Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän se mahtaa mun nivelissä olla...

Vierailija
12.09.2013 |

Mulla on muutama nivel ollut kipeänä yli puoli vuotta. Pahin on toinen ranne. Olen käynyt kolme kertaa lääkärissä, labrakokeita otettu, ensin reumakokeet, sitten kilpirauhanen ja joku vasta-ainejuttu ehkä, en muista tarkemmin, nyt salmonella ja yersinia, eikä missään mitään. 

Nivelet ei turpoa, ei punota ja pystyn kyllä harrastamaan liikuntaakin, paitsi tietyt jutut sattuu ja esim. paljon painoa ranteille kasaavat liikkeet saattavat kipeyttää niveliä.

Kai mä sitten taas varaan lääkärin (käyn yksityisellä), mutta mietin, kannattaako se edes... tuntuu turhalta selvitellä asiaa, kun pahimmat jutut on kuitenkin suljettu pois. Lääkäri sanoi viime kerralla, että jos elokuussa on vielä kipuja, hän lähettää mut reumatutkimuksiin (siis julkiselle puolelle), mutta jotenkin on sellainen tunne, että haaskaisinkohan mä vain yhteiskunnan rahaa siinä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi fibmomyalgia juuri tuollasilla nivelkivuilla, vuosia jo särkenyt niveliä sekä lihaksia. Kyllä tämän kanssa elää, mutta välillä suututtaa ainainen särky.

Vierailija
2/5 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 22:17"]

... jotenkin on sellainen tunne, että haaskaisinkohan mä vain yhteiskunnan rahaa siinä.

[/quote]

äh sä mitään haaskaat. tutki vaan: toi on hyvä syy käyttää juuri niitä terveydenhoitoon määrättyjä rahavaroja. inkiväärin syönti muuten saattaa lievittää nivelongelmia. ei se niitä paranna, mutta siitä ei haittaakaan ole - ja maistuukin hyvältä. miksi siis ei :)

onnea tutkimuksiin, toivottavasti syy selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, fibromyalgia, en kestä, jos mulla oliskin se... Sen takia ajattelen tätä rahojenhaaskuu-aspektia, että ihan hyvin voi olla niin, että mulla ei ole *mitään*. Oon saanut osan noista kokeista julkisella puolella, kun aloitin tämän prosessin TK:n puolella, mutta oli pakko vaihtaa lääkäriä.

Ap

Vierailija
4/5 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla sarkoidoosi joka usein oireilee nivelissä.

Vierailija
5/5 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän