Oletteko joskus hakeneet lasta kakat housussa päiväkodista?

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija
Vierailija

Otsikko on väärin, ei väärinymmärrettävä. Selvällä suomen kielellä on kirjoitettu, että äidille tai isälle on sattunut vahinko. Olisi pitänyt kirjoittaa esimerkiksi, että "Oletteko koskaan hakenut kakkahousuista lasta päiväkodista?" tai "Onko lapsellanne ollut kakat housuissa, kun olette hakeneet häntä päiväkodista?" 

Nillin nillin. Ei vaadi monumentaalista järjen käyttöä sen ymmärtämiseen, mitä kirjoittaja todellisuudessa tarkoitti. Ja viestin lukeminen selventää vielä edelleen.

Vierailija

Herran pieksut. Ei ne kakat siellä lapsen vaipassa ole mitään ydinjätettä. Jos vanhempi itse huomaa hakiessaan, että lapsella on kakat, ne voi hyvin käydä vaihtamassa ennenn kotiin lähtöä. Kyllä pienikin lapsi osaa ilmaista, jos kakat tuntuvat epämukavilta. Itse kysyn puolitoistavuotiaaltani, sikäli kun haistan hänellä kakat housussa ulkona, haluaako hän mennä vaihtamaan. Joskus hän nyökkää, toisinaan pudistaa päätään, ja haluaa jatkaa leikkiä. Eivät ne päiväkodin hoitajat voi kaikkea huomata pihaleikeissä, ja joskus on jopa niin, ettei yksinäinen hoitaja voi lähteä vaipanvaihtoon, ja jättää muita lapsia yksinään pihalle. Luulisi aikuisten ihmisten tajuavan, ettei heidän pienokaisensa ole se maailman, eikä edes päiväkodin ainoa lapsi.

Vierailija

Meiän päiväkodissa on onneksi ymmärtäväiset äidit ja isät, kun ymmärtävät et aina ei kerkii tai oikeestaan et aina ei kädet riitä niit kakkoja peseen lapselta :) ja todellakaan silloin , jos oot yksin ryhmässä ja lapsia on paljon.. Kyllä he itsekkin näkevät silloin tilanteesta et se ois ollu mahdottomuus.

Toki jos on vaan muutama lapsi ja sit ei mee pesee lapselta kakkoja pois ni se onki sit asia eriksee, sillo saaki antaa palautetta

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mä oon ollut päiväkodeissa ja ryhmiksissä sijaistamassa, ja täytyy sanoa, että pihalla ei kyllä useinkaan huomaa, jos lapsella on kakka housussa! Ja jos on yksin lapsiryhmän kanssa ulkona, miten sen kakan edes pesee siinä tilanteessa? Olin myös joskus 1-vuotiaiden ryhmässä töissä ja viimeisen suunnilleen puolitoista tuntia yksin. Yksi lapsista kakkasi housuun, mutta en mitenkään olisi voinut mennä sitä vaihtamaan, koska mihin olisin pannut ne muut? Leikkihuoneesta ei ollut suoraa pääsyä vessaan. Onneksi lasta oltiin tulossa hakemaan ihan pian, joten kauan hänen ei tarvinnut olla kakka housussa. Lapsen äiti oli kyllä hirmu nihkeänä, kun ilmoitin, että kakka on housussa.

olisiko tässä käynyt iso vahinko, jos olisi ottanut toiset lapset sisälle odottamaan tuota kakan pesua???toisilla peppu palaa tosi herkästi, ja voi olla vaikeahoitoinen!!

Mietipä, millaista olisi olla ainoa hoitaja vaikkapa seitsemän 1-2-vuotiaan kanssa pihalla. Sitten mieti, millaista olisi viedä heidät kaikki sisälle, riisua vähintään kengät jokaiselta ja ottaa mukaan vessaan, kun peset ja vaihdat puhtaisiin yhtä lasta. Valvomattahan ei voi jättää yhtäkään. 

Luuletko, että tahallaan todella jätetään vaihtamatta ja pesemättä? Minkähän takia siellä ollaan töissä? 

Pakko kommentoida että tuo on laiton tilanne jos on 7 pikkuista yhdella hoitajalla valvottavana. 1-3 vuotiata saa olla yhtä hoitajaa kohden vain neljä. Siinä päiväkoti rikkoisi jo sääntöjä jos tuollainen lauma jätetään yhden vastuulle yksin, oli tekosyy mikä hyvänsä.

Vierailija
Vierailija

Silti, itse en kyllä kehtaisi laittaa lasta leikkimään kakkaisilla housuilla

Anteeksi, mutta on pakko... :)

En minäkään kakkaisia housuja antaisi leluksi, mieluummin puhtaat...

Vierailija

Joo, olen hakenut. Lapsi oli tuolloin 3v. Olisi kyllä pitänyt huomata, sen verran se kakka kyllä haisi.

Noh, en tykännyt kyseisestä päiväkodista muutoinkaan. Lapseni mm. pääsi karkaamaan ja löytyi lopulta sadan metrin päästä istumassa meidän veneessä. Tuossa on siis veneranta (ja merta) muutoinkin hyvin liki. 

Lapsi siis osasi itse avata yhden porteista plus ketteränä poikana osasi näppärästi kiivetä aidan yli.

Vierailija

Siis onko yleistä, että päiväkoti-ikäiset kakkailee pöksyyn? Meillä ainakaan poika ei enää 1-vuotiaana halunnut kakkailla housuun, kun potallekin pääsi tekemään. Pissaa kyllä tulee vaippaan nyt vielä 2-vuotiaana.

Vierailija
Vierailija

Siis onko yleistä, että päiväkoti-ikäiset kakkailee pöksyyn? Meillä ainakaan poika ei enää 1-vuotiaana halunnut kakkailla housuun, kun potallekin pääsi tekemään. Pissaa kyllä tulee vaippaan nyt vielä 2-vuotiaana.

No meillä 3v. tyttö saattaa pissatakin housuun. Välillä ei vain huomaa, että on hätä jos on paljon muuta tehtävää/nähtävää ympärillä. Kotona käy kyllä ihan pytyllä kun on hätä mutta esim. ulkona hän ei vain huomaa hätää.

Vierailija

On.

Ensinnäkin päiväkotiuran voi aloittaa siinä 8kk iässä joten toki,monet siellä vielä kakkailevat siinä iässä housuun ja muutenkin kaikki 1-3 vuotiaat sitä säännöllisesti tekevät, toiset enemmän, toiset vähemmän.

Pakko vielä itse asiaan kommentoida, että ikäväähän tuo on, mutta aina sille ei vaan voi mitään. Ulkona ei aina huomaa, jos lapsi ei itse kakasta sano ja toisekseen useasti ei ole myöskään mahdollisuutta lähteä sitä vaippaa(tahi housuja) vaihtamaan. Kunnan puolella ainakin, resurssit ovat mitä ovat...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat