minä melkein kirkossa kuulutin, että meillepä ei sitten lelupyssyjä tule kun ovat niin kamalia... vaan pojan ollessa nyt 5-vuotias sanon pikkasen pienmmällä äänellä et no juu onhan meillä muutama sellanen paukkuva pikkupyssy =)) et niin ne ajat ja mieli muuttuvat.

Vierailija
11/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbit ovat minustakin ok, Bratzit ei.

En halua rahoillani edes kannattaa huoranukketeollisuutta vaikka lapsi leikkisikin ihan fiksuja leikkejä.

Vierailija
12/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt katselen täytyy sanoa ettei mieleeni ekana tule et tää näyttäis joltain huoralta, horolta tai mitä ikinä kauniita sanoja sanoittekaan!

Kyllä ne mielleyhtymät ovat siellä omissa päissänne jos tuollaista lapsen leluissa näkee =((

Jos johonkin tätä nukkea pitää verrata sanoisin sen näyttävän ihan normiteinitytöltä pitkän tukkansa, meikkinsä ja vaatteidensa puolesta.

Täytyy sanoa et kun tuolla ulkona noita 13-> tyttöjä katselee (mahd. sinun tyttöäsi) niin en lähtis luokittelemaan kyllä horoksi tai mikskään muuksikaan. Onhan niiden vaatetus, käytös, meikki provosoivaa mut ainahan (yleensä) sen ikäsillä on.

Onpa järkkyä jos leluista pitää tollasta esiin kaivaa nimittäin väitän ettei esim. 5v tytölle moinen tule edes mieleen. Hän leikkii nukella ja se siitä.

Vierailija
13/13 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot silmät, isot huulet... Mitä seuraavaksi? Helkutin isot rinnat?