Jäynäideoita kylppärin kaappia ratsaaville vieraille?
Elintarvikevärikipot ovien päällä on niin nähty. Kellään mitään tuoreita ja innovatiivisia ideoita? Nimim. Tuparit tulossa
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai yllätti ne menkat ja menit sitten ronkkimaan vessaan josko löytysi yksi side! Kattia kanssa,keksi parempia tekosyitä.!!
Mä en tajunnut tätä kommenttia? Itsellekin käynyt noin enkä ollut edes teini vaan ihan jo aikuinen. Kyllä ne menkat saattaa olla epäsäännölliset ja oikeasti yllättää. Kavereilta olen kylässä ollessani voinut ihan suoraan kysyä sidettä, mutta muistan kyllä että nuorena sukulaisten luona en kehdannut kysyä, vaan paniikissa etsin kaapista nolona.
Sama juttu, menkat kyllä tosiaan voivat yllättää, vaikka aiempi kommentoija ei sitä tunnu ymmärtävän. Kaikkien luona ei kehtaa mennä suojia kysymään. Kerran olimme miespuolisen tuttavani luona (hänen vaimonsa ei ollut kotona). Menkat todellakin yllättivät. Yleensä suht säännölliset, mutta sillä kertaa tulivat paria viikkoa etukäteen. (Kyllä, normaalisti on tosi pitkä kierto).
En miespuoliselle tuttavalle oikein kokenut voivani tästä asiasta kertoa, joten kokeilin onneani wc:n kaapista. Onneksi löytyi, koska pelkkä vessapaperi ei olisi riittänyt ja kotimme oli n. tunnin matkan päässä.. Yksi vaihtoehto olisi ollut mennä lähikauppaan ja se olisi ollut minulle kiusallista selittää vain osin tutuille, pääosin miespuolisista henkilöistä koostuvalle porukalle. En olisi keksinyt mitään tekosyytä (en tupakoi ja ruokaa ja juomaakin oli kyläpaikassa tarjolla mielin määrin).
Ilta olisi minun osaltani päättynyt kotiinlähtöön, jos en olisi löytänyt suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti ihan yleistä, että kurkitaan toisten kaappeihin? Tämä kuuluu mulla kyllä sarjaan " en ole ikinä...". Mulla ei ole kertakaikkiaan mitään syytä mennä toisten kaapeille. Pidin tätä ihan itsestään selvänä asiana. Täytyypä ihan vielä opettaa omille aikuisille lapsille, kun ei ole tullut aiemmin mieleenkään.
Jos vessapaperi loppuisi, kurkkisin korkeintaan vessan ovesta ja huutaisin apua.. tai "BÄÄ!"
Jos vessapaperi loppu niin olen kyllä itse kaapeista etsinyt. En todellakaan kehtaisi sukulaisten tai tuttavien luona huudella että "paperi loppu". Osa varmaan kehtaa eikä siinä mitään, mutta kannattaa huomioida että minunlaisiani voi tosiaan olla muitakin :D
Hyvin tuttujen luona voisin ehkä huutaakin, mutta toisaalta heidän luonaan kyllä tiedän jo muutenkin missä kaapissa paperit ovat.
SAMA, en ikinä ikinä kehtaisi huutaa, että "wc-paperi loppu", vaan todellakin etsisin kaapeista/kaappien alta. Ja olen etsinytkin (ja onneksi löytänyt).
Itse pidän huolta, että vieraiden saatavilla on ekstrarullat avonaisella hyllyllä.
Täällä taas keskustelu mennyt vähän riitelemiseksi. Ehkä olisi hyvä tähän alle tiivistää muutamia pointteja.
- Toisten kaappien tonkiminen uteliaisuudesta ei ole ok.
- Kaikki kaappeja availevat vieraat eivät tee sitä röhkeyttään/uteliaisuuttaan. Joskus tilaneet saattavat yllättää, ja vieras voi tuntea tarvetta etsiä jotakin kaapeista.
- Henkilöt, jotka toistuvasti huomaavat tarvitsevansa jotakin kyläpaikan kaapista, voisivat alkaa pitää kyseistä tavaraa mukanaan.
- Jos vieraana käy röyhkeitä henkilöitä, pieni ansa voi olla paikallaan. Varmistu kuitenkin, ettei kyse ole vieraan aidosta hädästä ja tarpeesta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas keskustelu mennyt vähän riitelemiseksi. Ehkä olisi hyvä tähän alle tiivistää muutamia pointteja.
- Toisten kaappien tonkiminen uteliaisuudesta ei ole ok.
- Kaikki kaappeja availevat vieraat eivät tee sitä röhkeyttään/uteliaisuuttaan. Joskus tilaneet saattavat yllättää, ja vieras voi tuntea tarvetta etsiä jotakin kaapeista.
- Henkilöt, jotka toistuvasti huomaavat tarvitsevansa jotakin kyläpaikan kaapista, voisivat alkaa pitää kyseistä tavaraa mukanaan.
- Jos vieraana käy röyhkeitä henkilöitä, pieni ansa voi olla paikallaan. Varmistu kuitenkin, ettei kyse ole vieraan aidosta hädästä ja tarpeesta.
Aamen.
Ei ole koskaan tullut mieleen, että ihmiset tutkisivat toisten kaappeja.
Mutta laittaisin leikkirotan joka tulee narussa oven aikaisin mukana. Jos joku tutkijan, on hän jännittynyt, koska tietää tekevänsä väärin ja luultavasti kiljaisee.
