Kommentti jonkun facebook-kuvaan: "Hyvä kuva susta"
Mun mielestä tää tarkoittaa vähän niin kuin että nainen ei ole kovin kaunis/nätti, mutta juuri tämä kyseinen kuva hänestä sattuu olemaan hyvin onnistunut. Mitä muut ajattelette?
Kommentit (20)
Minua häiritsee lähinnä se että onko jollain vielä vapaaehtoisesti Facebook-tili?
Kun suuren maailman muotia on nyt poistaa itsensä sieltä niin noudatin tätä, samoin ystäväni ja perheeni. Niin väsyttävä ja kulunut palvelu että löydän sille ajalle tuottavampaakin käyttöä :)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:27"]
Minua häiritsee lähinnä se että onko jollain vielä vapaaehtoisesti Facebook-tili?
Kun suuren maailman muotia on nyt poistaa itsensä sieltä niin noudatin tätä, samoin ystäväni ja perheeni. Niin väsyttävä ja kulunut palvelu että löydän sille ajalle tuottavampaakin käyttöä :)
[/quote]
Kuten av:lla roikkumisen? :)
[/quote]
Ooh, olettepa trendikkäitä, sinä ja ystäväsi ja perheesi. Elättekin ihan suuren maailman malliin.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:25"]
Mun mielestä tää tarkoittaa vähän niin kuin että nainen ei ole kovin kaunis/nätti, mutta juuri tämä kyseinen kuva hänestä sattuu olemaan hyvin onnistunut. Mitä muut ajattelette?
[/quote]Riippuu tilanteesta. Jos nainen ON kaunis tai nätti, niin nainen on kaunis/nätti ja kuva on hyvin onnistunut. Jos nainen ei ole kaunis/nätti ja sanoo noin, niin sitten tilanne on se mitä kuvaat.
Kyllä mullekin tulee tuosta kommentista automaattisesti sellainen mielikuva, ettei kyseessä ole kaksisen näköinen tyyppi, mutta kuvassa näyttää sentään normaalielämää paremmalta. Saattaa silti olla kuvassakin yhä niin ruma, ettei suoraan voi kehua kauniiksi.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:36"]
Kyllä mullekin tulee tuosta kommentista automaattisesti sellainen mielikuva, ettei kyseessä ole kaksisen näköinen tyyppi, mutta kuvassa näyttää sentään normaalielämää paremmalta. Saattaa silti olla kuvassakin yhä niin ruma, ettei suoraan voi kehua kauniiksi.
[/quote]
No mä tiedän ainakin tosi kauniin tyypin, siis nykyisin tosi kauniin tai ainakin vähintäänkin kuvauksellisen mikäli se tarkoittaa sitä, että kuvat onnistuu HYVIN näyttää siis tosi kauniilta kuvissa. Sillä sanon, että nykyisin kauniin, kun minusta hän ei yläasteella kovin kaunis ollut.. Niin kyllä hänen kuvistaan aina järestään sanotaan, että hyvä kuva ja kuvien perustella en häntä kovin rumana pitäisi. :)
Eli ei aina päde teidän väite.
Sehän on vain sanontatapa, eikä tarkoita yhtään mitään muuta kuin että kuva on onnistunut. Kaikesta tekin jaksatte etsiä piilovittuilua.
[/quote]
Niin no mitäs sitä siellä aikaansa kuluttamaan, jos ei kerran keksi mitään tekemistä siellä. Minulle se on kanava pitää yhteyttä ympäri maailmaa asuviin kavereihini, he eivät sentään onneksi ole seuranneet ainakaan vielä tuota "suuren maailman mallia" ja lähteneet palvelusta :)
Ainakin oma kokemukseni profiilikuvaa koskevista kommenteista oli se, että mitä arkisemman näköinen olin, niin sitä enemmän tykkäyksiä. Jos näytin oikein hyvältä ja olin kauniisti meikannut, saattoi olla ettei tullut ainuttakaan kommenttia. Ja tiedän, että se oli tarkoituksellista. Fb on täynnä tällaista ihmissuhdepeliä - tykkää mun kuvasta, niin mä tykkään sun kuvasta tai älä vaan kuvittele itsestäsi liikoja.
Luovuin jo ajat sitten fb-tilistäni.
Sanotaanko hänen kuvistaan siis, että "hyvä kuva" vai "hyvä kuva SINUSTA"? Mielestäni tuossa on eroa. Enkä tarkoita, että ihmiset kommentoidessaan "hyvä kuva sinusta" tarkoittaisivat edes piilovittuilla, vaan tuo lause tulisi jotenkin alitajuisesti, jos henkilö ei kovin hyvän näköinen luonnossa ole.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:41"]
[/quote]
No mä tiedän ainakin tosi kauniin tyypin, siis nykyisin tosi kauniin tai ainakin vähintäänkin kuvauksellisen mikäli se tarkoittaa sitä, että kuvat onnistuu HYVIN näyttää siis tosi kauniilta kuvissa. Sillä sanon, että nykyisin kauniin, kun minusta hän ei yläasteella kovin kaunis ollut.. Niin kyllä hänen kuvistaan aina järestään sanotaan, että hyvä kuva ja kuvien perustella en häntä kovin rumana pitäisi. :)
[/quote]
Hieman ylianalysointia havaittavissa minun mielestäni. :) "Hyvä kuva" tarkoittaa mielestäni jotain muuta, kuin "oletpa onnistunut saamaan naamasi ihmisen näköiseksi tässä otoksessa". Jos kehun kuvaa, tarkoitan yleensä sitä, että ihminen näyttää siinä hyvältä ja luonnollisesti itseltään ja että kuvan asettelu on kaunis. Voisiko ne kehut ottaa kehuina ja olla niistä kiitollinen? :)
Ja vielä lisäisin, että mulla on ihan saakelin kaunis ajokorttikuva, vaikka oma naama on vaatimaton. Kyllä se multa näyttää, mutta vaan kauniimpana versiona. Tolle kuvalle naureskelen (kavereiden kanssa) aina toisinaan ja muistan kyllä kertoa ihmisille, missä kannattaa naamansa kuvauttaa, mikäli haluaa kaunokaisen ajokorttiinsa. :)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:52"]
Sanotaanko hänen kuvistaan siis, että "hyvä kuva" vai "hyvä kuva SINUSTA"? Mielestäni tuossa on eroa. Enkä tarkoita, että ihmiset kommentoidessaan "hyvä kuva sinusta" tarkoittaisivat edes piilovittuilla, vaan tuo lause tulisi jotenkin alitajuisesti, jos henkilö ei kovin hyvän näköinen luonnossa ole.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Enpä ole niin tarkkaan katsonut ja en sinunkaan avausta niin kirjaimellisesti ottanut. Ajattelin vaan että tarkoitat yleistä kehumista. Häntä siis kehutaan monin tavoin :)
sama
Voi luoja. Pitääkö kaikki kääntää negatiiviseksi.
Kunnon Suomi-meininki! :D Heti jos erehdyt puolihuolimattomasti kehumaan jossain fb:ssä, niin mietitään, että mitähän se oikeasti tarkoitti tuollakin, varmaan vittuili ainakin alitajuisesti.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:50"]
Ainakin oma kokemukseni profiilikuvaa koskevista kommenteista oli se, että mitä arkisemman näköinen olin, niin sitä enemmän tykkäyksiä. Jos näytin oikein hyvältä ja olin kauniisti meikannut, saattoi olla ettei tullut ainuttakaan kommenttia. Ja tiedän, että se oli tarkoituksellista. Fb on täynnä tällaista ihmissuhdepeliä - tykkää mun kuvasta, niin mä tykkään sun kuvasta tai älä vaan kuvittele itsestäsi liikoja.
[/quote]
Itse käyn tykkäilemässä kuvista aika sattumanvaraisesti ja en odota niistä mitään vastapalveluksia. Harvemmin tykkäilen kuvista, joissa on tunteja ehosteltu ihminen poseeramassa mutruhuulilla. (en puhu tässä sinun kuvistasi) Eniten pidän muiden kuin kuvattavan ottamista kuvista, joissa on kaunis asettelu tai jotka kertovat jotain tarinaa.
[/quote] Jaa, minä näen siinä taas paljon hyötyä. Osaan nykyään ihmisten nimet, kimppakyytitarjoukset saa helposti moneen ryhmään, tapahtumat pysyvät muistissa, ulkomaisten kavereiden kuulumiset näkee helposti. Toki jos pyörii vain katselemassa toisten päivityksiä ja kuvia ja ihmettelee mitä joku lause tarkoittaa, se onkin ihan väärä paikka.
[/quote]
Tuo kertoo minusta enemmän sun tuttavapiiristäsi kuin FB:sta. Itse en ole huomannut mitään tuollaista ilmiötä.
Minä kyllä olen. Harvaa mun oikeasti kaunista ystävää kehutaan kauniiksi, muita useinkin. Minua ei ole kehuttu kauniiksi FB:ssä koskaan, kerran on tullut yksi ulkonäköön liittyvä kehu ylipäätään. Useamman vuoden olen ollut ja ihan normaalimäärä kavereita. Omasta mielestäni olen hyvännäköinen, joskaan en nyt mitenkään erityinen. Kyllähän näihin huomiota kiinnittää, vaikka tosiaan taitaa olla enemmän ystäväpiiristä kiinni.
Onhan niitäkin, joiden "istun tässä pihalla" tai "seison tässä rappusilla" profiilikuviin tulee hetkessä kymmeniä tykkäyksiä vaikka ne ovat kuvina ihan tavanomaisia ja henkilö näyttää niissä ihan tavalliselta. Kaveripiirin tapojen eroa sen täytyy olla. Sekin vaikuttaa, että jos kuvaa on moni tykännyt niin useampi muukin rohkaistuu tykkäämään.
Mietin tätä ihan mielenkiinnosta myös, vaikka olenkin niitä, jotka eivät näitä tykkäyksiä tai kehuja niin saa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:07"]
[/quote]
Tuo kertoo minusta enemmän sun tuttavapiiristäsi kuin FB:sta. Itse en ole huomannut mitään tuollaista ilmiötä.
[/quote]
En tulkitse sitä noin. Kyllähän kauniistakin ihmisistä saa sekä hyviä että huonoja kuvia.