Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi jumalauta nyt kiehahti tuon neuvolatädin kanssa!!

Vierailija
23.08.2013 |

" Rasvaton maito on välttämätöntä. Etenkin sinulle, jolle on tullut jo 5 kiloa raskauskiloja". 

Joka ikinen kerta tuo on tarttunut siihen, kun meidän perheessä juodaan kevyttä, eikä rasvatonta maitoa. Raskausviikkoja on nyt 35+4. Monesti pitänyt hermoja hallita, meille sattui juuri tuollainen juurivalmistunut uunituore neuvolantäti, joka kasvattaisi lapsensakin kirjan avulla. Voi hyvää päivää.  Hänen mielestään pääasia on se, kunhan lapsellemme juotamme rasvatonta maitoa. Ja ei todellakaan. Sanoin hänelle, ettei tule tapahtumaan. Mielummin siirryn täysin punaiseen maitoon kuin rasvattomaan. Rasvattomasta maidosta on teollisesti poistettu rasva, eikä se edes maistu miltään. 

Onko kenelläkään muulla näin nipoa neuvolatätiä??

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja tämä jankuttava th ei ollut mikään vastavalmistunut tyttö (ei sillä, että minulla olisi jotain vastavalmistuneita tyttöjä vastaan!), vaan eläkeikää lähestyvä matami. Sääliksi käy kaikkia niitä vuosikymmenien aika terrorisoituja perheitä!

Vierailija
22/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:43"]

asiallista nimitystä kätilö.

[/quote]

En oikein usko, että kyseessä oli kätilö. Varmaan joku terveydenhoitaja vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko hormoneista, kun kaikki pitää ottaa noin herkästi itseensä? Neuvolan terkkojen on tehtävä homma virallisten suositusten mukaan. Kokeneempi uskaltaa ehkä vihjaista muuta.

itselleni on osunut ihan joka ikäluokan  edustajaa, ja nyökyttelen, hymähtelen ja olen ymmärtäväinen näille suosituksille, terkka tekee siinä työtään. Jos kommentoidaan perheen tapoja, otan kommentit kohteliaasti vastaan enkä stressaa. Kerran eräs nipo terkka totesi asiallisesti, että heilläkin mahavaivat lakkasivat luomumaitoon siirtymisen myötä mutta että virallisesti hänen pitää edelleen liputtaa rasvattoman maidon puolesta.  

Miksi haluatte, että se terkka liputtaa heti teidän tapojenne puolesta ja unohtaa koulutuksensa opit? Miksi teidän tapanne on ni n oikein, että siitä on syytä loukkaantua, kun joku ei sitä tajua?

Suvaitsevaisuutta peliin. Se terkka tekee työtään, sinä perhettäsi. Poimi vinkeistä itsellesi sopivat mutta ei niistä nevoista tarvitse mitään periaatekysymystä vääntää eikä sitä omaa ideologiaa tuputtaa takaisin. Riittää, kun toteaa, että asia selvä, kuulin ohjeesi.

Vierailija
24/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä! :D Noi on ihania! Myötäile vaan ja sano, että vastaisuudessa niin, kuin neuvolan täti sanoo.

Vierailija
25/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käske niiden katsoa itseään peiliin ensin...

Vierailija
26/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan maitoa ruokajuomana. Sinun terkkasi varmaan saisi kohtauksen jos kuulisi tämän :D

Vierailija
27/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan maitoa ruokajuomana. Sinun terkkasi varmaan saisi kohtauksen jos kuulisi tämän :D

Vierailija
28/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille kuuluu vastata mitä ne haluaa kuulla, myt ja tulevaisuudessa. Pääsee paaaaaljon helpommalla. Nopeasti sisään nopeasti ulos.

Vierailija
29/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantäti = ei ole Jumala. Meillä juodaan naapuripitäjästä tuotua TÄYSRASVAISTA RAAKAMAITOA, suoraan lehmän utareesta.. Juotu sitä kesästä -88 eikä kellään ole mitään allergioita, isoisoisästä nuorimpaan poikaamme.. Samoin syömme saman lehmän lihaa myös täysrasvaisena.. Rasvan poisto ruoista on luonnotonta, mitähän se sinun neuvolatätisi tähän sanoisi? :) - Ille-

Vierailija
30/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot edes sille, että juotte edelleen kevytmaitoa? Nyökyttelet vaan että juu on siirrytty rasvattomaan maitoon tietysti juu juu, ja juotte vaan rauhassa kevytmaitoa.

Noin pöljien kanssa toimitaan.

Vierailija
31/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset tädittelee hoitohenkilökuntaa. Siitä voi kiehahtaa.

Vierailija
32/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa myös siitä punaisesta täysmaidosta on kaikki rasva poistettu teollisesti. On sitten lisätty jälkikäteen tämä rasva. Muttajoo, idiootti neukkutäti.

Vierailija
33/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:39"]

[/quote]

No kyllä neuvolan täti on neuvolan täti. Jos ei tätä kestä, niin ei kannata kouluttautua alalle!

Vierailija
34/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulle on tullut 5 kg kun viikkoja on yli 35? Ja se on ongelma, joka ratkaistaan rasvattomalla maidolla :DDD herran jestas mistä näitä tätejä löytyy. Aina välillä kuulee näitä tarinoita, joten kai se on pakko uskoa. Onneksi en ole itse törmännyt.

Mun sisko oli vauvan yh, ja aivan nääntynyt, ja kertoi neuvolassa lapsen ollessa n. 5kk että aikoi nyt mennä ekaa kertaa ulos (teatteriin), mummo hoitaisi vauvaa ja sisko olisi nelisen tuntia poissa. Neuvolantäti oli sanonut, että "mieti nyt, kannattaako vaarantaa imetystä". Aaaaargh

Vierailija
35/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:39"]

[/quote]

Siis mitä?? Haloo!! Taisi sulla mennä nyt tämä oikea aihe ohi hilseen.. Taidat olla itse neuvolaTÄTI, tai hoitoTÄTI, TÄTI kumminkin :)

Vierailija
36/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi kiva lastenneuvolan täti. Hänkin on vastavalmistunut mutta iloinen ja myötäelävä, mutta aina kun kysyn jotain neuvoa, hän alkaa plärätä jotain ohjekirjaa. No, mitäpä siitä, jos asia tulee selväksi. Kyllä minäkin olen ollut omassa työssäni joskus vasta-alkaja ja ihan yhtä pihalla käytännön asioista.

Vierailija
37/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuota maidon rasvahommaa. Rasvattomassa on kai 0%, kevytmaidossa 1% ja täysmaidossa tyyliin 2%.  Tyypit juo maitoa sanotaan kaksi lasia päivässä, niin viekö tuo hillitön ero nyt maalta merelle jos puhutaan painonhallinnasta?

Vierailija
38/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen virheen, että kerroin tosiaan, että meillä juodaan kevyttämaitoa, VIRHE nimenomaan. Nyt hän sitten takertui tähän asiaan ja varmasti vielä 18 kk neuvolassa takertuu tähän. aarrg. Varmaan uhkaa huostaanotolla seuraavaksi :D 

Tai voisin järkyttää häntä vielä enemmän, kun neuvolasta suoraan painelin oikeen KERMAKAHVILLE!  ( huom! Vispikerma tietenkin! ;) )

Vierailija
39/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 16 siis ap

Vierailija
40/69 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa yli-innokas varmaan vastavalmistunut (ainakin tosi nuori, näyttää just 18-vuotiaalta) neuvolan täti tai oikeestaan tyttö.

Latelee ihan tosissaan suoraan ohjekirjasta mitä älyttömämpiä raskausajan ohjeita. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En  juo hänen käskystään vähintään neljää lasia maitoa päivässä, en keitä KAIKKIA kasviksiani paitsi kurkkua, saatan syödä itämeren kalaa (en pahemmin katso mistä merestä kala tulee) ja syön pullaakin vaikka isältä löytyy II-tyypin diabetes ja olen vaarassa sairastua raskausajan diabetekseen... aivan siis älyttömiä juttuja lateli ja vannotti noudattamaan. Olin vaan että okei, selvä homma.