Vierailija

Olen nelikymppinen mies ja töissä pienyrityksessä jonka omistaja on ilmeisesti narsisti. Pomollani on voimakas tarve ihastuttaa ja rakentaa tunneside miespuolisiin työntekijöihin. Ihastuin aluksi häneen ja sitten alkoi järjestelmällinen ja julma alistaminen. Hän tarjoaa kokoajan "tikkaria" ja jos yrität ottaa sen niin matto nykäistään lujaa jalkojen alta pois. Nainen on itse parisuhteessa mutta muistaa aika ajoin kahdenkesken kertoa että liitto on huono. Flirttailee koko ajan kehonkielellä ja puheillaan. Kaikki on kuitenkin kovin hienovaraista ja varovaista . Mitään selkeää viestiä hän ei koskaan anna. Hänen tekemisiään tulee jatkuvasti kehua olivat ne miten surkeita tai naurettavia tahansa. Jos et kehu hän muuttuu pahimmaksi viholliseksesi  Miten tälläisen naisen kanssa pitäisi toimia ? Onko työpaikanvaihto ainoa vaihtoehto ? 

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (9)

Suosittelen työpaikan vaihtoa. Pääset normaalityöyhteisöön, eikä sairaaseen, kieroutuneeseen peliin, jota pomosi pyörittää oman identiteetin heikkouksia paikatakseen.

Työpaikan pitäisi olla sellainen, että sielä saa rauhassa tehdä ja keskittyä työhön, eikä mihinkään lääsyäämiseen, ihmissuhde kiemuroihin, kuppikuntiin jne.

Tuollaisissa työyhteisöissä olet esimiehesi manipuloitavana ja siitä ei tule loppua. Jaksatko sitä eläkeikään saakka? Suosittelen vaihtamaan työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos kyseessä on narsisti, sinulla on kaksi vaihtoehtoa: 

1. liityt ko. naisen hoviin, ruokit hänen narsismiaan kehumalla, hyväksymällä kaiken mitä hän tekee, mahdollisesti jopa osallistut jonkun toisen (sellaisen, joka ei hoviin kuulu) kiusaamiseen ja ulos savustamiseen

2.vaihdat työpaikkaa joko nyt heti tai myöhemmin, kun olet loppuun käytetty ja sinut ehkä jo savustetaan ulos.

Asiasta on kirjoitettu aika paljon viime aikoina, myös suomenkielistä kirjallisuutta, suosittelen tutustumaan. Narsistien käytös on hyvin samanlaista, tunnistat varmasti pomosi noista kirjoista, mikäli hän on narsisti.

Jos ostan ja vien hänelle kirjan joka käsittelee narsismia niin voiko olla , että hän tunnistaa itsensä ja lopettaa mainitun käytöksen ?

Vierailija

Jos ostan ja vien hänelle kirjan joka käsittelee narsismia niin voiko olla , että hän tunnistaa itsensä ja lopettaa mainitun käytöksen ?

Jos hän on narsisti, hän ei tunnista itseään kirjasta, voi tosin käyttää siinä olevia tietoja jotain toista vastaan, syyttää esim. sinua narsistiksi.

Narsisteilla on niin huono itsetunto, että he eivät pysty tunnistamaan itsessään mitään huonoja puolia, vaan projisoivat ne muihin. Siksi narisisit voivat ihan vakavissaan esim. syyttää muita ihmisiä jostain asiasta, jonka kaikki muut tietävät olevan hän oma ominaisuutensa,  narsisti ei vaan sitä näe.

Oletko tosissasi, 5/ap? Jos pikku tarinasi on tosi, niin kyllä omassakin asenteessasi hieman hiomisen varaa voisi olla, eli sinua itseäsi voisi paljonkin hyödyttää, mikäli vetäisit paljon selkeämmän rajan työn ja yksityiselämäsi välille. Tuostahan saa rivien välistä vähäsen sellaisen kuvan, että sulla on ollut ilmiselvä valmiuskin jo ihastua siellä työpaikalla, eli olet ollut jo asennoitunut siten siihen. Vähän kuin olisit mennyt baariin. Tietenkin ihastuminen tulee yleensä kohdalle aikalailla yllättäen, mutta jos pitää vahvasti mielessään että pomo on pomo, työkaveri on työkaveri, minä olen täällä vain ja etenkin töissä, niin oma asenne on jo valmiiksi asiapitoisempi ihan kaikessa siinä työssä, eli ei ole niin otollinen maaperä ihastumisillekaan. Oli pomosi mitä tahansa, niin lähes varmaa on ettei tuollaisissa kuvioissa yleensä kovin hyvin käy, etenkään sille alaiselle.

Olen sinkku ja hän oli alkuun vastustamaton. Olimme kahdestaan toimistolla usein ja juttelimme. Ihastuin. Vaikutti sielunkumppanilta. Kaikki mitä kerroin oli aina hänellekin juuri se juttu. Samankaltaisuutta pystyi vain ihmettelemään. Noin puolenvuoden kiehnäämisen jälkeen alkoi tulla iskuja. Ja niitä riitti. Olin silloin vielä liian naiivi tajutakseni. Nyt alkanut tajuamaan ja siksi kysyin neuvoa muilta joilla olisi vastaavia kokemuksia.

Vai että sielunkumppanilta. :) Ja sä olet... mies? Onneksi et sitten enää ole niin naiivi, siitä on kai huomattavasti parempi ponnistaa jatkoa ajatellen. Edelleenkin sanoisin, ettei ongelmaa ainakaan tuossa mittakaavassa sulla olisikaan, jos sun oma asennekin olisi ollut työpaikalla ammattimaisempi. Sen naispomon huonoa asennettahan sinä et voi muuttaa, joten jää punnittavaksi ainoastaan enää se mitä sinä kestät, ja mitä et. 7

Uskon sielunkumppanuuteen ja olen mies. En ole naiivi. Kysymys oli oletetusta narsismista ja sen julmuudesta. Kyllä minä siitä saatavan tiedon kestän. Olen täällä vieläkin töissä . Keskustelun kohde puhuu juuri puhelimessa ja hymyilee minulle. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.