8000 € /kk
Kommentit (48)
Muistakaa nyt, että ei sijaisvanhemmille tuollaisia summia yleensä makseta. En tiedä miksi tuolle perheelle maksetaan. Sanoinkin tuossa miehelle, että nyt sitten ihmiset kuvittelevat kaikkien sijaisvanhempien saavan tuollaisia summia. Emme me saa tuhannella alkavia palkkioita. Ja veroahan me maksamme palkkiosta myös. Sepustelee köyhä sijaisäiti.
Minä saan yhdestä lapsesta 800 euroa ja se on jo korotettu palkkio erityishoitoisuuden takia. Jos minulla olisi kolme erityishoitoista lasta, saisin siis 2400 ja korvauksia lisäksi n.1200 euroa kuukaudessa. Yhteensä saisin siis 3500 eruoa ja summasta menisi vero tietenkin. Meidän kunnassamme verotetaan ensin koko summa ja korvauksen osalta saa palautuksen joulukuussa. Tavallinen korvaushan on pienempi ja sellaisia tavallisiahan ne yleensä ovat. Täytyy tuossa esimerkkilehtijutussa olla takana jotain muuta. Erittäin rikas kunta, erittäin paljon tukea tarvitsevat lapset, jotain muuta erityistä. Joka tapauksessa varmaan ennätys tässä maassa moinen palkkio. Tosin tuossa ilmeisesti on kulukorvaus jo laskettu mukaan.
Täällä päin perhekotia pitävä perhe on joka vuosi parhaiten tienaavien verotustietolistalla. Kultakaivoshan tuo business tuntuu olevan.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:36"]
Täällä päin perhekotia pitävä perhe on joka vuosi parhaiten tienaavien verotustietolistalla. Kultakaivoshan tuo business tuntuu olevan.
[/quote]
Perhekoti on eri asia kuin sijaisperhe. Perhekoti saa huomattavasti paremmat palkkiot.
Ei todellakaan ole normaalikorvaukset tuollaisia.
Yleensä n.500e/kk hoitopalkkio eli ns.palkka 24/7 työstä ja sitten n.500e/kk kulukorvaus jolla pitää kattaa lapsen kaikki kulut (ml asumis, sähkö, vesi, ruoka, vaatteet, harrastukset, lomat, lääkkeet...) ja sijaisvanhemmat maksavat toki veroa. usein vielä todella paljon koska tekevät perhehoitajan työtä sivutuloverokortilla.
erityitarpeisesta lapsesta hoitopalkkio voi olla korotettu mutta maksimissaan 50 %
mikähän kunta tässä tapuksessa sijoittaja?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:46"]
Ei todellakaan ole normaalikorvaukset tuollaisia.
Yleensä n.500e/kk hoitopalkkio eli ns.palkka 24/7 työstä ja sitten n.500e/kk kulukorvaus jolla pitää kattaa lapsen kaikki kulut (ml asumis, sähkö, vesi, ruoka, vaatteet, harrastukset, lomat, lääkkeet...) ja sijaisvanhemmat maksavat toki veroa. usein vielä todella paljon koska tekevät perhehoitajan työtä sivutuloverokortilla.
erityitarpeisesta lapsesta hoitopalkkio voi olla korotettu mutta maksimissaan 50 %
mikähän kunta tässä tapuksessa sijoittaja?
[/quote]
Tällä hetkellä 650 euroa kuukaudessa on minipalkkio ja siis jonka perhehoitajat tavallisimmin saavat. Kulukorvaus on n, 400 euroa. Palkkion osuus on verotettavaa tuloa.
Joo törkeän paljon. toivottavasti ahneella on paskanen loppuu. Säälittää lapset jos muistot on valemuistoja.
Aika käsittämätön summa ja epäilemättä se on veronmaksaja joka tuonkin kustantaa.
En voi käsittää mistä tuo muodostuu, miksi noin paljon? Voisin minäkin ottaa vastaan vieraita lapsia jos siitä saa tuollaisen korvauksen.
Siinä on hyvä syy miksi Annelista alkoi yht'äkkiä löytymään vikoja.
Nyt veli yhtäkkiä muistaa aivan käsittämättömiä yksityiskohtia Auerin puheista joita se ei ole vaivaantunut edellisissä oikeusasteissa lainkaan mainitsemaan. Maailman on paha.
Yleisellä tasolla puhuttuna, onko oikein että sijaisvanhemmille maksetaan noin mittava korvaukset? Siis nyt kun kaikesta pitää säästää jne.. Onko tuo vielä verotonta?
Onko se vieläpä puhtaana?
Vai meneekö tuloverot?
Puhtaana kai, kun kulukorvaus vai mikä lie.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:27"]
Aika käsittämätön summa ja epäilemättä se on veronmaksaja joka tuonkin kustantaa.
[/quote]
Terävästi päätelty, Einstein!
Veli kertoi hankkineensa 150 000 euron veneen ja 50 000 euron auton.
Mihin tuollainen korvaussumma perustuu? Vaaditaanko että toinen vanhemmista on kotona? Silti summa oon käsittämätön. Jos lapsen kulut ovat valtion mukaan näin isot niin mitenköhän pärjäävät kaikki muut perheet pelkkine lapsilisineen. Kas vanhempien oletetaan olevan töissä. Tai sitten eletään halvemmalla.
Oli Anneli syyllinen tai syytön en tämän korvausasian tietoon tulemisen jälkeen usko enää pätkääkään mitä veli selittää.
Hyi helvetti!
Tänne haluan sanoa samaa kuin toiselle palstalle: Te jotka tätä summaa ihmettelette, niin ottakaa itse traumatisoituneita lapsia kotiinne ja yrittäkää antaa heille hyvä koti! Kyllä se niin on, että sijaisperheet ansaitsevat korvauksensa. Narkki-, alkoholistivanhempien lapsia, kehitysvammaisia ja sitten nämä Auerinkin lapset. Luuletteko että se touhu on jotain herkkua?? Olisitteko itse valmiita?
Olen itse kasvanut sijaisperheessä. Muistan kuinka vaikeaa teiniaika oli minulla ja sijaisvanhemmille. Viiltelin, karkailin, poliisin tuttu. Ja he yrittivät kasvattaa minusta tasapainoista aikuista. Monet itkut näin heidän itkevän, kun eivät tienneet miten saisivat minulle turvatun olon. Onneksi yrittivät loppuun asti, olisin varmasti luisunut todella alas, jos he olisivat luovuttaneet!!
Ja miettikäähän sitä, että perhehoitohan on se halvempi tapa hoidattaa huostaanotettuja ja sijoitettuja lapsia. Laitoksille maksetaan vielä enemmän. Jossain oli joskus arvio keskihinnasta laitoksessa ja se on 100 000 € per lapsi vuodessa. On niitä joitain aloja sentään Suomessakin joilla voi lyödä rahoiksi.