Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei vaan ymmärrä...

Vierailija
03.10.2013 |

Meillä oli neuvola-aika tänään 09:30 ja heräsin vauvamme kanssa 07:00. Mies jäi nukkumaan. Ensiksi vaipan vaihto ja päivävaatteiden vaihto. Sitten puuron keittoon ja sen syöttäminen. Siinä välissä annoin vielä kissalle ruokaa. Sitten oma aamiainen ja vauvan vahtaamista, joka ryömii ympäri asuntoa. Sitten kissa pihalle juoksunaruun. Sitten taas vaipan vaihtoa, pepun pesua ja pukeminen. Mies nousee sängystä n. 08:30. Olin keittänyt miehelleni kahvin valmiiksi. Mies könyää alakertaan aamukahville ja lukee samalla lehteä. Minä pääsen vihdoin pukemaan itse päälle ja kello oli 08:45. Kun olin pukenut, aioin vielä laittaa hiukset kiinni ja vähän meikata. Tässä vaiheessa mies ilmoittaa, että auto liikkuu viiden minuutin päästä, että ehditään käydä tankkaamassa auto matkalla. 09:00 olin itse valmis, mutta vauva pukematta ulkovaatteisiin ja kissakin pihalla. Mies haki kissan ja minä yritin pikapikaa pukea vauvan. Mies vei vauvan autoon. Minä jäin viimeisenä sisälle pukemaan kenkiä ja takkia. Kun pääsin autoon, mies oli raivona, että aina me ollaan myöhässä. Ei kuulemma kehtaa tulla koko neuvolaan, kun ei ikinä olla ajoissa. Siinä vaiheessa mulla meni kuppi nurin! Sanoin tehneeni miljoona asiaa aamulla, kun mies vielä nukkui ja että auttaakin olisi voinut. Tähän mies tokaisi, että "sinuna jättäisin omat maikkaamiset vähemmälle." Mä en edes meikkaa paljon! Vähän puuteria, ripsaria ja huulipunaa. Haluan kuitenkin näyttää ihmiseltä, enkä vasta sängystä nousseelta!

Kai mies pitää mua jonain robottina, jonka pitäis hoitaa kaikki asiat. Miten edes kehtaa syyttää mua!!!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa unta vielä kymmenen aikoihin illalla. Ja kun mieskin tulee vasta siihen aikaan kotiin, niin on mukavaa se pari tuntia ennen nukkumaanmenoa viettää yhdessä.

t. ap

Vierailija
2/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jeesus. Sitten valvot illalla ja löhöät aamulla, mutta kaikki on omaa valintaa. Naurettavaa ruikutusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, aloittajan mies tulee töistä kotiin kymmenen aikaan illalla ja menee nukkumaan samaan aikaan aloittajan kanssa. Miksi aloittaja kuitenkin on se jonka automaattisesti on herättävä seitsemältä ja tehtävä kaikki aamutoimet yksin?

Vierailija
4/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette sopineet, että mies saa aamulla nukkua pidempään iltapainotteisen työnsä takia (kai tekee illalla sitten oman osuutensa?) niin ok että sinä hoidat nuo aamutoimet, mutta miehen asenne ei ole eikä tuo, että viime tipassa sanoo tankkauksesta. Eli keskustelu ja asenteen tarkistus sinne. 

Käytännön vinkkinä että jos mies ajaa kun olemme lähdössä johonkin, hoidan meikkauksen vasta autossa. Säästyy aikaa, mieheni on sitä tyyppiä jolle mistä tahansa myöhästyminen on kauhistus joten olemme yleensä etuajassa. :) 

Vierailija
5/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi piti pukea kaksi kertaa?

Ap, nyt opettelet ennakoimaan sen verran, että jos alkaa näyttää siltä, että ette ole ajoissa valmiina, menet herättämään sen miehen aikaisemmin ja sanot, että nyt tarvitaan sun apua, voisitko nousta ylös ja tehdä x että ehditään ajoissa.

Aika yksinkertaista.

Vierailija
6/48 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 22:19"]

No just, aloittajan mies tulee töistä kotiin kymmenen aikaan illalla ja menee nukkumaan samaan aikaan aloittajan kanssa. Miksi aloittaja kuitenkin on se jonka automaattisesti on herättävä seitsemältä ja tehtävä kaikki aamutoimet yksin?

