Saikulla flunssan takia, mutta käy lenkillä koiran kanssa!
Onko arvoisan AV-raadin mielestä (moraalisesti) oikein, että kuumeen/flunssan takia sairauslomalla oleva työntekijä lenkittää koiraansa aamuisin? Ei kuulemma käy kuin noin 15 min lenkkejä. Ko. henkilö asuu omakotitalossa, jonka piha on aidattu, joten pelkän koiran pissatuksen takia ei lenkkejä tee.
Kommentit (43)
Vaikka mulla olis kuumetta, niin ihan pakko olis käydä pari kertaa edes lenkittämässä nämä koirat... Ihan pakko. Ja niin paljoa kuumetta ei mulla ole ollut, etten jotenkin kykenisi...
Ja sehän siis sinusta tarkoittaa, että koska pystyy olemaan ulkona koirien kanssa 15min, että kykenisi tekemään töitä koko päivän, ja vielä tartuttaa flunssaa kaikille muille?
Pakko se koira on pissattaa ja lenkittää. Ei kukaan täysijärkinen halua pihassaan pissattaa. Sitäpaitsi, flunssassakin voi tehdä 15 min kävely raikkaassa ulkoilmassa ihan hyvää - vaikkei töitä pystyisikään tekemään.
Ei siis varmaan ole myöskään moraalisesti oikein että kipeä äiti pitää lapsen kotona kun itsellään on sairaslomaa?
On oikein. Olin itse toissa viikon ja myös viime viikon tosi kipeä, olin hirveän räkäinen ja yskäinen. Niin hirveä hengenahdistus, että silmissä musteni. Korkeat tulehdusarvot. Työterveyslääkäri kirjoitti 5 pv sairauslomaa. Pakko minun oli silti koira käyttää semmoisella 15 min lenkillä, koska ketään muuta ulkoiluttajaa ei ole. Mulla on niin heikot verkostot, että en rahallakaan saa apua. Olisin palkannut jonkun, jos sellainen olisi ollut tiedossa. Asun tosin kerrostalossa, mutta vaikka asuisin omakotitalossa en kusettaisi ja paskattaisi koiraa omaan pihaani. Pakkoko siellä lenkillä on juosta, menee lenkin voimiensa mukaan. On ihan eri asia tosi kipeenä raahustaa töihin ja tehdä siellä 8 tunnin päivä, sitä en olisi jaksanut.
Tottakai koiraa täytyy kävelyttää, ja onhan sitä kipeänä muitakin asioita (melkeinpä välttämättömyyksiä) joita ei voi flunssassakaan jättää tekemättä, yksinasuvana kaupassa käynti, yh:na lasten hakeminen, ja täytyyhän se lääkärintodistuskin saikkua varten hakea silloin kun on kipeä.
Ei se flunssa siihen koiraan tartu, senkin kateellinen pelle.
Hyvää se ulkoilma tekee kipeänäkin jos ei hölkkäilyksi vedä.
No, jos työpäivä kestää puolituntia ja on verrattavissa kevyeen, hitaaseen kävelyyn, niin sitten ei ole moraalisesti oikein.
Itsekin aikoinani luimistelin ollessani sairaslomalaisena koiraani kävelyttämässä. Pelkäsin että pomo tai joku työkavereista tms näkee mun lenkkeilyni. tiesin, että pääsen ns "helpommalla", kun vähän väsytän koiraani ulkoilun aikana, jolloin koira ei kotosalla ole niin vaativainen mua kohtaan. Silti tunsin lusmuavani tai jääväni "kiinni".
t. myös okt-asuja suuren aidatun tonttinsa kera
Kaikki koirat ei tee tarpeitaan omaan pihaansa, vaikka kuinka niin halusisi.
Mun on sairaana hoidettava lapset, käytävä kaupassa ja laitettava ruokaa.
Koirankin joudun käyttään ulkona.
Kun mies on kipee, se ei tee mitään. ei se myös auta minua, jos pystyn liikkumaan omineni. Elämä ei voi silti pysähtyä mun sairastamiseen.
no jos tontti on aidattu, niin luulis sen koiran osaavan liikkua siellä yksinäänkin. kyseessä kumminkin poikkeustilanne. ei sen koiran luulis liikuntavajeesta jouituvan kärsiä. pissat tai vaikka parit kakat pihalla ei varmaan maailmanloppua tee.
Tottakai se on ok. Pakkohan se koira on kusettaa ja paskattaa. Vaikka meillä on aidattu piha, silti en pidä siitä, että koira tekisi tarpeensa pihalle. Jostain syystä ei niitä muistakkaan siivota, niin sitte tulee muksut, astuu paskan päälle ja tulevat sisälle. Kohta on kämppä koiranpaskassa. Koira on pihalla päivisin ulkona vapaana, mutta ei tee tarpeitaan sinne. Tietää, että pihalle tarpeita ei tehdä. Pissitys/kakkatus lenkin tekee vartissa ihan kevyesti ja sitte pystyy palaamaan vällyjen väliin paranemaan.
Kuka on niin sairas, että tekee "työkavereistaan" tällaisia aloituksia ja ajattelee näin hullun kierosti kanssaihmisistään?? Miten kuvittelette ihmisten selviytyvän flunssassa kaikesta muusta olennaisesta arjessa? Ei se työkyvyttömyys flunssan vuoksi vaikuta siihen, voiko tehdä lenkinkoiran kanssa. Vai oletko jossain dog sitter -palvelussa duunissa ap?
Kerro ap ihmeessä töissäsi, että näit sen lusmuilevan tekosaikuttajan koiransa kanssa ulkona, että kaikille selviää mielesi ja luonteesi oikea laatu.
No hui ap onpa hurja juttu!
Kyllä minä - vaikka olen ollut keuhkoputkentulehduksessa, vatsataudissa tai flunssassa olen joutunut käymään kaupassa, laittamaan lapsille ruokaa ja viemään heitä esim harrastuksiin jos isänsä on ollut vaikka työmatkalla. Ja jos olisi koira sekin olisi pitänyt tietty kusettaa.
Mistä näitä puupäitä sikiää?? Ei se flunssa jaloissa ole:)
Esimiehenä en oikein arvosta sitä, että urheillaan "sairaana". Jos olen itse niin sairas, etten pääse töihin, niin mulla ei todellakaan olisi voimia lähteä lenkille.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 19:15"]
Esimiehenä en oikein arvosta sitä, että urheillaan "sairaana". Jos olen itse niin sairas, etten pääse töihin, niin mulla ei todellakaan olisi voimia lähteä lenkille.
[/quote]
Koiran ulkoilutus ei ole vapaaehtoista, arvon työnantaja.
Esimies tuskin harrastaa liikuntaa jos pitää koiran kävelytystä urheiluna.
On (moraalisesti) oikein.