Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Minä en tarvi lomaa lapsestani". Mutta minäpä tarvin!

Vierailija
27.08.2013 |

Muita, ketkä eivät voi kuvitellakaan elämää jossa ollaan 24/7 lasten kanssa yhdessä? 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:25"]

Äitiys on 24/7. Et pääse siitä roolista eroon enää koskaan. 

[/quote]

Tämän kommentin kirjoittaja on ilmeisesti vielä pienten alle kouluikäisten lasten äiti.

Lapset kasvaa ja oma aika lisääntyy vuosien mittaan hurjaa vauhtia. Koulu alkaa ja kaverit tulee enemmän mukaan kuvioihin. Enkä nyt tarkoita, että pitää ihan hunningolle jättää lapset. Kyllä ne ihan omasta halustaan yleensä menee ennemmin kavereiden kanssa, tulee kuvioihin yökyläilyt ym.

Jossain vaiheessa lapset sitten ilmoittavat että eivät enää lähde vanhempien kanssa mökille tai lomamatkoille. Ja sitten ne jo lähtee opiskelemaan ja muuttavat pois kotoa.

Nyt sitä meikäläinenkin, 45v, ihmettelee hiljennyttä taloutta. Outoa mutta ihanaakin kaikki se oma aika.

[/quote]

Meille muille ikäisillesi vanhemmuus on sitä, että edelleen välittää lapsistaan ja on heistä huolissaan (vaikka yleensä ei ole edes syytä). Ei äitiys siihen lopu, kun lapsi muuttaa pois kotoa. Kamala ajatella, että sinä et enää ole kenenkään äiti vain siksi, että et näe lastasi päivittäin.

[/quote]

Herranjumala sentään.

Tässä keskustelussa kyse oli omasta ajasta. Ette täkään nyt varmaan istu kiikkustuolissa kaiket päivät ja illat omia lapsianne ajatellen kun he aikuistuvat.

Minusta kyllä tuntuu hyvältä, että olen omat lapseni kasvattanut pärjääviksi aikuisiksi. Ei todellakaan kyse ole mistään hylkäämisestä ja äitiyden loppumisesta, kun lapset muuttaa omilleen. Kyse on elämän jatkumisesta.

Vierailija
22/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, en mä ole lapsistani tarttenut lomaa koskaan vaikka on mulla ollut omia menojakin ja lapset ovat olleet silloin hoidossa. Minusta on eri asia tavata kavereita tai käydä harrastuksissa kuin järjestää itselleen lomaa omista lapsista. Ensimmäinen on elämää ja toinen on jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen vain ja ainoastaan äiti 24/7 neljälle lapselle ilman mitään muuta elämässäni, niin en pysty olemaan täyspainoisesti myös NAINEN ja VAIMO. Minulle ainakin tekee hyvää olla töissä, harrastuksissa, yksin kotona, kaverien kanssa illanvietoissa tai miehen kanssa leffassa. Tällä hetkellä töitä ei ole, joten noiden muiden pienten vapaahetkien merkitys korostuu. Lapset ovat niin rakkaita ja olen ollut kotiäitinä ihan liiankin pitkään, mutta tarvitsen myös muuta, että nuppi pysyy kunnossa. Näin pystyn olemaan myös parempi äiti.

Näin minulla. Toisilla toisin. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
24/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:25"]

Äitiys on 24/7. Et pääse siitä roolista eroon enää koskaan. 

[/quote]

Tämän kommentin kirjoittaja on ilmeisesti vielä pienten alle kouluikäisten lasten äiti.

Lapset kasvaa ja oma aika lisääntyy vuosien mittaan hurjaa vauhtia. Koulu alkaa ja kaverit tulee enemmän mukaan kuvioihin. Enkä nyt tarkoita, että pitää ihan hunningolle jättää lapset. Kyllä ne ihan omasta halustaan yleensä menee ennemmin kavereiden kanssa, tulee kuvioihin yökyläilyt ym.

Jossain vaiheessa lapset sitten ilmoittavat että eivät enää lähde vanhempien kanssa mökille tai lomamatkoille. Ja sitten ne jo lähtee opiskelemaan ja muuttavat pois kotoa.

Nyt sitä meikäläinenkin, 45v, ihmettelee hiljennyttä taloutta. Outoa mutta ihanaakin kaikki se oma aika.

[/quote]

Kyllä minä silti olen äiti 24/7, vaikka olen 52v ja vanhin asuu jo omillaan. Ei siitä vain irti pääse ikinä.

Äitini on 87v ja sanoi kesällä, että oli valvonut yhden yön veljeni vuoksi, koska oli suuri huoli lapsestaan, miten pärjää,kun joutui työttömäksi.

Sitä on äiti hautaan asti.

[/quote]

Juuri tätä tarkoitin. 

- 4-

[/quote]

Eivät kaikki ole samanlaisia. Tunne itsekin kylmiä äitejä, jotka eivät paljon lapsiaan mieti, kun lapset eivät ole näkyvissä.

Vierailija
25/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:00"]

Tjaa, en mä ole lapsistani tarttenut lomaa koskaan vaikka on mulla ollut omia menojakin ja lapset ovat olleet silloin hoidossa. Minusta on eri asia tavata kavereita tai käydä harrastuksissa kuin järjestää itselleen lomaa omista lapsista. Ensimmäinen on elämää ja toinen on jotain muuta.

[/quote]

Selittäisitkö, mitä se "loma lapsista" sitten on, ellei jonkinlaista vapaa-ajan viettoa ilman lapsia?

Vierailija
26/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:11"]

[/quote]

Selittäisitkö, mitä se "loma lapsista" sitten on, ellei jonkinlaista vapaa-ajan viettoa ilman lapsia?

[/quote]

Mietippä vähän itsekin. Oletko sinä vuosittain lomalla töistä? Tuntuuko sinusta omien lasten kanssa oleminen samalta; tarvitset ehdottomasti LOMAA omista lapsistasi? Minusta tuossa on jo ajatustasolla aivan omituinen asia. Ensin tehdään lapsia ja sitten niistä pitää saada vapaata. Ei oikein aukene. Se taas on eri asia että lähden kavereiden kanssa vaikka baariin: sinne ei oikein alaikäisiä passaa viedä

Vierailija
27/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:15"]

[/quote]

[/quote]

Mietippä vähän itsekin. Oletko sinä vuosittain lomalla töistä? Tuntuuko sinusta omien lasten kanssa oleminen samalta; tarvitset ehdottomasti LOMAA omista lapsistasi? Minusta tuossa on jo ajatustasolla aivan omituinen asia. Ensin tehdään lapsia ja sitten niistä pitää saada vapaata. Ei oikein aukene. Se taas on eri asia että lähden kavereiden kanssa vaikka baariin: sinne ei oikein alaikäisiä passaa viedä

[/quote]

Tätä itsekin ajoin takaa tuolla aiemmin, kun kirjoitin, että pidin omat harrastukset, vaikka tuli lapsia.

En silti ole kaivannut lomaa lapsista, koska lapset eivät ole mielestäni olleet ns. palkkatyö. Lapsia on haluttu ja olen äiti ja mies on heidän isä. En ole ikinä tarvinnut lomaa heistä.

Minusta kuulostaa todella pahalta, kun joku huokaa, että haluaa lomaa lapsistaan. Kohta varmaan puhutaan, että haluaa lapsistaan yt-neuvotteluihin ja potkut niistä, kun haluaa downsihftata ja pois oravanpyörästä ja etsiä itseään.

Vierailija
28/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tuohan juuri on sitä lomaa lapsista, mistä tässä ketjussa on kyse!! Baari-illat, omat harrastukset jne.

Mitä ihmettä sinä oikein höpötät? Millaista lomaa sinä meidän kuvittelet tarkoittavan?

Vierailija
29/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai lapsista voi ottaa lomaa! Ei äitiys tarkoita sitä, että se on vastedes elämän ainoa rooli, jossa on pysyttävä hautaan asti. Jollekin voi sopiakin, että muuttu jonkinlaiseksi kanaemoksi, mutta useimmat naiset säilyttävät oman persoonallisuutensa myös äidiksi tulon jälkeen. Äitiys on vain yksi äidin rooleista, eikä edes välttämättä se tärkein.

Lastensa rakastaminen ei merkitse sitä, että heidät ja itsensä on tukahdutettava jatkuvalla läsnäolollaan ja hössöttämisellään ja että heidän kanssaan on vietettävä joka hetki, ja muutoin toimiva olisi muka luonnoton äiti. Kyllä on sopivaa ja usein tarpeellistakin ottaa LOMAA lapsistaan ja äidin roolistaan - katkeria, leipiintyneitä ja vain lapsiaan ajattelevia, oman persoonallisuutensa ja intohimonsa hukanneita äitejä on tässä maailmassa jo ihan riittävästi!

Vierailija
30/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tuohan juuri on sitä lomaa lapsista, mistä tässä ketjussa on kyse!! Baari-illat, omat harrastukset jne.

Mitä ihmettä sinä oikein höpötät? Millaista lomaa sinä meidän kuvittelet tarkoittavan?

[/quote]

Esimerkiksi sitä että häippästään lomalle miehen kanssa  kahdestaan ja jätetään pienetkin lapset mummolaa. Tai vaahdotaan keskustelpalstoilla kuinka tarvitsee lomaa omista lapsistaan. Aika lapsellista.

Vierailija
31/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin siis mulle termistä "loma lapsista" tulee kyllä automaattisesti mieleen nimenomaan mikä tahansa vapaa-ajan vietto ilman lapsia (esim. tyttöjen ilta). Siksi mä en koe tota termiä kielteisenä. En siis halunnut haastaa riitaa, kyse oli vaan siitä, että mua kiinnosti se, että toi nimitys loma koetaan täällä näköjään kahdella eri tavalla.

