Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies 31 v. asuu vanhempiensa kanssa, normaalia?

Vierailija
09.09.2013 |

Miehellä on kyllä toisaalla myös pieni ja rähjäinen opiskelijakämppä, mutta asuu kuitenkin viikkoja vanhemmillaan. Ymmärrän, että jatko-opiskelijalla on tiukkaa, mutta.. Töitä mies ei ole tehnyt koskaan. Viimeksi mies tuli tapaamaan minua vanhempiensa ostamalla trendipyörällä, muutenkin vanhemmat ostavat kaiken. Silti mies nostaa toimeentulotukea. Kotona äiti tekee aina ruoan ja tarjoilee sen pojalle lautaselle. Erään kerran tapaamisemme oli hieman hankala järjestää, koska miehen äiti kuulemma vahtasi puhelimen vierellä ja katseli tuimasti. Mies oli juuri ollut toissailtana myöhään ulkona, ja tullut vasta klo 02 kotiin. Koska äiti ei ollut mielissään, mies jäi kotiin. Voiko tästä tulla mitään? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen toivottomalta kuulostaa. Sori.

Vierailija
2/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut noin rumasti ihmisestä josta olet kiinnostunut. Häpeäisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa noilla tiedoilla toisaalta melko epäitsenäiseltä, toisaalta haluttomalta näkemään oikeasti vaivaa saavuttaakseen elämässä asioita (kikkailee toimeentulotuen kanssa, kärsii mieluummin äitinsä tavasta rajoittaa aikamiehen elämää kuin hankkii itse rahat elämiseen ja opettelee ruuanlaittoa). Mulle nää molemmat olisi aika turn offeja.

Vierailija
4/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei ole koskaan tehnyt töitä? Jos tuon ikäinen mies ei ole koskaan töissä, on aika pieni todennäköisyys että hän niitä koskaan saakaan. Teki sitten millaista jatkotutkintoa hyvänsä. Ja jos jatkotutkinto on maisterin tutkinnon jälkeinen tutkinto, niin tuskin miehen tutkimusaihetta on yliopistolla kovin korkealle arvostettu, jos hommaan ei ole edes välttävää rahoitusta vaan mies elää toimeentulotuella. Fiksumpaa olisi hankkiutua töihin, jos niitä saisi, kuin vääntää heikkotasoista tutkimusta.

Vierailija
5/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ota asumaan  luoksesi niin voit ruveta ihmettelemään muita asioita :)

Vierailija
6/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta, saattaa olla, että on jotain aspergeria tai jotain vastaavaa, eli ei kykenekään ehkä kaikkiin hommiin omatoimisesti. Joskus vanhemmat tekevät näille karhunpalveluksen passaamalla liikaa ja osalle ei tule normaalia itsenäistymisen tarvetta. 

Vierailija
7/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
8/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia ja erittäin kunnioitettavaa ja hienoa.

Vierailija
9/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaiken tarvitse olla "normaalia."

Vierailija
10/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko normaalia, mutta ei aivan täysin poikkeuksellistakaan. Tiedän yli 50-vuotiaita miehiä, jotka asuvat vanhempiensa luona.

Itse tiedän erään monilapsisen perheen, kaikki yli 50-vuotiaita. Yhtä lasta lukuunottamatta kaikki asuvat vanhempiensa luona.

Vierailija
11/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 21:48"]

Miksi mies ei ole koskaan tehnyt töitä? Jos tuon ikäinen mies ei ole koskaan töissä, on aika pieni todennäköisyys että hän niitä koskaan saakaan. Teki sitten millaista jatkotutkintoa hyvänsä. Ja jos jatkotutkinto on maisterin tutkinnon jälkeinen tutkinto, niin tuskin miehen tutkimusaihetta on yliopistolla kovin korkealle arvostettu, jos hommaan ei ole edes välttävää rahoitusta vaan mies elää toimeentulotuella. Fiksumpaa olisi hankkiutua töihin, jos niitä saisi, kuin vääntää heikkotasoista tutkimusta.

[/quote]

No ei varmasti saa töitä ainakaan silloin, jos töiden hakemisen suhteen aikoo luovuttaa! "Ei tuohon ikään mennessä ollut töissä, ei koskaan olekaan". Melkoista luovuttaja-asennetta. Tuonikäisellä on kuitenkin vielä aika paljon työvuosia jäljellä, joten suotavaa olisi kaikkien kannalta, että niitä töitä löytyisi.

Oli työllisyysnäkymät vaikeat tai ei, itse en ainakaan missään tapauksessa luovuttaisi työnhakemista, vaikka kuinka mahdottomalta tuntuisi.

Vierailija
12/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Miehelle myönnettiin apuraha, ja hän saa ilmeisesti nostaa sen pian. Sen jälkeen tuskin on oikeutettu ttt:een. Töitä ei ole tehnyt, koska on kiireinen opintojen kanssa. Hän suorittaa lisäksi useampaa eri tutkintoa. Mahtavaa tietysti, että on noin ahkera. Jotenkin vaan tökkii. Itse käyn töissä ja opiskelen yliopistossa. Niinpä paremmin toimeentulevana kustannan meidän rientomme.

Vierailija
13/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 21:58"]

En tiedä onko normaalia, mutta ei aivan täysin poikkeuksellistakaan. Tiedän yli 50-vuotiaita miehiä, jotka asuvat vanhempiensa luona.

Itse tiedän erään monilapsisen perheen, kaikki yli 50-vuotiaita. Yhtä lasta lukuunottamatta kaikki asuvat vanhempiensa luona.

[/quote]

Onko lapsilla puolisoita? Itse kyllä suosittelisin vanhempia potkaisemaan jälkikasvun ulos avaraan maailmaan onneaan etsimään viimeistään kaksviitosena. Kivaahan se varmaan on lastensa kanssa asua, mutta ei kukaan tule kotoa asti puolisoksi hakemaan.

Vierailija
14/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 22:02"]

[/quote]

No ei varmasti saa töitä ainakaan silloin, jos töiden hakemisen suhteen aikoo luovuttaa! "Ei tuohon ikään mennessä ollut töissä, ei koskaan olekaan". Melkoista luovuttaja-asennetta. Tuonikäisellä on kuitenkin vielä aika paljon työvuosia jäljellä, joten suotavaa olisi kaikkien kannalta, että niitä töitä löytyisi.

Oli työllisyysnäkymät vaikeat tai ei, itse en ainakaan missään tapauksessa luovuttaisi työnhakemista, vaikka kuinka mahdottomalta tuntuisi.

[/quote]

En todellakaan tarkoittanut että pitäisi luovuttaa, mutta todennäköisyydet ovat minusta melko huonot. 

Vierailija
15/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 22:02"]

[/quote]

[/quote]

En todellakaan tarkoittanut että pitäisi luovuttaa, mutta todennäköisyydet ovat minusta melko huonot. 

[/quote]

Huonot tai ei, itse en luovuttaisi työnhakemisen suhteen missään tapauksessa.

Vierailija
16/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa: itse varmaan työssäkäyvänä naisena "luovuttaisin" melko nopeasti tuollaisen miehen tapailusta. Pienipalkkaisena akateemisena naisena minulla ei ole mahdollisuutta elättää puolisoani - eikä kyllä suoraan sanoen halujakaan.

Vierailija
17/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, minusta nyt missaat pointtini. En puhu siitä, kannattaako miehen hakea töitä (totta kai kannattaa, vaikka todella vaikealta näyttää) vaan siitä, kannattaako ap:n jatkaa miehen tapailua - minusta ei, jollei hän jostain syystä halua ryhtyä elättämään miestä.

Vierailija
18/19 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 22:04"]

Ap tässä. Miehelle myönnettiin apuraha, ja hän saa ilmeisesti nostaa sen pian. Sen jälkeen tuskin on oikeutettu ttt:een. Töitä ei ole tehnyt, koska on kiireinen opintojen kanssa. Hän suorittaa lisäksi useampaa eri tutkintoa. Mahtavaa tietysti, että on noin ahkera. Jotenkin vaan tökkii. Itse käyn töissä ja opiskelen yliopistossa. Niinpä paremmin toimeentulevana kustannan meidän rientomme.

[/quote]

Minusta ei kuulosta hyvältä tuo monen tutkinnon tekeminen. Miksei hän käytä osaa ahkeruudestaan työnhakemiseen/tekemiseen? Välttämättä monta tutkintoa ei työllistä paremmin kuin yksi. Jos hän on koko tähänastisen ikänsä opiskellut, onko hän hyvä lähinnä opiskelemaan? 

Vierailija
19/19 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, missä tuota miestä vanhempi mies makaa ktoona vanhempien elä'ttinä. Hänellä ei ole opiskelupaikkaa(tutkinto löytyy), töitä, kavereita, harrastuksia, ei yhtään mitään kodin ulkopuolella. Siellä hän on "piilossa" vanhempien nurkissa. En tiedä olisiko sosiaalisesti estoinen tai asperger.