Vierailija

Onhan se nyt nähty, ettei turvaväleistä enää välitetä ja jotkut ihmiset ovat kuin koko koronaa ei olisi ollutaan (klisee tuo mutta totta valitettavasti...). Tänäänkin bussiin noustessani yksi minua vanhempi mies oli ihan selässäni kiinni... teki mieli sanoa että turvaväli, mutta en kehdannut jostain syystä (voi olla, että miestä kiinnosti olla lähellä ihan muista syistä...). Jotkut ovat suuttuneet, jos olen huomauttanut turvavälissä esim, kassaan jonottaessa. Kaiken päälle tämä tuntematon mies istui taakseni, vaikka bussissa oli vain 4 matkustajaa eli tilaa oli ja muut istuivat kauempana toisistaan. Itse aion käyttää maskia, koska minun on pakko mennä bussilla töihin ja välillä junalla kotiin töistä (teen töitä asiakaspalvelussa ja suurin osa asiakkaista on eläkeläisiä).

Jotenkin minua harmittaa näiden ihmisten välinpitämättömyys. Tuntuu että uskovat vasta, jos asiaa osuu kohdalle (esim. saavatkin koronan). Suoraan sanoen ketuttaa, kun jotkut eivät ota asiaa tosissaan.

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Uunoja ja oman navan tuijottajia. Korona saisi iskeäkin heihin, mutta sitten he tartuttaisivat muita eli pahempi vaan. Idiootteja ovat, jotka voisi jopa lukita koteihinsa karanteeniin kun eivät suosituksia noudata, vaan ovat vaaraksi kaikille.

Vierailija

Kohta kai kaikki suljetaan ja nämä marisevat eniten. Saavat syyttää sitten itseään, jos eivät suosituksia kuunnelleet eli ääliöitä ovat.

Vierailija

Muuten en välittäisi puoleen taikka toiseen, mutta vaarantavat myös minut, joten olen omalla käyttäytymiselläni pyrkinyt varmistamaan turvavälit sun muut. Vähintäänkin valitsen kaupassa aina ostoskärryn korin sijaan vaikken olisi hakemassa kuin purkin maitoa, sillä kärryllä saa hyvin blokattua nuo niskaan huohottajat. Bussia ei onneksi tarvitse käyttää, jos joutuisin käyttämään, raahaisin varmaan sitten maksikokoista reppua vaikka puhallettavalla tyynyllä täytettynä ettei kukaan änkeä selän taakse tappituntumaan.

Vierailija

Itsekkäitä ja välinpitämättömiä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että kaikki ovat samassa jamassa koronan takia. Uskovat, että muut hoitavat asian eikä heidän tarvitse vaivautua.

Vierailija

Minä pääsen omalla autolla, mutta jos koitan kaupungilla tai kaupassa käydä niin varovainen on oltava. Käyn välillä hoitamassa iäkkäitä vanhempiani ja pelkään usein, että tartuttaisin heihin oireettomana koronan. Käytän kylläkin maskia, kun käyn heidän luonaan.

Vierailija

Mä en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka ei turvavälejä yms pidä. Onko se oman toiminnan ohjaus oikeasti niin vaikeaa? Olen aina omissa ajatuksissani, mutta sopeuduin tilanteeseen heti alkuvuoden puolella.

Ja yhdyn siihen, että idiootteja ovat.

Vierailija

Varmaan hygienia-alan ammattilainen kuten minäkin. Me kun tiedetään että ne ei suojaa mitään. Myös asiantuntijat on tiennyt sen vuosikymmeniä ihan näihin päiviin asti, kunnes päätettiin antaa hysteerikoille periksi.

Vierailija

Jotenki tämän turvävälin olen luullut toimivan suomalaisilta (jos uskomukseen on uskominen) mutta näköjään ei. Itsekään en tajua, miksi tuo on niin vaikeaa. Joillekin se käsien pesukin on, tunnen muutamia jotka eivät sitä jaksa tehdä. Mukamas liia vaivalloista. Aha, taudin sairastaminen vasta tekeekin jokaisen toiminnan, jopa pelaamisen ja syömisen, vaivalloiseksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat