Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan, 2kk reisivaltimoiden pulssi ei tuntunut hyvin. Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
19.07.2006 |

Meni neuvolareissulla osa ohi korvien. Nyt kotosalla pohtii kaikkia kamaluuksia ja on huolissaan. Kontrolli 2kk kuluttua.

Kiiitti, jos joku osaa valaista asiaa :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika oli about 3-4pv vanha (en muista tarkkaan) kun oli vastasyntyneitten valvontaosastolla alhaisten sokrujen takia. Siellä sitten oli päivittäin lääkärintarkastus aamulla.

Kun mä olin menossa pojan luo 12 aikaan (heti kun sai mennä),

niin just oltiin poikaa viemässä sydämen ultraan, koska lääkäri ei ollut nivusesta löytänyt pulssia. Sain ihan kamalan paniikin, ja hoitajan kanssa lähhdin viemään lasta kohti lastenklinikkaa (oltiin naistenklinikalla). Olin koko matkan ihan paskat housussa, ja hoitaja vakuutteli, ettei ole mitään vakavaa, koska sellainen olisi huomattu kyllä heti.

No, ultrassa ei näkynyt mitään, eli kyseessä oli vaan väärä hälyytys, lääkäri ei vaan ollut sitä löytänyt.

Eli, ei paniikkia siis, tuskin mitään vakavaa, koska sellaisen kuulemma huomaisi päällepäin muutenkin. Ja voihan olla vain, ettei ollut lääkäri sitä löytänyt...

Vierailija
2/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on sydänvikainen lapsi. lääkäriltä olen kuullut ,että jos reisivaltimoiden pulssia ei tunnu tai tuntuu huonosti niin asiaa on pidettävä aortan koarktaationa niin pitkään kunnes toisin todistetaan. Ei missään nimessä saa jättää huomiotta. Asia pitää selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei vain millään löydy. Kuitenkin tuo kahden kuukauden kontrolliväli on aivan liian pitkä. Jos itse en neuvolassa tunne, mittaan kaikista raajoista verenpaineet (tehtiinkö tätä?) ja jos ne eivät normaalit, lähete jatkotutkimuksiin aiheellinen. Oliko kovin kokematon sijainen neuvolassa? usein laittavat noin pitkän kontrollivälin, että on vakilääkäri varmasti jo paikalla.

Terv neuvolalääkäri

Vierailija
4/4 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RR ei mitattu. Nivustaipeita se käsitteli arviolta 5-10min. Tosi pitkältä se aika ainakin tuntui. Kannattaisiko vielä soittaa terkalle ja kysellä tarkemmin? Ja parin kk:n kuluttua sama nla-lääkäri...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi