Huoh... Teini ei saa työssäoppimispaikkaa.
Tähänkö tää opiskelu sit kaatui. On ollut todella tunnollinen, kiitettäviä tullut suurimmasta osasta aineista.
TOP-jakson alussa kuitenkin rikkoi toisen jalkansa, nilkka ja polvi ihan hajalla, ei kestä kovaa fyysistä rasitusta.
Laittoivat pihalle edellisestä TOP-paikasta, koska eivät voi kuulemma järjestää tarpeeksi kevyttä työtä.
Opettaja ymmärsi, haetaan sulle uusi paikka. Nyt on ollut yli viikon kotona, paikkoihin on soitettu niin moniin ettei enää pysy laskuissakaan. Kukaan ei ota.
En jaksa enää uskoa, että kukaan tuota suostuisi ottamaan. Mitäs nyt?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:16"]
Onko teidän alueella jotain luomu/hörhöputiikkia? Ottavat yleensä mielellään teinejä ja vajaakuntoisia!
[/quote]
Kaikki tälläiset ollaan soitettu läpi. Eivät ota, koska ei ole aikaa tai säikähtävät sitä että töiden pitäisi alkaa heti eikä monen kuukauden päästä.
"luomu/hörhöputiikkia?" Tämä oli päivän paras. Kiitos nauruista.
Koulusta pitää saada apua. Olettehan yhteyksissä luokanvalvojaan, TOP-ohjaajaan (yrityskoordinaattori/yrityspalvelusihteeri tms.) ja opinto-ohjaajaan.
Soittaahan teini itse etkö sinä? En ottaisi harjoitteluun jos ei edes itse saa aikaiseksi soitettua.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:35"]
Soittaahan teini itse etkö sinä? En ottaisi harjoitteluun jos ei edes itse saa aikaiseksi soitettua.
[/quote]
Jep tullut nähtyä näitä, joille äiti tulee kyselemään kesätyöpaikkojakin. Ei todellakaan osoita oma-alotteisuutta, joka on aika iso edelletys monessa työssä menestymiseen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 11:35"]
[/quote]
Totta kai soittaa itse. On myös pyynnöstä mennyt käymään paikanpäällä tai laittanut e-mailia.
Nilkka ja polvi ihan hajalla... eikö silloin pitäisikin olla sairaslomalla eikä missään työssäoppimispaikassa. Kysyy ammattikoulun ope.
Meillä on koulu järjestänyt niille, jotka eivät itse löydä, vaikka sitten koululle keksimällä keksitty joku projekti.
Eihän työelämässäkään voi töihin mennä sairaana=jalka paskana?
Ööö....työtään voi oppia vaikka selällään maaten. Kai sekä nyt on nuoresta itsestään kiinni se OPPIMINEN?
Mä en muuten saisi sairaslomaa paskana olevan nilkan tai polven takia. Valitettavasti mun hommaani ei myöskään mikään ammattikoululainen pystyisi tekemään, mutta kaikkia hommia ei siis tehdä jaloilla. Jitain tehdään muilla ruumiinosilla, joskus jopa päällä tai käsillä.
Mulla siirtyi valmistuminen puolella vuodella, kun en saanut työssäoppimispaikkaa. Oli tosi nuiva ope. En edes koululta järjestänyt mulle paikkaa vaikka sekin mahdollisuus olisi ollut.
Siis mikä ala? Ja mitä sille jalalle tapahtui?
Siis vastahan ne amikset pari viikkoa sitten alkoi ja hetikö meni työssäoppimaan ja teloi itsensä?
Yhdenkään työnantajan ei kannata ottaa itsensä telonutta, siinä tulee äkkiä vakuutusten kanssa ongelmia, vaikka se ei ole työsuhteessa tapahtunut ongelma. Normaalisti jos on jalka hajalla, saa sairauslomaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:04"]
[/quote]
jos on nilkka paskana niin se ei estä vastaamasta puhelimiin, täyttämästä Excel taulukoita, näyttöpääte työskentelyä yms. Työtä missä ei tarvitse liikkua.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:13"]
[/quote]
jos on nilkka paskana niin se ei estä vastaamasta puhelimiin, täyttämästä Excel taulukoita, näyttöpääte työskentelyä yms. Työtä missä ei tarvitse liikkua.
[/quote]
Mutta jos se tarvii vaikka metallialan työssäoppimispaikan, jossa on tarkoitus oppia jotain sorvaamisesta, niin ei se voi mennä toimistolle täyttämään taulukoita. Ei työssäoppimispaikaksi kelpaa mikä tahansa vaan nimenomaan sen opiskeltavan alan paikka. Vai menisitkö itse terveydenhoitajalle, joka on suorittanut kaikki harjoittelut siwan kassalla?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:13"]
[/quote]
[/quote]
Mutta jos se tarvii vaikka metallialan työssäoppimispaikan, jossa on tarkoitus oppia jotain sorvaamisesta, niin ei se voi mennä toimistolle täyttämään taulukoita. Ei työssäoppimispaikaksi kelpaa mikä tahansa vaan nimenomaan sen opiskeltavan alan paikka. Vai menisitkö itse terveydenhoitajalle, joka on suorittanut kaikki harjoittelut siwan kassalla?
[/quote]
Tai hammaslääkärille, joka suorittanut harjoittelut tilitoimistossa?
Normaalisti ammatillisissa oppilaitoksissa on seuraava toiminta tapa jos nuori sairastuu kesken harjoittelun. Nuori jättää harjoittelun kesken ja parantaa itsensä kotona. Nuori menee taas kouluun kun on terve ja suorittaa kyseisen keskeneräisen työssäoppimisen sitten kun kerkeää. Yleensä opinnot venyvät tälläisessä tilanteessa neljännelle vuodelle, mutta ei ketään voi vaatia menemään työssäoppimaan jalka paketissa. Lisäksi nuoren tulisi ehdottomasti hankkia itse työssäoppimispaikkansa, jotta hän osaisi itse myös tulevaisuudessa hakea töitä.
Onko teidän alueella jotain luomu/hörhöputiikkia? Ottavat yleensä mielellään teinejä ja vajaakuntoisia!