[/quote]

Hmm...kumpikohan pääsee tämän haastavan päivän jälkeen halutessaan lepäilemään  ja kumpikohan lähtee töihin....

Vierailija
7/48 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 19:02"]

Ja hei kaikki tosikot, se kun sanoin, että olen yrittänyt kouluttaa miestäni, oli lähinnä vitsi. :)

t.ap

[/quote]

Niin, entä sitten?! Kai siitä silti saa ajatuksia vaihtaa?!

Vierailija
8/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mies, älä edes odota siltä mitään.

Vierailija
9/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoon ehdottaisin, että sovitte aikataulut ajoissa...

Ja sit potkit sitä miestä vähän vastuunottoon, hoitihan se kyl sen kissan sisälle... et ei huono :D

Vierailija
10/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä mies oli silloin seurusteluaikana vallan ihana!

Vierailija
11/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vissiin seuraavan kerran herää seitsemältä?

Vierailija
12/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, miehet on miehiä :)

Voit tehostaa kiireisiä aamuja laittamalla mahdollisimman paljon valmiiksi jo illalla. Näin itse toimin. Aamiainen on jääkaapissa odottamassa, kahvinkeitin ladattu jo illalla eikä tarvitse kun napsauttaa päälle ja odotella tippumista sillä aikaa kun laitan hiuksia tai muuta.

Vauvan voi nostaa miehen viereen sängylle köllimään niin ei tarvitse koko aikaa vahtia missä menee.

Ja lisävinkkinä: auton tankkaamista ei ikinä kannata jättää aamuun.

Kyllä se siitä rutiiniksi muuttuu.

Vierailija
13/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi joku aamu miehesi kanssa, että hän hoitaa vauvan kokonaan lähtövalmiiksi. Sitten huomaa, mitä kaikkea pitää tehdä.

Ja lopeta se kahvin keitto miehelle - eikö tuossa tilanteessa olisi saanut itsekin keitettyä?

Vierailija
14/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kissaa pitää laittaa narun päähän ulos?

Vierailija
15/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin törkännyt sen vauvan sänkyyn miehen viereen viimeistään siinä vaiheessa kun olisin itse syönyt sitä aamiaista ja samalla sanonut miehelle että keitä sitä kahvia kun nouset.

Ja mies olisi pukenet sen vauvan ulkovaatteisiin sillä aikaa kun teit pikameikin niin ei olisi ollut niin vaikeaa.

Ei se mies tee mitään kun sinä teet kaiken!

Vierailija
16/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi oli kotona? Eikö ole töissä, isyysvapaa?

Vierailija
17/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoitaa se meikkaaminen aina ensin, jolloin viimeisenä tehtävät asiat ovat niitä "tärkeitä", joissa mieskin voi auttaa. Silloin myöhästyminen ei vaikuta olevan meikkaamisesta kiinni, vaan esimerkiksi siitä vauvan vaipan vaihdosta tai muusta yleisestä häslingistä.

Vierailija
18/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vastannut että sä voit seuraavana vastaavana aamuna hakea kissan sisään ja juoda kahvit jos mies hoitaa kaiken muun kuten vauvan aamupalan, pesut, pukemiset ym.

Vierailija
19/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi meikata eka, tai jättää tekemättä. Onhan se hölmö syy myöhästyä.

Vierailija
20/48 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös opetella heti delegoimaan niitä hommia miehellekin. Älä kysy, etä voisitko olla kiltti ja auttaa. Se antaa kuvan, että mies jalomielisesti auttaa sinua (jos viitsii) tekemällä jotain sinulle kuuluvaa hommaa. Sen sijaan kysy, että hoidatko sinä tämän asia, niin minä hoidan tuon toisen, vai vaihdetaanko toisinpäin. Esitä asia lähtökohtaisesti niin, että on selviö että hän hoitaa oman puolikkaansa yhteisestä vastuusta, eli lapsenhoidosta.

ÄLÄ opeta miestä siihen, että sinä hoidat kaiken (eikä hänellä ole edes aavistustakaan, minkä kaiken), sillä aikaa kun mies itse vetää lonkkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä