Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Lipsautin töissä vahingossa entisen työni olleen tukityö...
04.08.2013 |
..ja pomosta näki, että huono homma. Ei se enää voi asialle mitään, mutta ei olisi vissiin palkannut. Kommentti oli aika miettimään pistävä "Hienostihan sinä silti olet näistä töistä selvinnyt". Koetin salata, että se oli tukityö, kun ei sitä tukea työtodistuksesta näy. Nykyinen työni on vakituinen ja tuo tukityön sisältö oli sellaista, että siitä oli hyötyä tähän työhön. Muu porukka kysyi myös, että siltikö sait ihan kunnon hommia tehdä vaikket oikeissa töissä ollutkaan.
Kommentit (23)
Pilkuviiilaajat...eiköhän asia tullut ymmärretyksi kuitenkin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onhan se hirveetä kun työkkärin tukitoimet joskus oikeesti onnistuu ja ihminen saa oikeaa palkkatyötä.
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:39"]
Ap voi vielä selventää, kun asia on ilmeisesti monelle vieras: Tämä tapa oppisopimuskouluttaa on hyvin yleinen tapa kiertää työllistämistukea, jos tukea ei muuten myönnetä. Mullakin luki että jatkokoulutetaan ohjelmiin, joista perusteet oli jo. Käytännössä opettelin ne itse. Opsotoimistosta kävi yksi nainen pari kertaa kyselemässä miten menee, eli palaveerattiin. Työpaikan ei ole pakko järjestää ulkopuolista koulutusta, jos ei halua, vaikka sitä suositellaankin. Omalla kohdallani päätettiin, että "koulutus" tapahtuu 100 % työpaikalla. Sain myös väli- ja loppuarvostelut, sekä myös itseni piti arvostella koulutus. Annoin ihan ok arvostelut, sillä olin ylipäätään tyytyväinen, että oli töitä, sain kuitenkin palkkaa. Epäileekö joku, että tosiaan keksin tällaista päästäni? Huomenna voitte soittaa lähimpään opsotoimistoon ja vaikka kysyä asiaa ihan itse.
Oli tästä se hyöty, että sain uuden työn kun oli kokemusta. Mutta tukityö on yhä punainen vaate monelle. Tästä riittäisi mulla enemmänkin puhuttavaa, mutta taidan nyt lähteä ulos.
[/quote]
Eli sinulla oli siis oppisopimuskoulutuksella hankittu ammattipätevyys, johon sait vielä lisäkoulutuksen oppisopimuksella?