Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vastasi seuranhakuun facessa!

Vierailija
21.07.2013 |

Mies asuu ja on töissä Lontoossa, ollu yli kaksi vuotta. Meillä on etäsuhde. Itse välillä siellä ja välillä suomessa. Mies oli vastannu suomalaisessa yhteisössä naiselle seuranhakuun. Onko se oikein? Onko pettämistä? Mies väittää ettei ole. Oon nyt suomessa enkä voi luottaa mieheen. Paha olla ja masentaa. Oon niin yksin. Mitä voin tehdä? Haluttas kuolla pois...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi: Onko mies aviomiehesi vai miesystäväsi? 

Sinulla on oikeus omiin tunteisiisi. Jos sinusta tuntuu pahalta miehen toiminta, sinulla on oikeus tuntea niin. Koska olette erimielisiä miehen toiminnan oikeellisuudesta, olisi tärkeää keskustella, mitä odotatte suhteeltanne ja toisiltanne. Teidän pitäisi myös keskustella siitä, millainen on toimiva suhde ja milloin se ei toimi. Luulen, että teillä on näistäkin ihan erilaiset käsitykset. 

Sitten pitäisi varmaan miettiä, oletteko oikeasti toisillenne sitä, mitä toisiltanne odotatte, ja mikä olisi oikea liike tässä tilanteessa. Jos olette kovin erimielisiä, ainut järkevä teko olisi todennäköisimmin eroaminen. 

Vierailija
2/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla aviossa mutta ollaan oltu 15 vuotta yhdessä. Oon tehnyt miehelle selväsi missä menee raja mutta mies ei kunnioita sitä yhtään. Hän valehtelee mulle koko ajan kaikesta, pettää ja on itsepäinen. Ei ymmärrä mun tunteita. Mulla paha olla ja isetunto mennyttä. En pysty luottamaan enää kehenkään. Mies manipuloi minua. Etäsuhteessa eläminen on ottanu koville. Siinäkin mies on valehdellut kun sovittiin alunperin ennenkuin englantiin lähti että vain vuosi siellä. Jatkaa parin kuukauden välein työsopimusta. Lupaa aina mulle uudelleen että kohta se loppuu...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pettää toistuvasti, niin miksi roikut vielä suhteessa? Turha odottaa muutosta asiaan. Olet varmasti ansainnut parempaa.

Vierailija
4/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Uskon vahvasti, että pärjäät, ilman tuota miestä. Alkuun tuntuu tyhjältä ja siten huomaat, että oli oikea ratkaisu lähteä epätyydyttävästä suhteesta.

Vierailija
5/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ääneen tuo toinen viestisi, ap. Huomaat ehkä sitten itsekin, että onko tuollainen suhde sinulle oikeanlainen. Löydät varmasti paremman miehen. Sellaisen, joka kunnioittaa sinua ja suhdettanne, eikä teoillaan jatkuvasti loukkaa sinua.

Vierailija
6/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ehkä ihan tasapainoinen jos jatkuvasti toistuva käytös tulee jotenkin yllätyksenä ja järkytyksenä vielä nytkin ja siksi "haluttais kuolla pois". Pärjäisit paremmin ilman tuollaista miestä, jos uskaltaisit elää itsenäisen ihmisen elämää.

Vierailija
7/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt yksin. Ei ole enää ystäviä. Kärsin masennuksesta. Oon yrittäny aina luottaa että kaikki muuttuu kun mies niin aina vannoo. On ehkä narsisti ja oon pahasti sen otteessa. En osaa lähteä mihinkään suuntaan. Oon aina eläny miehen tahdon mukaan. Oma elämä jäänyt sen vuoksi. Osaa manipuloinnin taidon. Ajattelen aina muita etupäässä. En itseäni. Ollut vaikea elämä...

ap

Vierailija
8/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ystävä, hae nyt jo apua itsellesi!! soita vaikka terveysaseman ajanvaraukseen huomenna ja pyydä päästä lääkärin/psykologin/sairaanhoitajan juttusille. Onko sinulla ketään ystävää tai sukulaista tai vaikka naapuria jonka puoleen voisit kääntyä? Siis ihan vaikka vaan jutella.

Vierailija
9/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein ketään. Oma perhe asuu kaukana. Kavereita on ollut muutama mutta nekin on hylänneet tai todella harvoin nähdään. En kehtaa kenellekään puhua asioista kun tuntuu ettei kukaan ymmärrä tai vähättelee kuten sanoin. En pysty enää luottamaan...

ap

Vierailija
10/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdenkään miehen takia kannata haluta kuolla!!!!

Vierailija
11/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sinulla olisi mahdollisuus irtautua manipuloivasta miesystävästäsi, kun hän on niin kaukana. Heti ensimmäiseksi sinun kannattaisi hakea apua masennukseesi. Sitten kun saat itsellesi tahdonvoimaa, rupea miettimään, miten saisit kontaktin sukulaisiin ja entisiin ystäviisi. Huomaat pian, että elämä kantaa sittenkin. 

Kuten täällä on muutkin sanoneet, ansaitset todellakin paljon parempaa, kuin valehteleva ja pettävä miesystäväsi pystyy sinulle koskaan tarjoamaan. Ei kenenkään vuoksi kannata kuolla. mutta elää kannattaa. Voisit ruveta elämään ihan itsesi vuoksi. 

Tsemppiä!

Vierailija
12/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta tässä tilanteessa onkin se että ollaan yritetty lasta jota varsinkin minä oon halunnut jo pitkään ja saatan olla nyt raskaana. Oon ihan hukassa. Uskoin miehen valheisiin. Tuntuu kuin maa olisi romahtanu jalkojen alta...Mistä saan apua?

ap

Vierailija
13/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet raskaana-niin sekin on jo iso syy hakea tukea.

päiväosastot ottavat lähes aina samointein...käyt muutaman tunnin päivässä siellä ja saat hoitajan joka kuuntelee ja josta saattaa tulla sinulle tärkeä ihminen.

Vierailija
14/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on mahdollisuus muuttaa nykyistä elämääsi, jos haluat. Yhden miehen takia, ei kannata märehtiä.

Vierailija
15/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet raskaana, sitä suuremmalla syyllä sinun olisi hoitaa itsesi kuntoon. Ei ole lapsellekaan hyväksi, että manipuloiva isä kohtelee äitiä huonosti. Kunhan saat itsesi kuntoon, huomaat, että elämä ilman miestäsi on sittenkin paljon parempi vaihtoehto kuin miehesi kanssa. Selviät ihan varmasti myös yksihuoltajana. 

En tiedä päiväosastotoiminnasta mitään, sillä en ole koskaan ollut niin huonossa kunnossa, että olisin tarvinnut sellaista. 

Ap, luulen, että sinua voisi auttaa ihan avohoidon tarjoama tuki: keskusteluapu. Pääset terapiaan terveyskeskuksen kautta. On tärkeää selvittää sekin, oletko raskaana, sillä usein lääkärit tarjoavat lääkitystä terapian tueksi. Toki lääkkeetöntäkin apua - siis pelkkää terapiaa - on saatavissa.

Vierailija
16/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äskenen kommentti oli varmaan mun mieheltä kun kerroin sille että kirjoitin tänne. Se haukkui mut ihan hiiteen mutta en osaa salata siltä mitään asioita. Mutta kiitos vaan! On se hyvä kun muut tässä maailmassa on niin viisaita ihmisiä...Joutaisin kuolla pois...

ap

Vierailija
17/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kasvata selkäranka ja lopeta toi säälittävä itsesääli ruikutus. Kun suostuu kynnysmatoksi saa kynnysmaton kohtelun.

Vierailija
18/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n todellinen ongelma ei ole miesystävä, vaan hän itse ja hänen minuuden kehittymättömyys, jonka huipentuma on masennus.

Jokainen on vastuussa omasta henkisestä hyvinvoinnistaan, usein sellainen joka ei pysty siihen, ryhtyy suhteeseen vallankäyttäjän kanssa, että joku päättäisi asiat hänen puolestaan.

Etäsuhde vaatii kaksi itsellistä ihmistä, joilla ei saa olla mitään riippuvuussuhteita toiseen ihmiseen. Pelisäännöt pitää olla selvät. Itse olen ollut viisi vuotta (olemme keski-ikäisiä ja lapset aikuisia ) etäsuhteessa, jossa on koeteltu vapauden rajoja puolin ja toisin ja todettu että taidetaan kuitenkin olla sopivimpia toisillemme. Mutta odotusten ja elämäntavoitteiden pitää olla samoja. Te elätte miesystäväsi kanssa ihan eri maailmoissa. Toivottavasti et ole raskaana. Et ole tarpeeksi tasapainoinen äidiksi nyt.

Hommaudu ammattiauttajalle.

Vierailija
19/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Lopetan,anteeksi vaan. En kirjoita enää tänne kun se jotain niin häiritsee. Tiedän että olen säälittävä ja myös yksinäinen jolla ei ole ketään enää. Muuten nuo vastaukset oli asiallisia ja jotka kertoi mistä voin apua hakea ja aion sen myös toteuttaa. Kiitos niille ihmisille! nuo viimeiset viestit ei enää tuntunu kivalta kun on muutenkin masentunut mieli niin se lisäsi sitä vain entisestään.

ap

Vierailija
20/20 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin asiattomasta viestistä ylläpitoon, ap. 

Muista, että sinä olet arvokas ihminen omana itsenäsi, vaikka muut sanoisivat sinulle mitä tahansa. Olet saanut täällä töykeitä viestejä, mistä olen pahoillani. Sinun ei pitäsi joutua kestämään muiden ikäviä tunteenpurkauksia, kun omassa elämässäsikin on ihan tarpeeksi kestämistä. 

Sinä voit kirjoittaa täällä ihan niin paljon kuin haluat. Sitä ei kukaan pysty sinulta kieltämään, eivät nämä ikävimmät vakiotrollitkaan, jotka pyörivät palstalla päivät pitkät etsimässä sisältöä tyhjään elämäänsä. 

Siitä olen kuitenkin iloinen, että olet päättänyt hakea itsellesi apua. Mielelläni kuulisin myöhemmistä kuulumisistasi. Ymmärrän kuitenkin, jos et halua enää kirjoittaa tänne.

Pidän peukkuja puolestasi.