Ei varaa kuntosaleihin, miten kiinteytyä ja laihtua?
Minulla ei ole mitään ylimääräistä, mutta haluaisin laihtua ja kiinteytyä. Onnistuuko se juoksemalla ja liikkumalla kotona jonkun netistä katsotun zumban tahtiin?
Tyhmä kysymys varmaan joidenkin mielestä, mutta olisi kiva jos saisin asiallisia vastauksia.
Kommentit (46)
Juokseminen parantaa kyllä hapenottoa ja kestävyyttä muttei se juurikaan lihaksia kiinteytä. Hommaa kotiin pari eripainoista kahvakuulaa, niillää saat tehtyä koko kropan lihastreenin.
Totta kai onnistuu. Jopa täysin ilman liikuntaa. Sen kun syö vähemmän kuin kuluttaa.
Mutta toki saat kehitettyä kuntoasi ja lihaksiakin kotikeinoin. Mutta se kannattaa miettiä mikä on liikkumisesi tavoite. Esim. jos haluaisit kehittää näkyvästi lihaksia, kestävyysjuoksu ei siinä auta. Toisaalta tietyt kotitreenit tai se sali tekee sitä, mutta kuluttavat yllättävän vähän kaloreita.
Kuluttaahan se juoksu kaloreita, vai? Jos nyt lähdetään siitä että laihtuisin.
ap
kotikuntoilussa ei tarvita välttämättä edes välineitä, mutta jos jotain haluaa, niin kahvakuula on loistava, eikä kovin kallis, samaten jumppapalloja saa jopa alle kympillä. molemmilla saa todella kokonaisvaltaisen jumpan suoritettua.
hae vaikka kirjastosta lainaan voimaharjoittelua naisille -kirja, siinä on valmiita ohjelmia, joita voi suoraan soveltaa kotona.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:35"]
Kuluttaahan se juoksu kaloreita, vai? Jos nyt lähdetään siitä että laihtuisin.
ap
[/quote]kolme juoksulenkkiä viikossa yhdistettynä pariin kolmeen kotijumppahetkeen, laihduttavat ja kiinteyttävät kyllä jahka ne yhdistetään ruokavalioon.
Juuri kuten 7 sanoi. Mä en ole käynyt kunnolla salilla pariin vuoteen, mutta olen juossut 3-4 kertaa viikossa ja olen 170/58 ja varsin kiinteä (paitsi käsivarsista valitettavasti). Teen myös satunnaisesti ehkä kerran viikossa vatsa- selkä- pakaraliikkeitä ja punnerran, mutta vyötärö on kiinteytynyt minusta kyllä lähinnä laihtumisen seurauksena.
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄää, en kestä.
Ei siihen kiinteytymiseen tarvita mitään hiton kuntoklubeja ja personal trainereita.
Huomaa että kyllä uppoaa mainonta ihmisiin kuin veitsi voihin kun näitä keskusteluja lukee.
Jumppapallon voin ostaa, ja kirjastossa näin jonkun Pilates-dvd:n. Olen nyt parin-kolmen viikon ajan juossut juuri tuon kolme kertaa viikossa. Pitkään en tietysti jaksa, kun ylipainoa on paljon ja kuntoa ei. Mutta pientä itsensä voittamista se on ollut joka kerta.
Syömisiä en ole vielä miettinyt. Olen jättänyt pois ylimääräisiä, mutta kaloreita en ole vielä laskenut. Kiloklubiin tutustuin, enkä tykkää. En löydä sieltä syömiäni ruokia helposti enkä halua olla kiinni tietokoneessa joka päivä, tai vastaavasti viettää yhden piiiitkän hetken viikossa jotain syömisiä kirjaamassa.
Kaloreita en siis osaa laskea.
ap
Mun ex etsi minulle pyynnöstä jumppavideoita. Teen niitä aamuisin. Meillä on lapset vuoroviikoin ja kun mulla on lapsivapaata usein jumppaan aamulla 40 min ja illalla toisen.
Tietenkin rahavarat tarkoittaa mun kohdalla nopeaa laihtumista, mutta kroppani on kyllä hyvässä kunnossa. Rahaa menee tähän tasan 0 euroa, koska ex myös polttaa omat levykkeensä minulle.
Aloittelijan kannattaa valita yksi tapa kerralla ettei rasitusvammojen riski kasva. Ja kannattaa juoksun sijaan aloittaa kävelelyn ja juoksuspurtin yhdistelmällä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:41"]
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄää, en kestä.
Ei siihen kiinteytymiseen tarvita mitään hiton kuntoklubeja ja personal trainereita.
Huomaa että kyllä uppoaa mainonta ihmisiin kuin veitsi voihin kun näitä keskusteluja lukee.
[/quote]
Ja kuka tässä keskustelussa on sanonut ettei voisi kiinteytyä ilman salia ja pt:tä?
Jumppapallon voin ostaa, ja kirjastossa näin jonkun Pilates-dvd:n. Olen nyt parin-kolmen viikon ajan juossut juuri tuon kolme kertaa viikossa. Pitkään en tietysti jaksa, kun ylipainoa on paljon ja kuntoa ei. Mutta pientä itsensä voittamista se on ollut joka kerta.
Syömisiä en ole vielä miettinyt. Olen jättänyt pois ylimääräisiä, mutta kaloreita en ole vielä laskenut. Kiloklubiin tutustuin, enkä tykkää. En löydä sieltä syömiäni ruokia helposti enkä halua olla kiinni tietokoneessa joka päivä, tai vastaavasti viettää yhden piiiitkän hetken viikossa jotain syömisiä kirjaamassa.
ap
[/quote]
Laihtuminen on n. 80% ruokavaliota, 20% liikuntaa. Kiinteytyminen sitten ihan erikseen ja siihen oletkin saanut jo vinkkejä.
Kuntosaleja löytyy esim. kouluilta, ja niiden käyttö ei paljoa maksa (esim. meidän kaupungissa 13 euroa kuussa). Ei aina tarvitse olla jonkun bling-bling-kuntosaliketjun jäsen.
Kasvattaako tuo kahvakuula liian paljon lihaksia? Millaisia ohjeita suosittelette kun haluaa keskivartaloa, rintoja, käsiä ja jalkoja kiinteyttää kahvakuulilla?
Anteeksi epäilykseni, mutta tuo kahvakuulan hehkuttaminen kuulostaa silkalta muotivillitykseltä.
En oikein tiedä, mistä lähteä korjaamaan ruokavaliota. Herkut tietysti pois. Eineksiä en syö koskaan, leipää aika vähän. Kumisista juustoista en välitä ja muutenkin kaikki missä lukee "light" kuulostaa teolliselta eli epäterveelliseltä vaikka rasvaa olisi vähän.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:59"]
Kasvattaako tuo kahvakuula liian paljon lihaksia? Millaisia ohjeita suosittelette kun haluaa keskivartaloa, rintoja, käsiä ja jalkoja kiinteyttää kahvakuulilla?
[/quote]
Käytän kahvakuulaa jonkin verran salilla (ja käyn myös tunneilla), kuulalla saa treenattua koko kropan läpi tehokkaasti, riippuu tietty kuulan painosta onko treeni enemmän kiinteyttävää vai lihasta kasvattavaa (itsellä kevyin käytettävä kuula on 12kg ja siitä ylöspäin tuonne 24 kiloon). Netistä löytyy paljon hyviä ohjeita kun etsii kahvakuulatreeni-sanalla. Suosittelen todella, on erittäin tehokasta!
todellakin juokseminen kiinteyttää koko kroppaa! ihan paskapuhetta, ettei siitä olis hyötyä. ei taida kommentoijat ikinä itse juosta.
suosittelen juoksua lämpimästi, tehoaa nopeastikin.
Jillian Michaelsilla on hyviä ja tehokkaita jumppa-dvd:itä. Ovat kyllä tosi rankkojakin, mutta oman kunnon mukaan voi aluksi tehdä vain osan jumpasta ja kunnon karttuessa sitten pidemmälti. Esim. Banish fat boost metabolism -jumpassa ei tarvita edes mitään erityisiä jumppavälineitä, ja 30 Day Shredissä vain käsipainot. Toki nää dvd:t maksaa vähän mutta netistä ne saa tilattua halvalla.
ap
[/quote]
Moikka,
Sun ei tarvitse kuin ehkä viikko kirjata ylös sun syömisiä, niin äkkiä oppii paljonko voi syödä. kaikikka ruokapakkauksissa on sanottu paljonko kaloreita annoskoot sisältää joten se ei ole hankalaa.
Katso tuolta mallia.
http://www.netikka.net/kristiina.raden/Minun%20painonpudotusohjelmani.htm