Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei varaa kuntosaleihin, miten kiinteytyä ja laihtua?

Vierailija
11.09.2013 |

Minulla ei ole mitään ylimääräistä, mutta haluaisin laihtua ja kiinteytyä. Onnistuuko se juoksemalla ja liikkumalla kotona jonkun netistä katsotun zumban tahtiin?

Tyhmä kysymys varmaan joidenkin mielestä, mutta olisi kiva jos saisin asiallisia vastauksia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:59"]

Kasvattaako tuo kahvakuula liian paljon lihaksia? Millaisia ohjeita suosittelette kun haluaa keskivartaloa, rintoja, käsiä ja jalkoja kiinteyttää kahvakuulilla?

[/quote]

No eipä ne lihakset kuule kellekään, varsinkaan naisille mitenkään vahingossa kasva! Siihen tarvitaan aika paljon raudan nostoa ja oikeaa ruokavaliota, että saa näkyvät, isot lihakset. Joten sen takia on ihan turha pelätä sali- ja varsinkaan kuulaharjoittelua. Kahvakuulalla harjoitetaan enemmän kestävyyttä, painoja nostamalla sitten varsinaisesti niitä lihaksia.

Mutta kahvakuulailu on todella monipuolinen kuntoilumuoto. Saa koko kropalle monipuolisen treenin. Ihan googlaamalla löytyy paljon eri ohjelmia ja liikkeitä. Kannattaa aloittaa lukemalla vaikka Suomen kahvakuulaliiton aloittelijan opas, ja opettelemalla tekemään liikkeet oikein.

Ja toinen huomautus lähinnä ap:lle, että pelkällä liikunnalla et laihdu, kyllä sun täytyy laittaa ruokavalio remonttiin. Googlaa vaikka go fat go ja noudata sitä, jos et halua laskea kaloreita itse. Ruokavalio on todellakin 80% laihdutuksesta, liikunta 20%.

Vierailija
22/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen polttaa kaloreita ja kuluttaa siis rasvaa muttei se juurikaan lihaksia kasvata! Jos on ylipainoa niin toki se näkyy painon putoamisena mutta esim normaalipainoisella ei suurta muutosta tule. Ja tiedän tämän varsin hyvin itse kun harrastin pelkästään juoksua 1,5v ja vasta kun aloin käydä salilla ja lihaskuntotunneilla, tuli kroppaan huikea muutos lihasmassan kasvun myötä.

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:10"]

todellakin juokseminen kiinteyttää koko kroppaa! ihan paskapuhetta, ettei siitä olis hyötyä. ei taida kommentoijat ikinä itse juosta.

suosittelen juoksua lämpimästi, tehoaa nopeastikin.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei osaa laskea kaloreita?

Vierailija
24/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, ei mitään diettejä. Mielummin opettelen ajan kanssa ne kalorit laskemaan sitten itse, kuin että alan jollekin dieetille. 

ap

Vierailija
25/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:18"]

Miten joku ei osaa laskea kaloreita?

[/quote]

Olen varmaan sitten tyhmä, sitähän sinä haluat sanoa? 

ap

Vierailija
26/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan eksältäni. Olet saanut hyviä ohjeita, mutta juu ei kun ei oikein. Kahvakuulassa palaa hyvin kaloreita. Väliäkö sillä, että Se on in? Juokse, jumppaa, fillaroi, pelaa lasten kanssa fudista, heittele frisbeetä, hiihdä, ui, luistele, rapsuta pihaa, rakenna lumiukkoja, käy mattopyykillä, rrakenna puumaja ja laske kaloreita. Jokainen kilo on 7700 kcal, joten perse ylös ja hommiin.

Vierailija
27/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin äläkä väitä, että et osaa laskea kaloreita. Lainaa kirja tai laske netissä. Osaat hankkia tiedon, jos haluat. Mutta et taida haluta?

Vierailija
28/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, ei mitään diettejä. Mielummin opettelen ajan kanssa ne kalorit laskemaan sitten itse, kuin että alan jollekin dieetille. 

ap

[/quote]

Tiedätkö mitä 'dieetti' tarkoittaa? Se tarkoittaa ruokavaliota. Et varmaan halua millekään kuurille, mutta terveellinen/kevyt ruokavalio varmasti kelpaa, eikö?

Vierailija
29/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

No sitten sun on tehtävä niin. Justhan vaan sanoit, ettet halua etkä osaa laskea kaloreita ja kiloklubikin tuntui vaikealta. Niinpä ehdotin, että googlaat jonkun valmiin ruokavalion, kuten se go fat go, ja katsot mitä kannattaa syödä ja kuinka paljon. Mutta hankalaahan sekin on tietysti jotain dieettiä (=ruokavalio) noudattaa.

Tiedätkö, jos haluat oikeasti tuloksia, siis pysyvästi laihtua ja kiinteytyä, niin se ruokavalio on todellakin 80% koko hommasta. Ei pelkästään kalorit, vaan myös se MITÄ syöt. On eri asia syödä 1700 kalorin edestä herkkuja ja eineksiä kuin puhdasta, ravinteikasta ruokaa. Molemmilla tavoilla varmastikin laihtuu, mutta kokeilepa kummalla saat esim. selluliittiä pois ja kasvojen ihon kauniimmaksi.

Laita siis ruokavalio kuntoon katsomalla ensin mallia miten kannattaa syödä, sitten opettelet ne määrät ja ehkä kaloritkin. Mutta ei se pelkkä kalorin laskeminen ole avain kiinteytymiseen.

Vierailija
30/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lyön satasesta vetoa, että ap on,vuoden kuluttua kaksi kiloa läskimpi! Kuka lähtee mukaan. Aplle kun ei kelpaa mikään. Dietillä ei voi olla, eikä liikkua kuin rajoitetuilla tavoilla eli tekosyitä riittää.

Vierailija
31/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:53"]

Mä lyön satasesta vetoa, että ap on,vuoden kuluttua kaksi kiloa läskimpi! Kuka lähtee mukaan. Aplle kun ei kelpaa mikään. Dietillä ei voi olla, eikä liikkua kuin rajoitetuilla tavoilla eli tekosyitä riittää.

[/quote]en ota muuhun kantaa, mutta ihmettelen miksi hänen pitäisikään väkisin harrastaa jotain sellaista liikuntaa, josta ei pidä? varmin tapa huolehtia siitä, että liikuntaharrastus loppuu, on tehdä jotain, jota vihaa.

Vierailija
32/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:41"]

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄää, en kestä.

Ei siihen kiinteytymiseen tarvita mitään hiton kuntoklubeja ja personal trainereita.

Huomaa että kyllä uppoaa mainonta ihmisiin kuin veitsi voihin kun näitä keskusteluja lukee.

[/quote]

Joo ja kun käyt pari kertaa viikossa kuntosalilla hilavitkuttamassa vähän reiden sisäosia, pitää trendikkäästi juoda palkkaria ja napostella proteiinipatukkaa...arghhhhhh

Vierailija
33/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaloreiden laskeminen ole mitenkään tarpeellista laihtumiseen. Aloittaa vaikka vaan lisäämällä enemmän kasviksia joka aterialle, aamiaisesta lähtien. Lautasella pitäisi olla mielellään puolet kasvista aina. Sitten säännöllinen ateriarytmi viikosta toiseen niin paino todennäköisesti laskee. Ruokapäiväkirja auttaa tarvittaessa. Se paljastaa usein ylimääräiset juustovoileivät ja kaakaolasilliset, jotka keräävät salakavalasti kiloja.

Vierailija
34/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:56"]

[/quote]en ota muuhun kantaa, mutta ihmettelen miksi hänen pitäisikään väkisin harrastaa jotain sellaista liikuntaa, josta ei pidä? varmin tapa huolehtia siitä, että liikuntaharrastus loppuu, on tehdä jotain, jota vihaa.

[/quote]

Ohiksena ihmettelen että mistä ap tietää että vihaa esim kahvakuulailua jos sitä ei ole edes kokeillut? Eikä halua edes kokeilla kun "se on muodikasta"?

Vierailija
35/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:04"]

[/quote]

Ohiksena ihmettelen että mistä ap tietää että vihaa esim kahvakuulailua jos sitä ei ole edes kokeillut? Eikä halua edes kokeilla kun "se on muodikasta"?

[/quote]

samaa olin tulossa kirjoittamaan.

Vierailija
36/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen lautasmalli, onko tuttu? Puolet kasviksia, 1/4 lihaa ja 1/4 perunaa tms. Sillä on hyvä alottaa. Ei tarvitse kaloreita laskea. Ja muista syödä aamupala. 

Kotona voi hyvin jumpata, katot youtubesta ja teet mukana.

Vierailija
37/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:41"]

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄää, en kestä.

Ei siihen kiinteytymiseen tarvita mitään hiton kuntoklubeja ja personal trainereita.

Huomaa että kyllä uppoaa mainonta ihmisiin kuin veitsi voihin kun näitä keskusteluja lukee.

[/quote]

Joo ja kun käyt pari kertaa viikossa kuntosalilla hilavitkuttamassa vähän reiden sisäosia, pitää trendikkäästi juoda palkkaria ja napostella proteiinipatukkaa...arghhhhhh

[/quote]

Te kaksi taidatte olla nyt ihan väärässä ketjussa....

Vierailija
38/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla ja työttömillä on aina parhaat selitykset

Vierailija
39/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:04"]

[/quote]

[/quote]miksi sitä ohiksena pitää edes ihmetellä? eikö voi vain luottaa siihen, että ap. tietää mistä todennäköisesti pitää ja mistä ei?

se, että kahvakuula on jonkun toisen mielestä, esimerkiksi minun, loistavaa liikuntaa, ei tarvitse tarkoittaa sitä, että se on nyt väkipakolla tyrkytettävä jokaiselle. johan ap. tuolla ilmoitti useammankin sellaisen jutun, joita voisi harrastaa (lenkkeily, jumppapallo, pilates) , sen pitäisi riittää ohiksillekin. vai loukkaako jotakuta se, että just se mun liikuntalaji ei kelpaakaan kaikille?

Vierailija
40/46 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:28"]

Minulla ei ole mitään ylimääräistä, mutta haluaisin laihtua ja kiinteytyä.

[/quote]

Sinulla ei ole ylimääräistä, mitä? Oletko siis ylipainoinen vai et?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän