8000 € /kk
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 13:35"]
Kadehtijat: kurssille vaan ja yrittämään, sijaisvanhemmista on pulaa!!
[/quote]
Toivottavasti sinä et ainakaan hae sijaisvanhemmaksi, jos et tuota paremmin näe tuon palkkion läpi! Tuossahan on neljän lapsen kohtalosta kyse. Palkkiolla on motivoitu veli vieraannuttamaan lapset äidistään ja kaiken olemattoman näytön valossa saatu heidät äitiään vastaan!
No, kyllä tuossa tilanteessa kannattaakin kääntää kokka ja alkaa todistelemaan siskoa linnaan murhasta!! Kyllä mä nyt ymmärrän miksi kelkka kääntyi -> nurmi oli vihreämpää toisella puolella!!!!!!!!!
On niistä peltiä kiiltelevistä huvijahdeista varmaan paljon hyötyä niille lapsille ...
Mihin se veli tarttee 150 000 arvoista venettä? Leuhkiakseen, miten rikastui kun sai pidettyä siskonsa linnassa!?
..ja nyt häpee että koko Suomen kansa saa kuulla hänen tekosistaan (itse sanoi, että nyt kuulee kaikki Suomessa ..)
Veljen Tex Willer-puheet pistää miettimään sen henkistä tilaa laajemminkin.
Joko nyt mammat uskotte puheet lastensuojelubisneksestä? Ette uskoneet ainakaan silloin kun siitä viimeksi oli puhetta, vaan tuli alapeukkua, kun asiasta mainitsin. Nytpä on faktat pöydässä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:54"]
Tänne haluan sanoa samaa kuin toiselle palstalle: Te jotka tätä summaa ihmettelette, niin ottakaa itse traumatisoituneita lapsia kotiinne ja yrittäkää antaa heille hyvä koti! Kyllä se niin on, että sijaisperheet ansaitsevat korvauksensa. Narkki-, alkoholistivanhempien lapsia, kehitysvammaisia ja sitten nämä Auerinkin lapset. Luuletteko että se touhu on jotain herkkua?? Olisitteko itse valmiita?
Olen itse kasvanut sijaisperheessä. Muistan kuinka vaikeaa teiniaika oli minulla ja sijaisvanhemmille. Viiltelin, karkailin, poliisin tuttu. Ja he yrittivät kasvattaa minusta tasapainoista aikuista. Monet itkut näin heidän itkevän, kun eivät tienneet miten saisivat minulle turvatun olon. Onneksi yrittivät loppuun asti, olisin varmasti luisunut todella alas, jos he olisivat luovuttaneet!!
[/quote]
Auerin velihän vaimonsa kanssa luovuttivatkin, kun vanhimman lapsen hoitosopimus purettiin ja sijoitettiin muualle lehtitietojen mukaan ja pitivät pikkulapset. Sen ikäinenhän todella kapinoi jne. oli traumatisoitunut tai ei.
Itseä kyllä sijaisvanhemmuus kiinnostaisi.
2666e/kk lapsesta kuullostaa ihan riittävältä summalta. Sen lisäksi voisi käydä vaikka osa-aikaisessa työssä tai tehdä kotoa käsin jotain.
Tärkeintä kuitenkin tässä on mielestäni se, että lapset ovat tärkeimmässä asemassa. Haluaisin, että lapsi tuntisi olevansa tervetullut, turvassa ja voisi luottaa aikuiseen.
Ilmeisesti näitäkin sijaiskoteja on, jotka ottavat lapsen rahan takia. Mielestäni sijaiskoti pitäisi ehdottomasti olla Koti lapselle.
Kun lasta heitellään paikasta toiseen ja aikuiset vaihtuvat, sijaiskotina toimineet joutuvat loppujen lopuksi veroina maksamaan aikuiseksi kasvaneen huonot elämäntavat. (Siis jos on vaan rahan takia otettu.)
Me kaikki maksetaan ja kärsitään, jos lapsia otetaan vain rahan takia. Eniten tietysti kärsivät nämä pienet ihmiset.
En ymmärrä moista empatiakyvyttömyyttä. Lapsi ei ole tilanteeseensa syyllinen.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 13:35"]
Jos tuntee olonsa kateelliseksi ja haluaa itselleen 8000 euroa kuukaudessa ylimääräistä ihan tuosta vaan niin Kelan sivuilta löytyy ohjeet miten pääsee sijaisperheeksi. Pulaa tuntuu olevan kovastikin, joten helppoa luulis olevan jos täyttää kriteerit.
[/quote]
Tuskin kateudesta tarvitsee olla kyse, kun huomioi, että veli nimenomaan sai siinä vaiheessa uudet oikeuskäsittelyt liikkeelle, kun lapsilla oli aika palata äidilleen. Veli puolisoineen oli kuvannut lasten tunnustukset. Kaiken sen tuo järjettömän iso palkkio saattaa kyseenalaiseksi. Lisäksi samanaikaisesti monissa kunnissa mietitään opettajien palkoista säästämisiä ja muita. Mistä yhteiskunnalla on varaa maksaa johtajienkin palkkoja suurempaa palkkaa tuollaiselle veljelle?
Velihän hylkäsi vanhimman tyttären, vaikka kuuluu samaan sisarusperheeseen. Miksi siitä ei leikattu palkkiota murto-osaan? Nyt pelkään, että se veli on järjestämässä tuota järkyttävää kohtaloa koko perheelle ihan tuon palkkion takia, vaikka näyttöjä ei veljen puheita ja tallenteita lukuunottamatta tunnu oikeasti olevan mistään.