Oletteko joskus hakeneet lasta kakat housussa päiväkodista?

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

No tuosta otsikosta tuli (näin melkein keskikesällä) mieleen Jouluradion mainoslause: "Mukana joulun odotuksessa, jo kymmenen vuotta"

Kun naureskelin tuota anoppilassa ja pienen selittämisen jälkeen anoppikin tajusi, että harvempi useampaa vuotta joulua yhteen menoon odottaa tai sitten on ehtinyt muutaman missata. Tähän hän sitten sanoi, että "niin.. sen voi ymmärtää tuolla tavalla väärin..." No, omasta mielestäni siinä kyllä sanottiin selvästi, että joulun odotus kestää kymmenen vuotta, mikä on siis aika absurdia.

Vierailija

En, mutta joskus on ollut kyllä kova pissahätä, jos en ole ehtinyt käydä vessassa ennen päiväkodille lähtöä. Aikuisiällä ei ole kakkoja tullut housuihin muuten kuin kerran yhden kauhean ruokamyrkytysviikon ajan.

Vierailija

Itse päiväkodissa työskennelleenä muistan kyllä tilanteita,että aamulla äiti tai isä on ojentanut lapsen syliin ilmoittanut,että tällä on kakat housuissa,heippa.

Onpa jo lapsi itsekin tarkentanut,että yölläkin tuli kakkaa ja oksennus.

Vierailija

Ylioppilaslehden toimittajat matkustivat Turkuun kakat housussa. Minä en ole aikuisiällä koskaan ollut julkisilla apaikoilla kakat housussa.

Vierailija

Mä en aina kotonakaan huomaa jos lapsella on kakka housuissa. Ja välillä on automatkalla kakat vaipassa, silloin lapsi istuu yleensä harvinaisen tyytyväisenä. Ei tunnu haittaavan häntä lainkaan, ikää 1v. Mikä ihme paniikki muutenkaan vaihtaa sitä kakkavaippaa heti samalla sekunnilla? Mä yleensä annan hetken olla ihan siltäkin varalta että tulee lisää kakkaa.

Vierailija

Mietipä, millaista olisi olla ainoa hoitaja vaikkapa seitsemän 1-2-vuotiaan kanssa pihalla. Sitten mieti, millaista olisi viedä heidät kaikki sisälle, riisua vähintään kengät jokaiselta ja ottaa mukaan vessaan, kun peset ja vaihdat puhtaisiin yhtä lasta. Valvomattahan ei voi jättää yhtäkään. 

Luuletko, että tahallaan todella jätetään vaihtamatta ja pesemättä? Minkähän takia siellä ollaan töissä? 

No toihan olisi ollut juuri sitä työtä,että olisit hoitanut jokaisen lapsen hyvin,mennyt sisälle ottanut kengät lapsilta pois ja opastanut vessatiloihin,että hei nyt on yhdellä lapsella huonot oltavat kakkapöksyissä,niin hoidetaan,toisin kuin seistä pihalla ja katsoa ja todeta että no en mä kyllä nyt tästä..pääse..en..

Vierailija

Tällä viikolla sattui yhtenä päivänä kuopuksella (1v10kk) olemaan kakat housussa päiväkodista hakiessa. Lapsi kertoi asiasta minulle heti (hajun huomasi myös), ja mainitsin ohimennen hoitajalle kun juteltiin kuulumisia. Kertoivat lapsen sanoneen "kakka" myös hetki aikaisemmin, ja olivat käyneet sisällä vaihtamassa vaipan (joka puhdas) - kaikista kuravaatteista huolimatta. Eipä ollut moittimista hoitajia kohtaan :) Ei ollut ensimmäinen kerta kun mainitsee omalla tavallaan hädästä jo etukäteen, mutta silti pottaan ei olla tuotosta vielä saatu.

Vierailija

Mulla on ollu jotain ihme suolisto-ongelmia viime aikoina. Olin just yhen tytön kanssa kävelemässä koulusta kotiin, tyttö oli jalan, mä talutin pyörää. Tyttö johon olen suuresti ihastunut. Juteltiin niitä näitä. Sitten yhtäkkiä tunsin, miten mahassa kouraisee. Hyppäsin pyörän selkään ja totesin, että "sori, nyt pitää mennä". Sen enempää selittelemättä lähdin polkeen ja jätin hämillään olevan tytön taakse. Poljin kovaa, tosi lujaa. Mutta ei auttanu. Tunsin miten housut alko täyttyyn paskasta, ja miten sitä tavaraa valu lahkeita pitkin alas. Vasta kotona huomasin, miten sitä kakkaa oli sukissa asti. Ajattelin, että nyt pitää alkaa peseytyyn. Mutta siinä samassa tajusin, että oli mun vuoro hakee pikkubroidi tarhasta. Vähän mä niitä housuja kerkesin pyyhkiin, mutta kyllä siellä jonkun verran paskaa oli sisälle, kun kävelin tarhan portista sisään.

Vierailija

Kymmenet kerrat haettu niin, että parivuotiaalla on kakat olleet vaipassa. Eivät juuri ulkoillessaan noita näytä vaihtavan, vaikka varmaan pitäisi yksi hoitaja tuohon irrottaa.

Vierailija

Olen hakenut kakkaisen neidin: pk:ssa oli sijainen valvomassa ulkoilua ja tiedän, että neiti ei vieraalle ihmiselle kerro, jos on vessahätä - vaippoja ei enä ole 2-vuotiaalla käyössä. Kosteuden pitävä haalari, en haistanut minäkään, ihmettelin vain kun lapsi kiukutteli autoon mennessä, ei olisi halunnut istumaan... Kotona sitten haalaria avatessa paljastui syy, miksi ei halunnut istua...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat