Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, jonka kotona on aina siistiä?

Vierailija
05.09.2013 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa meilläkin aina näin siistiä. Neuroottisena ja vinksahtaneena pidän siinä vaiheessa kun emäntä käskee kesken kahvinjuonnin nousta tuolilta, jotta saa otettua samantien pullan päältä pudoneen raesokerin noukkaistua ja seuraavat kaksi minuuttia hinkkaa lattiaa siitä kohdasta pesuaineella. Nimim.kokemusta tällaisestakin kyläilystä... Näissä paikoissa uskaltaa hädin tuskin hengittää...

Vierailija
22/34 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tyyppiä vähän jäykkänä ja takakireänä suorittajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:26"]

Ahdistavaa se minusta olisi. MIssähän niiden lapset elävät, jos olisi lapsiperheen koti.

[/quote]

Täällähän nuo ihan normaalisti elää ja "sotkee" vaikka meillä siistiä onkin :) Mä en harrasta todellakaan mitään viikkosiivouksia tms. meillä vaan on luonnostaan siistiä. Suht vähän tavaraa ja jäljet siivotaan niin eipä tuo kummoisia vaadi :)

Vierailija
24/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on just siivonnut ennen minun tuloani.

Vierailija
25/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä käy varmaan siivooja

Vierailija
26/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:13"]

Että se on löytänyt itselleen puolison, joka on samanlainen. Meillä minä siivoan, tunnin kuluttua siivouksesta talossa onkin jo täysi sotku :(

[/quote]

Tarkoitat varmaan sekaista? Sotku on likaa. Ei pestä paikkoja. Vaikka lattialla on lapsien leluja niin niiden seassa on murusia ja lattia on pesemättömänä viikkoja.

Sekasuuden ymmärrän mutta lapsetkin voi opettaa keräämään lelunsa lelukoppiin, niille tarttee vaan olla paikkansa. Eri asia on sotku siellä lattialla.

Minulle siisteys on nimenomaan se että pesee lattiaa ja matto ei ole vuosia sontainen. Äidilleni taas samaan kuuluu myös se että lelut on paikallaan ja tiskit on heti käytön jälkeen pesty ja hella kiiltää ennenkö se ehtii edes kylmetä.

Meillä on siistiä sillä että pidän yllä arkisiivousta, pesen konetta ahkerasti ja meillä mahtuu ruokapöydälle pienellä vaivalla syömään ja vastaavasti taas askartelemaan mutta nytkin tavaraa on pöydillä ja leluja lattialla mutta voisi ottaa kuvia pitkin päivää kotona niin näkisi miten paljon täällä tapahtuu.. ;) 

Minusta siisteyden näkee vaikka lattiasta, wc-pöntöstä, lakanoista yms. Vaikka olisi pyykkiä niin meillä sitä tulee paljon kun on 5 ihmistä tekemässä sotkua mutta sitä sotkua kuuluu siivotakin. Elämä voi olla eletyn näköistä, minusta kaaoksessa elävä kertoo siitä ettei kaikki ole kunnossa. Boheemi voi olla, mutta ei silloinkaan makkaranpalat kuivu pöydän alle.. ;)

Vierailija
27/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hän on varmaan tosi energinen ja reipas. Että hänen kotonaan on onnistuttu sisustamisessa niin, että tavaroille on oma paikka. Että heillä on varmaan fiksut varasto- ja kaappitilat ja toimiva pyykkihuolto. Ja että heidän perheessään on onnistuttu jakamaan kotityöt perheenjäsenten kesken, varmaan onnistuvat kasvattamaan lapsensakin siisteiksi.

Näin ei siis ole meillä :D

Vierailija
28/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, jos on kyse kodista jossa ei ole lapsia, pidän normaalina. 

Jos on paljon pieniä lapsia niin ajattelisin että täällä siivotaan tosi paljon. 

Toisaalta meillä kaikilla on oma siisteys käsityksemme. 

Esim. mielestäni meillä on kotona siistiä kun eilen on imuroitu,pesty lattiat ja wc. Keittiöön jäi kuitenkin aamupalatiskit ja viskelin kuivat pyykit sängyn päälle märkien tieltä,yöpuvut on viskottu lattialle ja laatikollinen leluja on leviteltynä yhden lapsen huoneeseen.

Jonkun toisen mielestä meillä on kamala kaaos.

Vierailija
29/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipo. Vaikka itsekin olen järjestyksen ystävä, ja säännöllisesti karsin tavaraa ja yritän keksiä luovia säilytysratkaisuja, ne tavarat ei vaan lköydä paikoilleen käytön jälkeen.Rättiä ja imuria heiluttelen usein, mutta vaikka näen mielestäni enemmän vaivaa siisteyden eteen, kuin keskiverto, 3 lasta saa aikaiseksi kaaosta aina jonnekin päin. Mua ei silti haittaa se, vaan olen sitä mieltä että askarrella saa, leikkiä saa, mitä enemmän mielikuvitusta käyttää, sitä enemmän sotkua, mutta so what.Nipottajat ja järjestyspoliisit on ihan kamalia vanhempia, ja niiden lapset viihtyy meillä, kun saa tehdä!Vanhemmat sitten taas katsovat nenänvarttaan pitkin, kun tulevat hakemaan jälkikasvuaan, ja askartelusilppu ym. sattuu silmiin ulko-ovea vastapäätä olevasta lastenhuoneesta...

Vierailija
30/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on yleensä aina perussiistiä, lapset saa leikkiä ym. Laitan paikat kunton päivittäin. Minua taas ihmetyttää ihmisten sekaiset ja likaiset kodit. Tasan ei siis mene nallekarkit.

Vierailija
31/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useampia perheitä jossa on aina siistiä. Yllätysvierailut ei heitä hetkauta.

Yhdessä näistä äiti on ainakin siivousfriikki, ollut sitä aina. Jopa lasten kustannuksella, lapset eivät saaneet aiheuttaa sotkua.

Toisessa näistä molemmat vanhemmat pitää siivoamisesta ja etenkin äiti, viikkosiivouksen tekevät aina yhdessä. Heillä on aina kaikki tip top, jopa varastotilat. Iso varasto jossa kaikki kuin arkistossa. Molemmat tekevät toimistotyötä, olen ajatellut että johtuu tuosta että "mapit rivissä".

Kolmas perhe, heillä käy siivooja mutta ennen sitäkin kaikki aina tip top.

Neljäs perhe, ovat erittäin työteliäitä ja ahkeria ja eivät viihdy epäjärjestyksessä. Tykkäävät puuhata koko ajan jotain.

Kaikkia näitä perheitä yhdistää se että myös kaikki perheenjäsenet korjaa heti jälkensä.

Tässä itse en ole onnistunut ja se harmittaa pirusti. Nyt aloitan taas epätoivoisen siivousurakan.

Vierailija
32/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihminen on sellainen tekeväinen, puuhakas tyyppi sek järjestyksen ihminen. Ei ole konstikaan pitää kotia aina siistinä kun siivoaa kaikki pikkusotkut välittömästi pois.

Itse en valitettavasti ole kumpaakaan, siis puuhakas enkä järjestelmällinen, mutta välillä saan puuskia ja meillä on jaksottain "aina siistiä". Vaikka on pieniä lapsia. Kivempaahan se on siistissä kodissa olla kuin sotkuisessa.

Vierailija
33/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan joka päivä vähän, jokaiselle päivälle on siivoustyö. LIsäksi teen joka kuukausi isomman siivoukset tiettyä huonetta kohtaan, esim siivoan keittiön täydellisesti 2 x vuodessa. Kaikki astiat pois hyllyiltä, pesen hyllyt ja laitan takaisin. Pyyhin oven karmit jne. Tähän menee kerta kerralta vähemmän aikaa, koska jatkuvasti laitan tavaraa enemmän ja enemmän kiertoon enkä osta mitään, koska ei ole siihen rahaa.

Meillä on paljon säilytystilaa, tälläkin hetkellä yhdessä kuivakaapissa on 3 ylintä hyllyä ihan tyhjiä.

Meillä lapset saavat sotkea mielin määrin. Ennen iltapalaa laitetaan kaikki tavarat omille paikoilleen. Käytännössä lapset käyvät asunnon läpi, helppoa kun on pieni koti ja keräävät omat lelut ja esineet joka paikasta, vievät omille paikoilleen. Itselläni on kauppakoppa, johon laitan kaikki mitkä ovat väärissä huoneissa, esim kaikki ylimääräiset otan olohuoneesta, menen keittiöön, jätän sinne keittiön tavarat ja otan ylimääräiset mitkä eivät kuulu keittiöön jne.

Kun ollaan syöty iltapala, siivoan keittiön, eli pyyhin pöydän, astiat asianpesukoneeseen, pyyhin tiskialtaan, heitän luetut lehdet ja mainokset paperinkeräykseen, eli keittiö on siisti.

Aamulla syödään aamupalaa, jätän puurokattilan likomaan, muut astiat astianpesukoneeseen, vaatteet ovat edellisenä iltana laitettuina ja kun lähdemme kouluun/tarhaan/töihin, on koti sitä puurokattilaa lukuunottamatta siisti.

Päivällä kotona häärää robotti-imuri, eli senkin takia pitää olla lattiapinta-ala tyhjä.

Kyllä mä saan paljon kysymyksiä osakseni mitä meillä tehdään, kun on näin siistiä. Väitänkin että päivittäin mulla menee siivoukseen alle 1/2 h ja se yksi kk siivous, siihen menee ihan maksimissaan 4 h, yleensä 2 h riittää. Paitsi kun käydään lasten huoneet läpi, siinä kestää ja kestää.

Vierailija
34/34 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisena luona on aina siistiä. Siinä kohtaa meni vähän yli, kun lapsensa ristiäisissä tuli kahvivieraiden jalkoihin rikkalapion ja harjan kanssa heilumaan... Tai sitten kun se on aamusta 6 tuntia puunannut kämppää, heittäytyy sohvalle istumaan ja huokailee isoon ääneen, ettei tänäänkään ole saanut taas mitään aikaan. Voihan hohhoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan