8000 € /kk
Kommentit (48)
Varsinkaan kun näihin ihme syytöksiin asti oli täysin toinen ääni kellossa. Auerin veljellä on tässä jotain 480 000 euroa liossa jos vanhin lapsi on jotain 13 ja tiedossa on vielä ainakin 5 vuotta tätä samaa. Ja ties miten monta vuotta sen jälkeen pienemmällä summalla pienemmistä lapsista.
Kyllä helvetissä olisin tuolla summalla valmis ottamaan ties minkälaisen ahdistuneen lapsen tai kaksi meille. Luuletko ehkä että omien lasten kanssa on aina ruusuista varsinkaan teini-iässä. No ei ole. Osittain pelkkää paskaa sataa päälle. Elämä on. Sellaisia osa teineistä on riippumatta siitä ovatko omia vai sijoitettuja. Törkeää maksaa tuollaisia summia lasten paapomisesta kotona!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:54"]
Tänne haluan sanoa samaa kuin toiselle palstalle: Te jotka tätä summaa ihmettelette, niin ottakaa itse traumatisoituneita lapsia kotiinne ja yrittäkää antaa heille hyvä koti! Kyllä se niin on, että sijaisperheet ansaitsevat korvauksensa. Narkki-, alkoholistivanhempien lapsia, kehitysvammaisia ja sitten nämä Auerinkin lapset. Luuletteko että se touhu on jotain herkkua?? Olisitteko itse valmiita?
Olen itse kasvanut sijaisperheessä. Muistan kuinka vaikeaa teiniaika oli minulla ja sijaisvanhemmille. Viiltelin, karkailin, poliisin tuttu. Ja he yrittivät kasvattaa minusta tasapainoista aikuista. Monet itkut näin heidän itkevän, kun eivät tienneet miten saisivat minulle turvatun olon. Onneksi yrittivät loppuun asti, olisin varmasti luisunut todella alas, jos he olisivat luovuttaneet!!
[/quote] JOO MUT 8000E!!!!!???
Tänne haluan sanoa samaa kuin toiselle palstalle: Te jotka tätä summaa ihmettelette, niin ottakaa itse traumatisoituneita lapsia kotiinne ja yrittäkää antaa heille hyvä koti! Kyllä se niin on, että sijaisperheet ansaitsevat korvauksensa. Narkki-, alkoholistivanhempien lapsia, kehitysvammaisia ja sitten nämä Auerinkin lapset. Luuletteko että se touhu on jotain herkkua?? Olisitteko itse valmiita?
Olen itse kasvanut sijaisperheessä. Muistan kuinka vaikeaa teiniaika oli minulla ja sijaisvanhemmille. Viiltelin, karkailin, poliisin tuttu. Ja he yrittivät kasvattaa minusta tasapainoista aikuista. Monet itkut näin heidän itkevän, kun eivät tienneet miten saisivat minulle turvatun olon. Onneksi yrittivät loppuun asti, olisin varmasti luisunut todella alas, jos he olisivat luovuttaneet!!
[/quote]
No vaikka olisivatkin korvauksen ansainneet, niin tuo raha ei mene pelkästään lapsiin, olisitko siis itse valmis luopumaan noin suuresta summasta kuukaudessa, varsinkaan jos olet jo tottunut tuohon hyvään elintasoon?
Tämä kertoo vain siitä, että veljen motiivi on raha! olisihan se kova juttu menettää 8000 euron kuukausitulot.
[/quote]
ihan samaa tekevät lukuisat muutkin vanhemmat ja ilman muuta yhteiskunnan apua kuin lapsilisää
Aivan kohtuuton korvaus ja vielä sukulaislapsista! Tuollaiset summat varmasti houkuttelee sitten niitä vähemmän mukavia sijaisvanhempia. Ja niitähän tarinoita on kuulut. 14:lle ihan vertauksena, että jos lapsilisät yksinhuoltajan 3 lapsesta 511e/kk, niin ero on kyllä aivan liian suuri. En sano, että sen pitäisi olla sama, mutta joku raja.
Adoptiovanhemmat ei saa mitään, vaikka samanlaisista lapsista kyse. Ei edes äitiyslomaa, vaikka saisi vauvan.
8000e kuukaudessa on paljon kolmesta lapsesta, oikeasti on syytä miettiä toimiiko tässä raha motiivina. Ja minusta veljen on turha kiukutella että nyt kaikki repostellaan koko kansalle. Veli itse teki saman tempun lapsille joiden huoltaja hän on. Oikestaan tämä kaikki oikeudenkäyntipuljaus on juuri hänestä lähtöisin.
Mitä olen ymmärtänyt niin summa ei ole aivan tavanomainen sijaisperheelle.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:52"]
Veli kertoi hankkineensa 150 000 euron veneen ja 50 000 euron auton.
[/quote]
Ja kertoi, että on lomautettuna töistä. Ja vaimo hoitaa kokopäiväisesti lapsia.
Joku puhui, että lapsilisiä maksetaan liikaa... enkä ole ostanut lapsilisillä edes pientä kumivenettä, autoja olen kyllä ostanut useamman.
Minnehän muualle ne viime hallitukset on syytäneet sitä rahaa?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 12:06"]
8000e kuukaudessa on paljon kolmesta lapsesta, oikeasti on syytä miettiä toimiiko tässä raha motiivina. Ja minusta veljen on turha kiukutella että nyt kaikki repostellaan koko kansalle. Veli itse teki saman tempun lapsille joiden huoltaja hän on. Oikestaan tämä kaikki oikeudenkäyntipuljaus on juuri hänestä lähtöisin.
[/quote]
Näin on. Jo se että videot kiikutetaan syyttäjälle ja syyte nostetaan samana päivänä kertoo siitä mistä kana kusee. Itse olisin vienyt videot jollekin psykologille tms ja olisi ruvettu ENSIN selvittämään mistä mielikuvituksellisissa jutuissa on oikeasti kyse. Ja sitten jos on aihetta nostaa syyte niin nostetaan.
No ilmankos ne kansanedustajat kokivat taas olevansa palkkakuopassa. Taitaa suurin osa kansanedustajista olla vieläkin alipalkattuja.
Saiko se palkankorotuksen vielä sen jälkeen, kun oli heivannut vanhimman tyttären pois kotoaan? 8000 euroa kuukaudessa, eikä edes voi pitää sisaruksia koossa! Veneet paljon tärkeämpiä.
Tuolle äijälle kuuluisi kyllä tuo Auerin tuomio. Selviäisipä todisteiden lavastaminen.
8000€ kuussa kasvattaa myös eläkettä.
n. 2 %:a eli 160€ eläkettä /kk
Viisivuotta sijaisvanhempana ja saat jo saman eläkkeen kun 40 vuotta maanviljelijänä.
Kannattavaa pirttiviljelyä.
Jos laskee että kolmesta sijaislapsesta saa 8000 euroa kuukaudessa ja toisen vanhemmista pitää olla kotona eli tekee työkseen noitten sijaislasten hoitamista niin..
Palkkaa 3000 euroa kuukaudessa, siihen sivukulut päälle. 3000 * 1,5 : 4500 euroa.
Lapsille pitää olla sopivat tilat, eli käytännössä ehkä yhteen makuuhuoneeseen sopii kaksi lasta. Tarkoittaa että asunnon pitää olla suht suuri.
Ajatellaan, että asuntolainaa tulee 100 000 enemmän kuin jos olis normaali perhe. Sen kuluihin ja lyhennyksiin tonni kuussa..
Ollaan 5500 eurossa.
Lapset syö jotain, teini-ikäiset paljonkin.. 1000 kuussa ehkä..
Ollaan 6500 eurossa.
Pitää hankkia auto jolla voi kuljettaa lapsia.. eipä toi kultakaivos ole jos lapset kunnolla hoitaa.
Kannattaa myös muistaa, että meistä muista kukaan ei tee työtään 24/7 vaan kahdeksan tunnin työstä maksetaan palkka.. Eli jos saa ympärivuorokautisesta ympärivuotisesta työstä palkkaa tuon verran mitä arvioin niin varmaan harva täällä siihen lähtis.
Eikä ne lapset ole mitään helppoja, niillä on helvetillisiä traumoja, raskausaikana käytetyn alkoholin, huumeiden ja tupakan yms aiheuttamia ongelmia. Niitä on pahoinpidelty, laiminlyöty ja ties mitä..
Eipä toi kultakaivokselta kuulosta...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 13:13"]
Jos laskee että kolmesta sijaislapsesta saa 8000 euroa kuukaudessa ja toisen vanhemmista pitää olla kotona eli tekee työkseen noitten sijaislasten hoitamista niin..
[/quote]
Joo. Sen takia Suomessa vain johtajat, jotka tienaavat nettona 8000 e tai enemmän tekevät lapsia.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 13:13"]
Palkkaa 3000 euroa kuukaudessa, siihen sivukulut päälle. 3000 * 1,5 : 4500 euroa.
Lapsille pitää olla sopivat tilat, eli käytännössä ehkä yhteen makuuhuoneeseen sopii kaksi lasta. Tarkoittaa että asunnon pitää olla suht suuri.
Ajatellaan, että asuntolainaa tulee 100 000 enemmän kuin jos olis normaali perhe. Sen kuluihin ja lyhennyksiin tonni kuussa..
Ollaan 5500 eurossa.
Lapset syö jotain, teini-ikäiset paljonkin.. 1000 kuussa ehkä..
Ollaan 6500 eurossa.
Pitää hankkia auto jolla voi kuljettaa lapsia.. eipä toi kultakaivos ole jos lapset kunnolla hoitaa.
Kannattaa myös muistaa, että meistä muista kukaan ei tee työtään 24/7 vaan kahdeksan tunnin työstä maksetaan palkka.. Eli jos saa ympärivuorokautisesta ympärivuotisesta työstä palkkaa tuon verran mitä arvioin niin varmaan harva täällä siihen lähtis.
Eikä ne lapset ole mitään helppoja, niillä on helvetillisiä traumoja, raskausaikana käytetyn alkoholin, huumeiden ja tupakan yms aiheuttamia ongelmia. Niitä on pahoinpidelty, laiminlyöty ja ties mitä..
[/quote]
Pitääkö olla 50000€:n auto ja 150000€:n vene lastenhoitoa varten?
Jos tuntee olonsa kateelliseksi ja haluaa itselleen 8000 euroa kuukaudessa ylimääräistä ihan tuosta vaan niin Kelan sivuilta löytyy ohjeet miten pääsee sijaisperheeksi. Pulaa tuntuu olevan kovastikin, joten helppoa luulis olevan jos täyttää kriteerit.
Kyllä sijaishuollossa hoidetaan täysipäiväisesti toisen isän ja äidin lapsia, eivät he sijaisvanhempien omia ole. Palkkio on monesti suurempi, jos sijaisvanhempi ei ole kodin ulkopuolella töissä. kolmen sijaislapsen kanssa se tuskin olisi edes mahdollista, niin paljon virka-aikaisia menoja, terapioita ja palavereja heistä aiheutuu.
Sijaislasten hoito ei ole samaa kuin biologinen vanhemmuus, lapset ovat nykyään melko traumatisoituneita (80% heistä käyttää mielenterveyspalveluja alaikäisenä) ja heistä on huolehdittava ja oltava vastuussa 24/7.
Ja muistakaahan nyt "verovaroista" kommentoivat, että lasten biologiset vanhemmat ovat homman sössineet ja niitä nyt yhteiskunnan varoilla paikkaillaan, kyllä minusta sijaisvanhempi on palkkionsa ansainnut. Tosin Auerin lasten hommaan on varmasti laskettu mukaan kukukorvaus ja lapsilisätkin eli itse hoitopalkkio (sijaisvanhemmuudesta maksettava palkka) ei noin suuri ole.
Ja jos yhtään pitää julisuuden tiedot paikkaansa, on tuossa kolmikossa hoidettavaakin, niin pahoja asioita siellä on tapahtunut.
Kadehtijat: kurssille vaan ja yrittämään, sijaisvanhemmista on pulaa!!
7v*96.000=672.000euroa puhtaana.
Kyllä tollasilla tuloilla sadatuhannen autoja voi ostella jo useempiakin.
Ja riittää motiiviksi opettaa lapset puhumaan mitä vaan.