Syöttötuolissa syöminen, vinkkejä kaipaan
7 kuinen poikani syönyt syöttötuolissa nyt n. neljä viikkoa. Miten ihmeessä pojan saa keskittymään syömiseen... Kokeiltu on kaikkea mikä mieleen tulee, mutta hän haluaa vain katsella lattiolle ja sinne on hankala syöttää...;) Kyllä suutaan aukoo lusikalle mutta kun pää on mitä ihmeellisimmissä asennoissa. Tiedän kyllä että aika varmasti tähän auttaa, mutta käytännön vinkkejä kaipaan, jos niitä on?
Äityli -06
Kommentit (3)
" sormiruokaa" siihen pöydälle näperrettäväksi. Vaikka oikein pehmeäksi keitettyä porkkanaa (pieninä palasina), perunaa tms. Tai sitten se lusikka käteen. Mitään hirveetä lelukasaa ei kannata kerätä pöytään, koska siitä sitten opitaan että ruokapöydässä saa leikkiä.
Meidän 11kk poika on nyt tuossa vaiheessa...pää pyörii ja välillä unohdetaan niellä sitä ruokaa, eli posket on pullollaan. Minä olen myös laulanut pojalle.
Jos teillä juodaan pullosta tai nokkamukista, niin voisit tietysti pikkuhiljaa alkaa antamaan sitä mukia/pulloa lapsen omiin käsiin. Pieni määrä nestettä (maitoa tai vettä) ja annat lapsen itse juoda. Kun pitää taukoa ladot ruokaa suuhun:-)
Tsemppiä, kyllä se siitä ohi menee (toivottavasti *hymy*)
voi antaa vaikka ruisleivänpalankin siihen pöytään, kun kaikkia viljoja jo syödään? Vai onko ruisleivässä jotain jota ei saa vielä antaa..? Maissinaksuja olen tähän asti tarjonnut sormiruokana. Lusikka oli meillä syöntihommissa pari päivää ja mielekiinto lopahti siihen. Lentää samantien lattialle;) Tuota nokkamukia voisikin koittaa tarjota omaan käteen, siitä kun ruualla joudaan.
Niin, ja tuota laulamista tulikin tänä aamuna koitettua. Poika katsoi hölmistyneenä äitiä, et ikä sille nyt tuli ku rupes laulaa:) Mut pääasia et katse olis edes suurinpiirtein ylöspäin, vaikka sitten laulamalla. *hih*
Äityli
Kuulostaa HYVIN tutulle. sain täältä kerran hyvän vinkin: anna vauvalle oma lusikka käteen! Tämä auttoi meillä ainakin jonkin aikaa, kunnes lusikkakin alkoi kyllästyttää.
Meidän tyttö (11 kk) on ihan samanlainen tuuliviiri. Ei ole vieläkään oppinut nätisti istumaan, mutta usko tai älä, tämän äidin tähtäystaidot ovat kehittyneet niin hyvin, että sinne avonaiseen suuhun osuu joka kerta se ruoka ;0)!
heather ja neiti-nessukka 11kk