Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aloittanut aikuisiällä ranskan opinnot

Vierailija
09.10.2013 |

työväenopistossa. Edelleenkään monen vuoden jälkeen en osaa puhua kieltä kunnolla. Olenko tyhmä vai missä mättää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri syy miksi en ole edes aloittanut. Mun sukulaisia muutti Ranskaan 5 vuotta sitten ja kaikki toitotti, et nyt kyllä aloitat Ranskan kielen opiskelut, kun pääset siellä usein käymään. En aloittanut, kun tiesin etten kuitenkaan oppisi, vaikea kieli. Englantikin teettää tuskaa, niin Ranska olisi mulle ihan hepreaa. Ja olen siis tuppisuuna ranskalaisissa kaupoissa ja nyökäyttelen kiitokseksi, kun edes sitä kiitosta en osaa lausua oikein.

Vierailija
2/7 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta Ranskaan, menet hanttihommiin 6 kk:deksi niin puhut sitä todella hyvin. Kieliä ei kannata lukea kirjasta vaan heittää itsensä ns tuleen tai syvään päähän tai kylmään veteen. Paras ja kivuttomin keino, olettaen, että ihan alkeet on hallussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo, kolmonen. Lisäksi lue sua kiinnostavia lehtiä ranskaksi, katso leffoja ja bongaa tuttuja sanoja. Pelkkä kerran viikossa kurssi ei paljon auta. 

Vierailija
4/7 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olet tyhmä, sinulta vain puuttuu se vahva motivoiva tekijä joka saisi opettelemaan ranskan "kunnolla".

Vierailija
5/7 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen pelkää puhumista. Pitäisi puhua ja kirjoitaa 110% oikein ennen kuin uskaltaa avata suunsa vaikka kirjoittamisella ei ole mitään tekemistä puhumisen kanssa.

Pakko on monesti hyvä motivoija. Jos on pakko puhua, oppii varmasti. Suomessa vain mahdollisuudet ranskan puhumiseen ovat melko vähissä.

Vierailija
6/7 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyyttä. Itse opiskelin ranskaa peruskoulussa ja lukiossa 5 vuotta ja ylppäreissä kirjoitin eximian, mutta myöhemmin kun pääsin käymään Pariisissa niin kylttien ja ruokalistojen lukeminen kyllä onnistui, mutta paikallisten puheesta en saanut selvää kuin sanan sieltä täältä... Francais, ce n'est pas une langue facile.

Vierailija
7/7 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan usko, että aloittaja on tyhmä - päinvastoin. Yksi, hieman elitistinen, neuvo voisi olla, että otat Ranskan kulttuurikeskuksen (jos asut pääkaupunkiseudulla) kurssin. Esimerkiksi 4 tuntia viikossa antaa kummasti potkua, kun opetus tapahtuu natiivipuhujan toimesta.

Haittana tässä on, että nuo kurssit ovat selvästi kalliimpiä kuin työkkärin kurssit. Eivät ne silti aivan mahdottaman kalliita ole. Jos todella haluaa oppia käytännön puhumista, niin antavat kyllä vastinetta rahoille.