Mua ei haittaa peilikaapin availu, enemmän miehen frendi joka selvästi penkoi (ainakin kerran) likapyykkikoria, kun siellä oli mun alusvaatteita
Se on kyllä silloin isännän/emännän moka jos vessapaperi loppuu eikä ole vararullaa näkyvillä. Kyllä silloin tulee kurkistettua lavuaarin alla olevaan kaappiin jos sieltä löytyisi. Ei kukaan säilytä vessapaperia peilikaapissa niin sieltä on turha etsiä.
Jos on hyvällä kaverilla kylässä niin sitten huudan suoraan "Jaska perkele täällä ei oo paskapaperia!"
Miks tää jäynä siis tehdään? En ihan tajunnu
Mitä jos vaan pitäisitte ne kaappinne siisteinä ja puhtaina, ettekä keräisi sinne turhaa paskaa, kuten käytettyjä pumpulipuikkoja. Ei tarvitse sitten stressata, vaikka joku avaisikin oven.
Onko akat niin uteliaita että pitää tutkia kylpyhuoneen kaappeja kylässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta oikeastiko te aina kyläillessä kannatte sen käsilaukkunne mukananne vessaan, että sieltä sitten saa kaiveltua käsipeiliä ja topsipuikkoja? Outoa!
Kyllä. Mikäli minulla on tarve kaivella ruumiinaukkojani kylässä, otan kyllä omat välineet mukaani.
En ikinä mene kaapeille kyläpaikassa - ihan älytön ajatuskin.
Oletan, että sinä aattelet, että niillä topspuikoilla kaiveltaisiin "ruumiinaukkoja", vaikka osaan kyllä kuvitella, miten käyttäisit peiliäkin siinä apunasi. Mutta siis niitä topspuikkoja ei saa missään tapauksessa työntää korvakäytävään, yleensä niitä käytetään vauvan navan putsaukseen tai meikin korjaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta oikeastiko te aina kyläillessä kannatte sen käsilaukkunne mukananne vessaan, että sieltä sitten saa kaiveltua käsipeiliä ja topsipuikkoja? Outoa!
Kyllä. Mikäli minulla on tarve kaivella ruumiinaukkojani kylässä, otan kyllä omat välineet mukaani.
En ikinä mene kaapeille kyläpaikassa - ihan älytön ajatuskin.
Oletan, että sinä aattelet, että niillä topspuikoilla kaiveltaisiin "ruumiinaukkoja", vaikka osaan kyllä kuvitella, miten käyttäisit peiliäkin siinä apunasi. Mutta siis niitä topspuikkoja ei saa missään tapauksessa työntää korvakäytävään, yleensä niitä käytetään vauvan navan putsaukseen tai meikin korjaamiseen.
Eiköhän se riipu vähän siitä miten syvälle sen puikon työntää.
Sisälle lappu jossa lukee vituuks kyyläät
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tullut mieleen, että ihmiset tutkisivat toisten kaappeja.
Mutta laittaisin leikkirotan joka tulee narussa oven aikaisin mukana. Jos joku tutkijan, on hän jännittynyt, koska tietää tekevänsä väärin ja luultavasti kiljaisee.
Noo, meillä kyllä kuuluu katon läpi, kun yläkerrassa nukkuva yövieras aukoo lipaston laatikoita.
Lukko.
Ja mahdollisesti paremmat vieraat.
Meillä ei ole kylppärissä edes kaappeja, vaan avonainen metallihylly. Eli kaikki tavarat on vieraiden näkyvillä ja saatavilla. Ei haittaa. Ei meillä säilytetä mitään salaisia/yksityisiä tavaroita vessassa, niille on ihan eri paikat joihin vierailla ei ole mitään asiaa muutenkaan. Jos joku haluaa käydä läpi kaikki ylimääräiset pesuainepullot, hammastahnat sun muut saippuat mitä siinä kylppärin hyllykössä säilytetään, niin siitä vaan.
Dynamiittia, sytytyslanka syttyy kaapin oven auetessa.
Jätä positiivinen raskaustesti siihen hyllylle hammasharjojen taakse ja katso loppuilta kalastelua ja väistelyä aiheesta. :)
Kiitos hauskasta ketjusta, sai hekotella kerrankin tätä palstaa lukiessa :'D
En voinut kuvitellakaan, että joku tutkii toisen kaappeja, kunnes meillä oli ristiäiset ja sen jälkeen oli kallis hajuvesipulloni hajonnut. Joku oli yrittänyt väkisin vetää luulemaansa korkkia auki, vaikkei siinä pullossa ollut lainkaan korkkia, vaan siitä korkin näköisestä kohdasta suihkautettiin hajuvettä.
En voi tänä päivänä tajuta, että kuka se on voinut olla. Eihän ristiäisiin kutsuta ketään puolituttuja vaan kaikki olivat lähisukulaisia ja kummiksi pyydetyt hyvät ystävät =(
Mitää: "naisilla on melkein aina laukussaan ylimääräinen pikkupeili" ?? :D Varmasti _joillain naislla_ on, mutta aika rankan yleistyksen kirjoitit. Väittäisin, että minulla ei ole koskaan ollut peiliä mukanani ja olen kuitenkin viettänyt aktiivista sosiaalista elämää ja laittautunut. Lisäksi laukut (mikäli niitä ylipäätään on ihmisillä mukana) ovat monesti aika pieniä, varsinkin iltalaukut.
Varmasti kommentoija oli jonkin sortin provo, mutta siltä varalta että ei olult nini kampaus voi lässähtää, littaantua, päästyä irti aika monista syistä, kuten: kostea sää, sade, pipo, huivi, johonkin osuminen...