Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi jumalauta nyt kiehahti tuon neuvolatädin kanssa!!

Vierailija
23.08.2013 |

" Rasvaton maito on välttämätöntä. Etenkin sinulle, jolle on tullut jo 5 kiloa raskauskiloja". 

Joka ikinen kerta tuo on tarttunut siihen, kun meidän perheessä juodaan kevyttä, eikä rasvatonta maitoa. Raskausviikkoja on nyt 35+4. Monesti pitänyt hermoja hallita, meille sattui juuri tuollainen juurivalmistunut uunituore neuvolantäti, joka kasvattaisi lapsensakin kirjan avulla. Voi hyvää päivää.  Hänen mielestään pääasia on se, kunhan lapsellemme juotamme rasvatonta maitoa. Ja ei todellakaan. Sanoin hänelle, ettei tule tapahtumaan. Mielummin siirryn täysin punaiseen maitoon kuin rasvattomaan. Rasvattomasta maidosta on teollisesti poistettu rasva, eikä se edes maistu miltään. 

Onko kenelläkään muulla näin nipoa neuvolatätiä??

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lihonut 10 kg siinä vaiheessa, kun sinä vain 5 kg. Ja meilläpä juodaan kasvimaitoja, kun tällaisia maitovammaisia ollaan! Olisikohan siinä mennyt neuvolantädillä pasmat täysin sekaisin?

Vierailija
42/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä on yhtä monta kuin neuvolantätiä. Meillä on mukava ja enimmäkseen asiansa hyvin osaava kokenut "täti". Meillä juodaan rasvatonta maitoa, koska ollaan totuttu sen makuun. Neuvolassa kuitenkin suositeltiin vaihtamaan kevytmaitoon, sillä (keskikäyrällä kasvava) lapsemme on kovin hoikka terkkarin mielestä. Kyllä lapsemme kuitenkin sen tarvitsemansa päivittäisen rasvan saa muusta ravinnosta, siksi en vaihda kevytmaitoon. Eikä kiinnosta muutenkaan rasvattoman maidon parjauskampanjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitten kanssa kannata alkaa väitellä mistään, hymistelee vaan joojoota ja tekee niinkuin parhaaksi näkee niin kaikki pääsevät helpoimmalla... Itselläkin mm. sellainen kokemus, että ensin urputettiin ja työnnettiin ruokavalio-opasta kouraan kun painoa oli tullut 4kg ekan neuvolan (rv 7) ja toisen neuvolan (oisko ollut n. rv 15) välillä, vaikka sanoin, että olen joka raskaudessa turvonnut tässä alussa ja olin silloinkin ihan turvoksissa. No, sitten kun se turvotus hävisi keskiraskaudessa ja taas seuraavaan neuvolaan paino olikin laskenut -3kg niin jo valitettiin siitäkin ja kysyttiin vakavissaan, että et kai tarkoituksella laihduta. Huoh.

Vierailija
44/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on sellainen tuote, jonka rasvoista on helppo nipistää. Jos sitä juo 2-4 lasia päivässä ja laittaa vielä kahviinkin, niin tuleehan siinä jo jokunen gramma rasvaa saatua. Tietysti jos ruokavalio on muuten täysin rasvaton, niin parempi juoda maito rasvaisena.

Vierailija
45/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta kuitenkin teet niinkuin itse haluat niin sano sille tytsylle, että teette juuri niinkuin hän toivoo.

Vierailija
46/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei sanoneet mitään :)

Kyllähän ne alkuun sanoi, että pitäisi rasvatonta juoda, mutta meinasin vain ettei meille sellaista osteta ja se oli siinä :)

Vierailija
47/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:29"]

" Rasvaton maito on välttämätöntä. Etenkin sinulle, jolle on tullut jo 5 kiloa raskauskiloja". 

Joka ikinen kerta tuo on tarttunut siihen, kun meidän perheessä juodaan kevyttä, eikä rasvatonta maitoa. Raskausviikkoja on nyt 35+4. Monesti pitänyt hermoja hallita, meille sattui juuri tuollainen juurivalmistunut uunituore neuvolantäti, joka kasvattaisi lapsensakin kirjan avulla. Voi hyvää päivää.  Hänen mielestään pääasia on se, kunhan lapsellemme juotamme rasvatonta maitoa. Ja ei todellakaan. Sanoin hänelle, ettei tule tapahtumaan. Mielummin siirryn täysin punaiseen maitoon kuin rasvattomaan. Rasvattomasta maidosta on teollisesti poistettu rasva, eikä se edes maistu miltään. 

[/quote]

Sano sille, että teillä juodaan rasvatonta maitoa.

Eihän tällä kontrollilla ole Suomessa enää mitään rajaa.

Vierailija
48/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 22:18"]

Mun täytyy sanoa, etten kyllä ymmärrä miksi aikuiset ihmiset juovat maitoa. Ihan tarpeetonta, eikä mitenkään terveellistä.

[/quote]

Koska maito on hyvä ruokajuoma. Itse olen tottunut juomaan maitoa aina ruoan kanssa. Ja toisaalta, en minäkään ymmärrä sitä, miksi aikuiset juovat alkoholia, ihan tarpeetonta eikä mitenkään terveellistä sekään :) 

Vierailija
49/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 22:18"]

Mun täytyy sanoa, etten kyllä ymmärrä miksi aikuiset ihmiset juovat maitoa. Ihan tarpeetonta, eikä mitenkään terveellistä.

[/quote]

Mä olen aika samaa mieltä. Itse kyllä rakastan esimerkiksi viiliä ja jogurttia mutta sitä en ymmärrä miksi ihmeessä joisin maitoa. Tuntuu, että itsellä ja niin monella muulla tutulla maidon juominen on ollut yhteydessä terveysongelmiin että en ymmärrä miksi maidon juomista niin hirvesti Suomessa suositellaan.

Mutta ap:lle vielä. Meille taas neuvolan th ja ravitsemusterapeuttikin eivät suositelleet rasvatonta maitoa lapselle (hän on kyllä aina ollut alakäyrillä). No lopulta kyllä selvisi, ettei maito ylipäätään sovi lapselleni (iho huonona ja maha sekaisin) ja ymmärrettiin jättää se pois vaikka neuvolasta ei tähän kyllä kannustettu. Mielestäni lastenkin olisi hyvä saada mahdollisimman pitkään rintamaitoa mieluummin kuin lehmänmaitoa.

Vierailija
50/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehahdat, jos "neuvolatäti" kehoittaa juomaan mieluummin ravatonta maitoa rasvallisen sijaan? On sinulla huolen aiheet! Mitenköhän lasten kanssa, yhtä helposti hermostut?

Vierailija
51/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vaan tosiaan sanoa että joo selvä, ja tehdä niinkuin itse tykkää

Vierailija
52/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun neuvolantätini kysyi haluanko vammaisen lapsen, kun en halunnut seulontoihin. Taisin myös hiukan hermostua.

Vierailija
53/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seuraavalla kerralla tietysti sanot, että vaihdoit rasvattomaan kun kerran terveydenhoitaja suositteli.. Mutta jos luulet että neuvolassa ollaan nipoja niin odotas vain kun tapaat kouluhammaslääkärin... Kannattaa valmentautua. Voit vaikka muutaman viikon hokea seuraavaa mantraa: tuttia ei olla koskaan syöty eikä pulloa, herkkuja syödään vain jouluna ja juhannuksena, hampaat harjataan viidesti päivässä ja loppuajan lapsi syö ksylitolipastilleja. Älä unohda tuota tuttijuttua, muuten olet järjestelmän hampaissa siihen saakka että lapsesi on armeijan käynyt..

Vierailija
54/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap:n terkka tekis, jos minä kertoisin sille, että meillä syödään ja juodaan Kwasniewskin optimal dietin mukaan? Omalle terkalleni olen uskaltanut sanoa, eikä ollut moksiskaan, sillä ollaan terveitä ja hoikkia koko perhe. Hän kyllä tuntee meidät muutekin, kun asutaan pienessä pitäjässä saman kadun varrella ja nähdään päivittäin.

Vierailija
55/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolatäti on vaan neuvolatäti. Ei se mikään lääkäri sentään ole, vaikka yrittää päteä omalla tasollaan. Meillä on alipainoinen lapsi ja neuvolalääkärin suositus oli, että juotettaisiin täysmaitoa, mutta juotetaan yleensä kevytmaitoa. Sen lisäksi pitäisi lisätä ruokiin öljyä lisäenergian saamiseksi. Neuvolatädeille ei kelpaa, jos on ylipainoinen eikä kelpaa alipainoinen. :D

Vierailija
56/69 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 00:45"]

[/quote]

Näytä tämä ylen ohjelma neuvolantädillesi! Mitä mahtaisi tuumata :D

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/pilattu_maito_96476.html

[/quote]

Oli muuten hyvä tämä silminnäkijä dokkari. Hyvä tuo raakamaito tilallisen haastattelu :)

Vierailija
57/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raavas mies ja meille muija ostaa kaikkea kevyt paskaa, juustoa, maitoa ym. Voi perse! Kevyessä ei ole edes makua, kevyt metukka on sama laittaako ollenkaan leivälle ja pojalle juottaa vain rasvatonta.

Vierailija
58/69 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:37"]

Neuvolantäti = ei ole Jumala. Meillä juodaan naapuripitäjästä tuotua TÄYSRASVAISTA RAAKAMAITOA, suoraan lehmän utareesta.. Juotu sitä kesästä -88 eikä kellään ole mitään allergioita, isoisoisästä nuorimpaan poikaamme.. Samoin syömme saman lehmän lihaa myös täysrasvaisena.. Rasvan poisto ruoista on luonnotonta, mitähän se sinun neuvolatätisi tähän sanoisi? :) - Ille-

[/quote]

Mahtavaa! Olen itse juuri löytänyt tämän prosessoimattoman maidon, ja on muuten mielettömän hyvää. Ikinä en ole pahemmin maidosta tykännyt, mutta tätä tekee mieli juoda kokoajan. Aivan erilaista väriltään, koostumukseltaan ja maultaan tämä aito maito kun kaupassa perus rasvattomat pastöroidut ja homogenoidut rasvattomat ties mitkä valkoiset litkut. Nam nam :D Suosittelen kokeilemaan. Itse olen ostanut Ruohiksesta, hinta tosin aika suolainen :/

Vierailija
59/69 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näytä tämä ylen ohjelma neuvolantädillesi! Mitä mahtaisi tuumata :D

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/pilattu_maito_96476.html

Vierailija
60/69 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tajua, miksi ihmisten pitäisi juoda just sitä lehmänmaitoa. Eihän täysikasvuiset lehmätkään sitä juo, ja pärjäävät mainiosti. Lehmänmaitohan on vasikoita varten alunperin, samalla tavalla kuin ihmisen maito on vauvaa varten. Ja eihän maailmanlaajuisesti maitoa edes juoda kovin yleisesti, ja suurin osa maailman ihmisistä on laktoosi-intolerantikkoja.

Joo menee todellakin ohi aiheen, sori. :D