Liian nuoret sheivaa!
Olen yh-äiti ja minulla on 11 ja 13 vuotiaat tytöt. Huomasin saunassa ollessamme että vanhempi tytöistä oli ajanut alapäänsä täysin paljaaksi. Itse en ole ikinä ajanut karvoitustani, enkä pidä sheivaamista tarpeellisena tytöllekkään. Riitelimme asiasta ja tyttö suuttui. Muutama päivä myöhemmin nuorempi tyttö valitti kutinasta jalkovälissä. Ilmeni että tyttö oli pyytänyt siskoaan ajamaan omatkin karvansa, ja nyt iho oli punertava ja siinä oli näppylöitä.:( Miten voin saada tytöt uskomaan ettei pitäisi sheivata, vielä ainakaan? Minkä
ikäisinä teidän tytöt aloittivat sheivaamisen, ja mitä mieltä olet siitä? Kiitos neuvoista!
Kommentit (33)
Ei kuitenkaan kannata alkaa riitelemään tuosta asiasta. Mun tytär aloitta vissiin 13 veenä ajelemaan kainalo- ja säärikarvansa, ja 15 veenä suvereenisti myös alapäätään on siistinyt ja jopa posliiniksin ajellut....
OMG!
Herranen aika, onko sillä 11v tosiaan jo jotain sheivattavaa alapäässä?
Meillä 13v sheivaa sääret ja kainalot, se on ihan ok, kun ollaan aika karvaisia.
"Herranen aika, onko sillä 11v tosiaan jo jotain sheivattavaa alapäässä?"
Joo, ollaan aikas karvaisia kaikki. :)
Anna tytön sheivata jos haluaa. Aloitin myös itse tuon ikäisenä sheivailun. 10 vuotta myöhemmin posliini on edelleen ja tulee olemaan jatkossakin. Paljon kivemman tuntunen niin ja alkaa ällöttää jos antaa vähänkin karvojen kasvaa : DD
Mä sheivaan vaa jalat ja kainalot yms mut alapäätä en viitti ku aina rupee kutiseen ihan kauheesti :D
Olipas ajankohtainen aihe :)
Kävin tänään lähes samanlaisen tunnemylläkän tyttäreni (täysin olemattomien) säärikarvojen ajelusta! Muuten en olisi edes huomannut koko asiaa, mutta ihmettelin, kun tyttö piti jatkuvasti polvisukkia shortsien kanssa..Tyttö oli vahingossa sheivannut ison siivun ihoa rikki ja halusi peitellä sitä, etten kyselisi turhia.
Ai 11-v pyysi siskoaan ajelemaan hänen pillukarvat?
Just.
Pervoa tuollainen siskon tuheron parturoiminen.
Tällä palstalla on iät ja ajat sanottu, että alapään karvat poistetaan HYGIENIASYISTÄ, koska on helpompi pitää alapää puhtaana ja kuukautisveri ei tartu karvoihin, eikä asialla ole mitään tekemistä seksin kanssa.
No minä olen neuvonut ajamaan ainakin kainalot, ja sanonut että alapäätä voi siistiä jos tursuaa housuista ulos, kun näytti että tulee neuvot tarpeeseen.
Itse en ajele mitään karvoja kylläkään, mutta en halua että lapselle nauretaan ja haukutaan.
ja voivathan teinit pitää karvoja ällöttävinä ja siksi poistaa... niin minä tein :D
Tytöillä (yleisesti kaikilla) liian kiire aikuisiksi.
Että 11-vuotias karvojaan ajelee... mitä karvoja ?!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 21:44"]
Että 11-vuotias karvojaan ajelee... mitä karvoja ?!
[/quote]
No niitä karvoja, vaikka sä ja lapsesi olette posliineja tuossa iässä, ei kaikki ole, sori tuottaa hämmennystä.
ohis
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 21:44"]
[/quote]
Lapsilla (karvattomilla) on kiire aikuiseksi (karvattomaksi)... missä logiikka?
Hygieenisempää on ajella karvat pois.
Ei tartu satiaiset, kun on posliini.
Antaa kokeilla!
Tuollaiset asiat kuuluu tyttöjen kasvuun aikuseksi. Kokeillaan kaikenlaista.
Se että nyt haluaa kokeilla karvojen poistoa, ei haittaa.
Voi kyllä jatkaa hamaan loppuun asti, mutta voi olla että haluaa vain kokeilla.
No pillun karvoja ei saa sheivata. Tyttö 12 v ja sheivataan siis vain säärikarvat ja kainalokarvat jotka on todella tummat ja pitkät. Ei halunnut shortsia tai hameita pitää kesällä enää ja siksi aloitettiin.
Näin kuinka ne karvat häiritsi ja helteellä pitkissä housuissa niin minusta parempi näin.
Varmasti netistä löytyy joku gynekologin kirjoittama artikkeli, jossa varoitellaan sheivaamisen haitoista. Tosin voi olla vähän työlästä saada 13-vuotias lopettamaan se, jos luokkakaverit sitä tekee. Surettaa kyllä jos noin nuorena pitää ruveta pimpsaansa parturoimaan.