Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Minä en tarvi lomaa lapsestani". Mutta minäpä tarvin!

Vierailija
27.08.2013 |

Muita, ketkä eivät voi kuvitellakaan elämää jossa ollaan 24/7 lasten kanssa yhdessä? 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:12"]

On surulista että lapset ovat ensin päivät hoidossa vanhempien ollessa töissä ja vapaa-ajallakin heidät lykätään jonnekin hoitoon jotta vanhemmat saavat "lomaa lapsistaan." Siinä sitä ihmetellään murrosiän kynnyksellä että mikä se kersaa noin riivaa, ainahan sillä on ollut joku kuuntelija: hoitotäti, opettaja, mummo. Omat vanhemmat ovat tehneet kaikkensa ettei tartte vapaa-aikaa lapsensa kanssa viettää, onhan se elämä niiden kanssa niin raskasta ja miehen/vaimon kanssakaan ei ehdi tehdä muuten mitään. Hohhoijaa.

[/quote]

Sun elämä on varmaan tosi yksinkertaista ja tylsää? Ainakin kun päättelykykyäsi katselee ja ihastelee.

[/quote]

Ja susta on ihanaa lykätä oma lapsi muille hoitoon ja mennä itse kaakattamaan akkalauman kanssa jonnekin ihqulle terdelle. Ihanaa kun on "omaa aikaa." Just. Lapsiparat

[/quote]

Sinusta tulee kyllä jänniä mielikuvia: yksinäinen, katkera... mies harrastaa ja sillä ystäviä, sinä et harrasta mitään eikä sinulla ole ketään. Olet yksinkertainen ajatuksissasi, etkä osaa nähdä kuin yhden totuuden asiassa. 

Mikähän sinäkin olet koulutukseltasi? Oletko edes tärkeä kenellekään muulle kuin lapsellesi? Millaiseksi sinä ne lapset tuolla asenteella kasvatat?

Vierailija
42/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joidenkin ketjuun vastanneiden lapset saavat joskus lomaa äideistään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:06"]

En minä kyllä pääsääntöisesti mieti lapsiani paljon, jos he ovat vaikka päiväkodissa tai isänsä kanssa mummulassa. Tiedän heidän pärjäävän hyvin. Joskus käyvät mielessä, tulee mieleen joku juttu heihin liittyen, mutta en ikävöi heitä päivisin. Enkä aina edes silloin jos ovat pari yötä mummullaan. En huolehdi, että laittoiko isänsä heille nyt säähän sopivat kengät jalkaan päiväkotiin tai pärjäävätkö he haalareilla jotka olen ostanut. 

Olen kyllä myös äiti koko ajan, mutta ne hössötä ja luotan myös muihin ihmisiin. En ole täydellinen, ainoa hyvä lasteni hoitaja.

Hyi minua! :)

[/quote]

Hyökkäys on paras puolustus.

Vierailija
44/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:12"]

On surulista että lapset ovat ensin päivät hoidossa vanhempien ollessa töissä ja vapaa-ajallakin heidät lykätään jonnekin hoitoon jotta vanhemmat saavat "lomaa lapsistaan." Siinä sitä ihmetellään murrosiän kynnyksellä että mikä se kersaa noin riivaa, ainahan sillä on ollut joku kuuntelija: hoitotäti, opettaja, mummo. Omat vanhemmat ovat tehneet kaikkensa ettei tartte vapaa-aikaa lapsensa kanssa viettää, onhan se elämä niiden kanssa niin raskasta ja miehen/vaimon kanssakaan ei ehdi tehdä muuten mitään. Hohhoijaa.

[/quote]

Et liene aivan tosissasi, mutta me olemme kyllä hoitaneet miehen kanssa lapset kotona 3-vuotiaiksi. Sen jälkeen pk-päivät ovat olleet 6-7-tuntisia. Molemmat miehen kanssa olemme ehkä yhden illan viikossa (ei koko iltaa) harrastuksessa, jolloin lapset ovat toisen vanhempansa kanssa. Molemmilla on myös satunnaisia iltamenoja ehkä kerran kuussa, mutta lähdemme usein vasta kun lapset ovat jo nukkumassa. Kerran vuodessa käymme miehen kanssa pienellä kahdenkeskisellä lomalla, jonka pituus määräytyy kuopuksen iän mukaan - eli suunnilleen yö per ikävuosi. Lisäksi pari kertaa vuodessa kahdestaan ravintolassa tai leffassa eli illan poissa. Et voi olla niin typerä, että kuvittelet, että ainoat vaihtoehdot ovat lasten kanssa 24/7 tai lapset ovat heitteillä eivätkä koskaan nää vanhempiaan.

Vierailija
45/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa vähän pahalta sanoa, että tarvitsee lomaa lapsista, jos kyse on omasta ajasta. Vuorokaudet ja viikot rytmittyvät niin, että siellä on yhteisiä menoja ja omia menoja itse kullakin. Joskus omaa aikaa on enemmän, joskus vähemmän ja kaipaan sitä lisää, mutta en minä silloinkaan ajattele, että siinä ne lapset olisivat jotakin erityisen rasittavaa, josta tarvitsisin lomaa.

Vierailija
46/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan omaa aikaa, en varsinaista lomaa. Toki lapseni on ollut tämän lyhyen elämänsä aikana kaksi kertaa yökylässä ja muutamia kertoja hoidossa päivän. Lapseni on 4 kk. Ei edes hävetä.

Vierailija
47/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:17"]

Muita, ketkä eivät voi kuvitellakaan elämää jossa ollaan 24/7 lasten kanssa yhdessä? 

[/quote]

eikä se mitään lomaa lapsesta ole vaan OMAA AIKAA.  Mulle lapseni ovat kaikki kaikessa, mutta koska olen myös aikuinen nainen, eikä aikuisen naisen elämä kaikkinensa todellakaan kuulu lapselle, tarvitsen omaa aikaa jolloin voin olla ensisijaisesti nainen, en äiti. Kun olen lasten kanssa mulla on vanhemman velvollisuuden, omanan vapaa-aikanani ei tarvitse olla. Jos jonkun koko elämä ja identiteetti pyörii lasten ympärillä niin siitä vain. Ehkä hitusen terveempää on kyllä joskus keräillä ajatuksiaan ihan iman lapsiakin, ja pitää hauskaa muiden aikuisten kanssa. Nyt kun lapset ovat isompia, tajuan myös sen, että he tarvitsevat mallia siitä millainen IHMINEN äiti on, millaiset asiat häntä kiinnostavat, miten vastaa elämän haasteisiin. Se että äiti osaa olla myös itsekäs ja huolehtia itsestään on suora viesti lapselle, että hänellä on samat vapaudet kasvaessaan. Olen kasvanut lapsiin ripustautuneen martyyriäidin lapsena ja se oli hirveää.

Vierailija
48/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:25"]

Äitiys on 24/7. Et pääse siitä roolista eroon enää koskaan. 

[/quote]

Äitiys on ikuista, mutta et varmaan väitä ettet koskaan haluaisin vaikka viettää iltaa kahdestaan miehesi kanssa tai mennä ystävättäriesi kanssa vaikka baariin?

Vierailija
49/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole yhtään normaalia, jos lapsen kanssa elää 24/7. Kielii jo läheisriippuvuudesta ja näin aiheutetaan lapsellekin sama riippuvuus.

Vierailija
50/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 18:14"]

[/quote]

Äitiys on ikuista, mutta et varmaan väitä ettet koskaan haluaisin vaikka viettää iltaa kahdestaan miehesi kanssa tai mennä ystävättäriesi kanssa vaikka baariin?

[/quote]

No en minä sitä tosiaan tarkoittanut. Tarkoitin sitä äidin roolia ja huolta, joka on 24/7. Tai minulla ainakin on.

Minusta tuntuu että me puhutaan kaikki samasta asiasta, mutta eri termein. Ja anteeksi jos loukkasin.

-4-

Vierailija
51/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:44"]

[/quote]

Tämän kommentin kirjoittaja on ilmeisesti vielä pienten alle kouluikäisten lasten äiti.

Lapset kasvaa ja oma aika lisääntyy vuosien mittaan hurjaa vauhtia. Koulu alkaa ja kaverit tulee enemmän mukaan kuvioihin. Enkä nyt tarkoita, että pitää ihan hunningolle jättää lapset. Kyllä ne ihan omasta halustaan yleensä menee ennemmin kavereiden kanssa, tulee kuvioihin yökyläilyt ym.

Jossain vaiheessa lapset sitten ilmoittavat että eivät enää lähde vanhempien kanssa mökille tai lomamatkoille. Ja sitten ne jo lähtee opiskelemaan ja muuttavat pois kotoa.

Nyt sitä meikäläinenkin, 45v, ihmettelee hiljennyttä taloutta. Outoa mutta ihanaakin kaikki se oma aika.

[/quote]

Meille muille ikäisillesi vanhemmuus on sitä, että edelleen välittää lapsistaan ja on heistä huolissaan (vaikka yleensä ei ole edes syytä). Ei äitiys siihen lopu, kun lapsi muuttaa pois kotoa. Kamala ajatella, että sinä et enää ole kenenkään äiti vain siksi, että et näe lastasi päivittäin.

[/quote]

Mä luulen, että sinä et ymmärtänyt edellistä viestiä.

Vierailija
52/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:21"]

No minä melkeinpä olen, mutta nautin totisesti niistä harvoista hetkistä yksin. Vaikka lapsiani rakastan enemmän kuin mitään muuta maailmassa, ovat yksinolohetket elämäni helmiä.

[/quote]

Mun mielestä on tervettä haluta omaa aikaa, mutta tuo on jo jotenkin väärin. Elämän helmiä yksinolohetket?? Okei... Mitäs jos lapsesi saisivat kuulla tämän mielipiteesi?

[/quote] no kyllä meillä lapsetkin nauttivat suuresti yksinolosta. Mikä on ihampaa kuin lukea kirjaa yksin hiljaisessa kodissa koulun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä