Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogi sitä, blogi tätä. Voisiko noille blogikommentoijille tehdä oman palstan?

Vierailija
10.08.2013 |

Ja kuinkahan suuri osa noista blogikommentoijista mainostaa omaa blogiaan, tai on jotain stalkkereita tai mitä lie. Rasittavaa kun etusivulla on ties kuinka monta avausta blogeista, joissa en ole koskaan käynytkään. Joo, ei ole pakko avata avauksia, mutta avauduinpa nyt tästäkin asiasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 09:12"]

nelonen, oletko oikeasti sitä mieltä että ne peukutukset on jotenkin tärkeitä? olet varmaan ihminen, joka loukkaantuu jos joku alapeukuttaa sun vastausta?

[/quote]

Kyllä mä ainakin ymmärsin nelosen pointin, joka taisi olla hieman tätä av-palstan kontekstia laajempi. Kyllähän esim. FB:ssä nimenomaan teinit ja muut identiteettiään vielä kehittävät niitä tykkäyksiä laskevat. Tuollaista ilmiötä ei ollut minun teini-iässäni 14 vuotta sitten.

Vierailija
2/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 09:12"]

nelonen, oletko oikeasti sitä mieltä että ne peukutukset on jotenkin tärkeitä? olet varmaan ihminen, joka loukkaantuu jos joku alapeukuttaa sun vastausta?

tämä on aihe vapaa, joten siinä mielessä ymmärrän ap:n avauksen, ymmärn että kaikkia ei blogit kiinnosta. mutta samalla, tämä on aihe VAPAA, joten blogeistakin kirjoittaminen on sallittua. ja juurihan itse teit yhden avauksen aiheesta lisää. jos blogit ei kiinnosta, niin tehkää avaukIa jostain muusta ja pitäkää keskustelua yllä muissa ketjuissa.

[/quote]

Joo, siinäpähän puhutte blogeista. En minä tätä avausta nyt niin vakavassa mielessä tehnyt. Ihmettelen vain, miksi jonkun tuntemattoman blogistin elämä on elämää suurempi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin elämää suurempi juttu? mitä se tarkoittaa? kaikki aiheet jotka on av:lla on elämää suurempia?

en mä ainakaan täällä kirjoittele kovin tosissaan ja vakavissaan yhtään mistään, korkeintaan ihan satunnaisesti jos tulee joku läheinen tai vakava aihe. mutten tosiaan mistään bloggaajista tai heidän elämästään, vaikka niihin keskusteluihin osallistunkin. totta kai mua blogeissa voi ihmetyttää tai huvittaa joku juttu ja saatan sitten keskustella siitä täälä, tai voin jopa käyttää elämästäni viisitoista minuuttia jonkun jutun googlaamiseen (kuten vaikka mitä tuotteita joltain bloggaajalta on lähtenyt palautukseen). ymmärrän että se saattaa olla jonkun mielestä outoa, mutta huvinsa kullakin. ei se ainakaan mulle merkkaa yhtään sen enempää, ja tuskinpa kovin monelle muullekaan. niitä muutamaa pakkomielteistä lukuunottamatta, jotka koko ajan tekevät aloituksia joistain tietyistä bloggaajista ja ihan naurettaviin aiheisiin liittyen.

Vierailija
4/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä ap:n kanssa. Entistä vastenmielisempi olo tulee koko blogeja kohtaan, kun ne hyppivät silmille ihan tauotta. Kauheata tarvetta on joillakin tuoda itseään esille. En aio lukea ketjuja, enkä varsinkaan noita blogeja.

Täällä eivät pysy yllä hyvätkään keskusteluketjut päivästä toiseen, mutta kummasti vaan aamusta iltaan nuo blogistiaiheet ja typerät provot. Kaipa niiden kirjoittajat itse nostavat niitä.

Vierailija
5/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avaudun, että en koskaan enkä ikinä ole lukenut yhtäkään blogia. :D

Ai niin, niitä Vettenterän kirjoittamia "Elisan isän" blogeja yritin viime kesänä, mutta ne olivat jo siinä vaiheessa mystisesti menneet jonkin salasanan taakse. :D

Vierailija
6/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä pointti siinä blogien ja blogistien haukkumisessa on, sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Siis eikö riitä, että ihminen lukee blogia ja katsoo kuvia? Onko se nyt elämää suurempi juttu, jos joku ihminen laittaa jonkunvärisen vaatteen ylleen. Pitääkö sen takia saada hepuli ja tehdä kymmenen avausta palstalla?

Tai jos joku blogisti lopettaa, siirtyy jonnekin, hengittää, pitää lomaa tai ihan vaikka vain elää, niin kaikesta hysterisoidaan täällä kuin pahimmat teinitytöt. Rasittavaa.

Vierailija
7/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä blogi-ilmiö tuntuu näin nelikymppisestä täti-ihmisestä kovin oudolta. En ole itse sosiaalisessa mediassa (jos ei "pakollista" linked in -profiilia lasketa), ja ajatus siitä, että ihminen haluaa esitellä elämäänsä muille julkisesti tuntuu hyvin kummalliselta.

Jollain tapaa ymmärrän (vaikken siis millään tapaa hyväksy) tämän julkisen mollauskulttuurin kääntöpuolena somessa vallitsevalle "tykkää musta" -kultturille. Kun elämä on yhtä julkisen hyväksynnän tavoittelua, on inhimillistä, että jotkut yksilöt kokevat tarvetta mollata ja painaa toisia, kun eivät itse ole saaneet toivomaansa määrää peukutuksia.

Vierailija
8/8 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on aihe vapaa, joten siinä mielessä ymmärrän ap:n avauksen, ymmärn että kaikkia ei blogit kiinnosta. mutta samalla, tämä on aihe VAPAA, joten blogeistakin kirjoittaminen on sallittua. ja juurihan itse teit yhden avauksen aiheesta lisää. jos blogit ei kiinnosta, niin tehkää avaukIa jostain muusta ja pitäkää keskustelua yllä muissa ketjuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi