Minkä kokoinen asunto sinulla on nyt?
Elikkä montako neliötä on asunnossa jossa nyt asut?
mikä on mielestäsi neliömäärä joka on jo suurikokoinen asunto?
Kommentit (42)
Mulla on 28 neliötä. Kerrostaloasunto on iso, jos on yli 90 neliötä, omakotitalo jos on yli 200 neliötä.
93 neliöinen kolmio. Sopiva koti olisi 120 neliöinen. Ja iso jotain 175 +.
220 neliötä. Juuri sopiva meille, Viisihenkiselle perheelle. Iso asunto riippuu siitä, kuinka monta siinä asuu. Yhdelle ihmiselle 50 neliötä on iso, viidelle pari sataa.
Minulla ja avomiehelläni on 75,5 neliötä, kolmio. Haaveilen aina välillä 15 neliön yksiöstä ihan itselleni :D
220 neliötä. Juuri sopiva meille, Viisihenkiselle perheelle. Iso asunto riippuu siitä, kuinka monta siinä asuu. Yhdelle ihmiselle 50 neliötä on iso, viidelle pari sataa.
140 neliötä kolmelle, ihan liian iso meidän tarpeisiin (välaikaisasunto onneksi). 80 neliötä on aika optimi meille. Se minkä kokoinen asunto on iso riippuu minusta ennen kaikkea asukasluvusta, mutta oisko tollanen yli 40 neliötä per nuppi iso? Tosin mun mielestä esim. 50 neliön kaksio yhdelle ei ole iso... Eli riippuu paljon.
Meillä on 2 aikuista ja 2 lasta. Neliöitä asunnossa 82. Todella ahdasta on... Riittävän suuri asunto olisi noin 250 neliötä. Liian suuri varmaankin 500.
235/358m2. Onhan tämä iso kolmelle. Parin vuoden kuluttua rakennamme pienemmän (135-150m2) sitten kun jäämme kaksin. Yli 180m2 on iso.
Meillä on nyt 75 neliöinen kolmio kahdelle. Haaveilen paaaljon isommasta!
Minulla ja lapsella 65 neliön kolmio. Tällä hetkellä meille täydellinen, lisää tarvitaan vasta jos perhe joskus jossain muodossa kasvaa. Mitään 200 neliöistä omakotitaloa en kyllä siltikään haluaisi, max 150 neliötä ja kaikilla omat huoneet.
87 neliötä, nelihenkiselle perheelle. Riittävä, mutta kyllä sitä välillä haaveilee, että olisi vielä lisää tilaa sitten kun lapset ovat isompia.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 20:58"]
235/358m2. Onhan tämä iso kolmelle. Parin vuoden kuluttua rakennamme pienemmän (135-150m2) sitten kun jäämme kaksin. Yli 180m2 on iso.
[/quote]
Myöskin 200 neliön talo ja päälle myös iso piha, saunarakennus ja autotalli/-katos. Liian isot ovat kyllä, alle 180 pitäisi pärjätä. Mutta ei minua tämä tila ole toistaiseksi haitannut, ihanaa kun on tilaa eikä roina kaadu päälle! 130 ja alle on minusta perheen omakotitaloksi turhan pieni. VÄhintään neljä makuuhuonetta täytyy olla tai ainakin erikseen järjestetty työskentelytila. Lisäksi kannattaa aina laittaa isot vaatehuoneet, mielellään khh:n yhteyteen sekä iso arkieteinen. Nämä nielevät neliöitä.
7 huonetta ja keittiö. Noin 150 neliötä.
Suurehko olisi tuplaten isompi.
150m2+kellaritilat saunoineen jne,
on mielestäni iso. Tällä hetkellä tarvitsemme lasten takia ainakin ison osan tästä tilasta, mutta en missään nimessä halua asua näin isoissa siivottavissa neliöissä sitten kun perheen pääluku on taas pienempi.
Vähän yli 500 neliötä on nyt asuinpinta-alaa. Suuri olisi tämä määrä tuplana.