Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

XANOR annostus?

Vierailija
04.11.2013 |

Moi!

Te kenellä paha paniikkihäiriö tms. ja syötte kyseistä lääkettä niin mikä teillä on annostus? Itselläni 4mg/vrk Depottina.. Kuulostaa aika paljolta, mutta vähempi ei riitä. Lyhyesti vaikuttavissa rauhottavissa, kuten Opamox, annos oli huomattavasti pienempi eli 3x15mg päivässä, mutta tuo Xanor ei tunnu itselläni toimivan pienillä annoksilla (se normaali nopeasti vaikuttava Xanor ei toimi lainkaan vastaavalla annoksella kuin Opamox).. Ja juu, olen bentsokoukussa mutta en vetele niitä päihtymystarkoituksessa..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään kokemusta?

Vierailija
2/7 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta xanorista, ja alproxista.... Kun kärsin pahimmista kohtauksista, jouduin ottamaan n. 3mg päivässä. Suurin suositeltu annos muistaakseni on 6mg. Nuo alpratsolaamipohjaiset on todella nopeasti koukuttavia, tiedän! En ala tässä valistamaan. En minäkään niitä turhaan napsinut! Se on vaan noissa lääkkeissä ongelma, että kohta huomaa tarvitsevansa aina vaan enemmän, jotta olotila olisi ns.normaali.

Minulla auttoi se että pääsin hyvälle lääkärille ja sain Optipar lääkityksen ja sit vain tarpeen mukaan xanoria.

Nykyään riittää 0.5mg kun joskus harvoin meinaa kohtaus tulla.

Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja että saisit muuyakin apua paniikillesi. Itse olen 15v.sairastanut paniikkihäiriötä, ja vuosivuodelta ne muuttavat muotoaan. Nyt kun ikää jo 35v.osaan suhtautua asioihin jo rennommin enkä ota niin vakavasti.

Älä kuitenkaan syyllistä itseäsi, jos apu tulee siitä xanorista, pakkohan se on ottaa. On niitä pahempiakin ongelmia ihmisillä. Älä lannistu :) 

Kaikki ei ymmärrä, miltä tuntuu kärsiä pahoista kohtauksista.

Tsemppii!

Vierailija
4/7 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta xanorista, ja alproxista.... Kun kärsin pahimmista kohtauksista, jouduin ottamaan n. 3mg päivässä. Suurin suositeltu annos muistaakseni on 6mg. Nuo alpratsolaamipohjaiset on todella nopeasti koukuttavia, tiedän! En ala tässä valistamaan. En minäkään niitä turhaan napsinut! Se on vaan noissa lääkkeissä ongelma, että kohta huomaa tarvitsevansa aina vaan enemmän, jotta olotila olisi ns.normaali.

Minulla auttoi se että pääsin hyvälle lääkärille ja sain Optipar lääkityksen ja sit vain tarpeen mukaan xanoria.

Nykyään riittää 0.5mg kun joskus harvoin meinaa kohtaus tulla.

Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja että saisit muuyakin apua paniikillesi. Itse olen 15v.sairastanut paniikkihäiriötä, ja vuosivuodelta ne muuttavat muotoaan. Nyt kun ikää jo 35v.osaan suhtautua asioihin jo rennommin enkä ota niin vakavasti.

Älä kuitenkaan syyllistä itseäsi, jos apu tulee siitä xanorista, pakkohan se on ottaa. On niitä pahempiakin ongelmia ihmisillä. Älä lannistu :) 

Kaikki ei ymmärrä, miltä tuntuu kärsiä pahoista kohtauksista.

Tsemppii!

Vierailija
5/7 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Xanor nopeavaikutteinen tilapäiseen käyttöön. Lääkäri määräsi 1x 0.25mg per vrk. Käytän lääkettä 10-12 kertaa vuodessa.

Tuo määrä ei riitä mihinkään.  Omatoimisesti nostin ja otan nyt tarpeen vaatiessa 2- 2½  tablettia kerralla.

Lääkäri puhu mulle, että oltaisiin vaihdettu opamoxiin tai diapamiin, mutta en silloin suostunut. Nyt alkaa tuntua, että olisi kai pitänyt.

Vierailija
6/7 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paniikkihäiriö pitäisi hoitaa ihan muilla lääkkeillä.

Vierailija
7/7 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin yllä pito annos xanorilla lääke oppaan mukaan 6mg vuorokaudessa ja paniikihäiriö oppaan mukaan xanor on ensi siainen lääke tähän p.häriön hoitoon ja toinen oli joku muu mutta ei  opamox tai diapam. Itselleni on määrätty se suurin eli 6mg vrk (ei depootti) mutta en tarvii ku enintään 3,5-4mg vrk.