Pissataudin selättämiseksi vinkkejä
Mulla oli vähän aikaa sitten pissatauti, johon söin ab-kuurin. Oireet palasivat lievinä kuurin loputtua ja ovat jatkuneet yli viikon.
Olen ottanut molkosania veteen sekoitettuna kolmesti päivässä, C-vitamiinia aamulla ja illalla, karpalomehua. Juonut paljon. Koko ajan on pientä oireilua, ei kuitenkaan niin paljon, että alottaisin uuden kuurin.
vinkkejä?
Kommentit (12)
Jos on ihan oikeasti tulehdus päällä, sanoisin että mene sinne lääkäriin ja hanki se antibiootti. Se on todella hyvä että hoidat virtsan pH:ta ja katsot että juot tarpeeksi, se edesauttaa asioita, mutta tiedät sen varmasti itsekin että ne bakteerit on pakko saada pois ettei tulehdus etene yhtään ylemmäs virtsateissä. Se kuitenkin selviää yksinkertaisin testein.
Testeissä ei kaikki tulehdukset näy. Eli se niistä yksinkertaisista testeistä..
Karpalotabletit auttaa, eikä yhtään saa kylmettää. Kesälläkin villasukat jalkaan eikä saa istua kylmällä yhtään.
Mulla oli reilu vuos sitten pari kertaa aika peräkkäin vt-tulehdus. Silloin lääkäritäti sanoi, että kannattaa juoda paljon ja erityisesti karpalomehua, koska se jotenkin "desinfioi ja pitää oikeaa bakteerikantaa yllä". Iski vielä silmää ja sanoi, että ei oo oikeesti vaan mikään meidän mammojen juttu, vaan oikeasti toimii. Siitä lähtien on ollu kaapissa Marlin karpalomehua. Välillä oon ostanut Kaskein marja Oyn 100% karpalomehua. Ainakin Cittarista, Prismoista ja S-Marketista on saanut! Eipä ole virtsatievaivoja sen jälkeen ollut, joten kaipa lääkäritäti tosiaan tiesi, mistä puhui! Ja sitä karpalomehua litkin aluksi päivittäin, mutta kyllä sitä edelleen tulee juotua lähes päivittäin.
Karpalo estää kolibakteerin kiinnittymistä rakkoon. Monella vanhustenosastolla on luovuttu kokonaan ab-kuureista virtsatieinfektioiden hoidossa. Juotko sitä aamulla ja illalla ja varmasti sellaista mehua, jossa on paljon karpaloa?
Onks noita karpalomehuja joissa ei ole lisättyä sokeria? Vai toimiiko sokerilla makeutettu yhtä hyvin? Ainakin se maistuu ihan kirpeältä...
Älä leiki terveydelläsi, käy lääkärissä.
Persilja on myös yksi luonnon apu pissavaivoihin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 05:57"]
Mulla oli vähän aikaa sitten pissatauti, johon söin ab-kuurin. Oireet palasivat lievinä kuurin loputtua ja ovat jatkuneet yli viikon.
Olen ottanut molkosania veteen sekoitettuna kolmesti päivässä, C-vitamiinia aamulla ja illalla, karpalomehua. Juonut paljon. Koko ajan on pientä oireilua, ei kuitenkaan niin paljon, että alottaisin uuden kuurin.
vinkkejä?
[/quote]
Johan niitä täällä listattiin
http://www.vauva.fi/keskustelu/3868326/ketju/miksi_mulla_on_taas_pissatulehdus
Seksi lievittää jos on pahat oireet käynnissä ja lämmin suihku. Mutta antibiootit auttaa kyllä itse vaivaan. Kantsii kourallinen puolukoita syödä päivittäin ja pitäö itsesi lämpimänä. Paleltuminen saattaa aiheuttaa tulehduksen.
Minulla oli just sama tilanne vähän aikaa sitten... Söin ab-kuurin ja oireet palasivat alkuun ihan lievinä. En sitten jostain syystä mennyt enää uusimaan reseptiä, vaan kärsein, mutta eräänä aamuna heräsin siihen, että oli ihan hirveä horkka päällä ja selkään sattui niin paljon, sitten oli pakko lähteä lekuriin... Oli sitten tulehdus mennyt munuaisiin. Kannattaa siis hoitaa ja jos oireet palaavat vielä ab-kuurin jälkeen, niin se tarkoittaa sitä, että tulehdus ei ole mennyt ohi.
Karpalo, juominen ja c-vitamiini hyviä, jatka niitä. Ruokavalion muuttaminen emäspainotteiseksi saattaa autaa. (Googlaa emäsvoittoinen ruokavalio, liittyy happo-emäs -tasapainoon.) Happoa tuottavat kotimaiset viljat, sokeri ja punainen liha vähemmälle, kasvikset ja vaalea liha sijaan. Kun emäsvoittoisen ruokavalion ohella käyttää reilusti karpaloa ja myös puolukkaa, asiaan tulee helpotusta. Lääkekuurikin tietääkseni auttaa paremmin, kun on emäsvoittoinen ruokavalio. Paranemista!