Vierailija
32/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen niin, että voihan se loa lapsista olla fyysistä, mutta henkisesti sitä on kuitenkin aina äiti. Mutta tuolla edellä joku sen jo selitti paremmin. Aina sitä huolehtii.

-4-

Vierailija
33/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen niin, että voihan se loma lapsista olla fyysistä, mutta henkisesti sitä on kuitenkin aina äiti. Mutta tuolla edellä joku sen jo selitti paremmin. Aina sitä huolehtii.

-4-

Vierailija
34/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen tarvitsee lomaa ja omaa aikaa. Miksi olette menneet naimisiin, jos ette ole valmiita viettämään miehenne kanssa jokaista vapaahetkeänne? Pienet lapset ovat tietenkin eri tavalla riippuvaisia vanhemmistaan kuin aikuiset puolisoistaan, mutta pienempiä irtiottoja voivat vanhemmatkin tehdä. Itselläni ei ole edes lapsia mutta tiedän jo nyt, että jos niitä tulee niin varmasti tulen arvostamaan mahdollisuutta käydä välillä myös omien kavereideni kanssa ulkona tai harrastamassa.

Vierailija
35/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurperheellinen ja rakastan lapsiani niin paljon, että pidän huolen siitä, että minulla on myös omaa aikaa ja parisuhdeaikaa kaksin puolison kanssa.

Vierailija
36/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä pääsääntöisesti mieti lapsiani paljon, jos he ovat vaikka päiväkodissa tai isänsä kanssa mummulassa. Tiedän heidän pärjäävän hyvin. Joskus käyvät mielessä, tulee mieleen joku juttu heihin liittyen, mutta en ikävöi heitä päivisin. Enkä aina edes silloin jos ovat pari yötä mummullaan. En huolehdi, että laittoiko isänsä heille nyt säähän sopivat kengät jalkaan päiväkotiin tai pärjäävätkö he haalareilla jotka olen ostanut. 

Olen kyllä myös äiti koko ajan, mutta ne hössötä ja luotan myös muihin ihmisiin. En ole täydellinen, ainoa hyvä lasteni hoitaja.

Hyi minua! :)

Vierailija
37/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surulista että lapset ovat ensin päivät hoidossa vanhempien ollessa töissä ja vapaa-ajallakin heidät lykätään jonnekin hoitoon jotta vanhemmat saavat "lomaa lapsistaan." Siinä sitä ihmetellään murrosiän kynnyksellä että mikä se kersaa noin riivaa, ainahan sillä on ollut joku kuuntelija: hoitotäti, opettaja, mummo. Omat vanhemmat ovat tehneet kaikkensa ettei tartte vapaa-aikaa lapsensa kanssa viettää, onhan se elämä niiden kanssa niin raskasta ja miehen/vaimon kanssakaan ei ehdi tehdä muuten mitään. Hohhoijaa.

Vierailija
38/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:12"]

On surulista että lapset ovat ensin päivät hoidossa vanhempien ollessa töissä ja vapaa-ajallakin heidät lykätään jonnekin hoitoon jotta vanhemmat saavat "lomaa lapsistaan." Siinä sitä ihmetellään murrosiän kynnyksellä että mikä se kersaa noin riivaa, ainahan sillä on ollut joku kuuntelija: hoitotäti, opettaja, mummo. Omat vanhemmat ovat tehneet kaikkensa ettei tartte vapaa-aikaa lapsensa kanssa viettää, onhan se elämä niiden kanssa niin raskasta ja miehen/vaimon kanssakaan ei ehdi tehdä muuten mitään. Hohhoijaa.

[/quote]

Sun elämä on varmaan tosi yksinkertaista ja tylsää? Ainakin kun päättelykykyäsi katselee ja ihastelee.

Vierailija
39/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 14:12"]

[/quote]

Sun elämä on varmaan tosi yksinkertaista ja tylsää? Ainakin kun päättelykykyäsi katselee ja ihastelee.

[/quote]

Ja susta on ihanaa lykätä oma lapsi muille hoitoon ja mennä itse kaakattamaan akkalauman kanssa jonnekin ihqulle terdelle. Ihanaa kun on "omaa aikaa." Just. Lapsiparat

Vierailija
40/52 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]silkkaa semantiikkaa. toinen kutsuu niitä pieniä hetkiä omissa harrastuksissaan lomaksi lapsesta, toiselle se on omaa aikaa ja sinulle elämää. esimerkkinä voin heittää vaikkapa sellaisen, kun joku kysyi täällä, milloin äideillä on omaa aikaa, ja muistutteli sitten, ettei omaksi ajaksi lueta sellaista, jolloin lapsi on kotona. minulle myös tämä hetki, kun istun tässä koneella ja keskityn vain tähän av:hen on omaa aikaa, vaikka lapsi onkin tuolla omassa huoneessaan lukemassa. semanttinen kysymys siis sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan