Kerros-, rivi- tai paritalossa asuvat !
Kumpi ottaa enemmän päähän?
Naapurin lasten meteli klo 7-8 aikaan aamulla vai klo 22-23 illalla?
Kommentit (37)
Iltameteli on pahempi ja meillä se meteli tulee naapurissa olevasta omakotitalosta. Teinit kavereineen luukuttavat poppia, kaasuttelevat mopoillaan tai muuten vaan möykkäävät pihalla.
Jos täällä metelöitäisiin, niin ehdottomasti tuo ilta. Tuohon aikaan pikkulasten pitäisi olla jo nukkumassa. Jos leikkipihoilla metelöisivät, niin voisin mennä sanomaan.
rivitalo
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:04"]
Puhutaanko nyt loma-ajasta vai arjesta?
[/quote]
Mitä merkitystä?
Ei kai se toisten huomioonottaminen mene lomalle kuitenkaan?
[/quote]
Kyllä mulle on merkitystä metelin kannalta, loma-aikaan en voi sietää aamumeteliä yhtään, arkena ei niin haittaa paitsi viikonloppuisin vähän.
[/quote]
Mikä todennäköisyys, että kerrostalossa on kaikki ihmiset samaan aikaan lomalla...?
Kyllä mun mielestä ihan ympäri vuoden kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon.
Varhainen aamumeteli. Teen iltapainotteista vuorotyötä, joten minun pitäisi saada aamulla nukkua. Sinänsä normaalin elämisen äänet ovat siihen aikaan jo ok, mutta ei mihinkään aikaan päivästä saa sentään tolkuttomasti melskata.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:29"]
[/quote]
Mitä merkitystä?
[/quote]
Kyllä mulle on merkitystä metelin kannalta, loma-aikaan en voi sietää aamumeteliä yhtään, arkena ei niin haittaa paitsi viikonloppuisin vähän.
[/quote]
Mikä todennäköisyys, että kerrostalossa on kaikki ihmiset samaan aikaan lomalla...?
[/quote]
Totta munassa pitää, mutta etkö osaa lukea, mitä ap kysyy? Hän kysyy nimenomaan kunkin meidän subjektiivista mielipidettä, kumpi juuri meille kullekin on pahempaa.
(ohis)
Meillä ei kanssa ole kokemuksia moisista vaikka kerros- ja rivitalossa olen aikuisena asunut jo 20 vuotta. Aamumeteli olisi ehkä häiritsevintä, oikeastaan ainoat kokemukset on jos on naapurissa remontoitu. Remppamiehet voi aloittaa seiskalta.
Harvoin lapsetkaan merkittävästi ennen ysiä on ulkona.
Nyrkkisääntönä kannattaa välttää näitä asumismuotoja, jos ei kestä elää sen tiedon kanssa, että toisia ihmisiä on olemassa muulloinkin kuin itselle sopii.
Suomalainen ihannenaapuri tuntuu olevan Schrödingerin kissa, josta ei tiedä onko se elossa vai ei ennen kuin ovi aukeaa.
Aamumeteli tietenkin koska me nukutaan silloin ja tottakai noin metelijöitsijöiden vanhemmat ajattelee toisin. Antakaa toisten nukkua.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:33"]
Nyrkkisääntönä kannattaa välttää näitä asumismuotoja, jos ei kestä elää sen tiedon kanssa, että toisia ihmisiä on olemassa muulloinkin kuin itselle sopii.
Suomalainen ihannenaapuri tuntuu olevan Schrödingerin kissa, josta ei tiedä onko se elossa vai ei ennen kuin ovi aukeaa.
[/quote]
Heti vältän, kun lahjoitat mulle sen puoli milliä, mitä on hintaerona meidän stadilaisen kerrostaloneliön ja stadilaisen omakotitalon välissä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:29"]
[/quote]
Mitä merkitystä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta munassa pitää, mutta etkö osaa lukea, mitä ap kysyy? Hän kysyy nimenomaan kunkin meidän subjektiivista mielipidettä, kumpi juuri meille kullekin on pahempaa.
(ohis)
[/quote]
Näin juuri, siihen vastasin, enkä vastannut vain oletuksena kerrostalon osalta...
Eli aamumeteliöinti on minulle pahempaa, iltameteli ei tunnu juuri missään, tai ainakaan en ole ikinä kärsinyt siitä.
Aika monella tuntuu olevan vähän hakusessa, että mitä on METELÖINTI ja mitä on normaalit elämisen äänet.
Kai nyt jokainen ymmärtää, että esim. kerrostalossa kuuluu muiden ääniä, mutta ei se tarkoita sitä, että sitä jatkuvaa huutoa ja karjumista, lasten juoksuäänien töminää (sisätilat ei mielestäni ole juoksemista varten, siinä kohtaa mennään ulos) yms. pitäisi joutua koko ajan kuuntelemaan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:36"]
Heti vältän, kun lahjoitat mulle sen puoli milliä, mitä on hintaerona meidän stadilaisen kerrostaloneliön ja stadilaisen omakotitalon välissä.
[/quote]
Onneksi ei tarvitse asua teidän stadissa. Meidän stadissa saa tilavan rivitaloneliön rauhalliselta paikalta pyörämatkan päästä työpaikalta alle sadan tonnin.
Minua häiritsevät aamuöisin alkava karmea lokkien riikunta. Pakko aina nousta laittamaan tuuletusikkuna kiinni. Myös aamuvarhaisella liikkuvat lakaisukoneet ja roska-autot häiritsevät, mutta ei niin paljon kuin ne lokit. Naapureiden äänet eivät häiritse mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:36"]
[/quote]
Onneksi ei tarvitse asua teidän stadissa. Meidän stadissa saa tilavan rivitaloneliön rauhalliselta paikalta pyörämatkan päästä työpaikalta alle sadan tonnin.
[/quote]
Jep, se on henkilökohtainen valinta tietysti. Itse kestän mieluummin koska tahansa naapurimelua (jota meillä on onneksi vähän) ja vähän ahtaampaa asumista kuin asuisin maalla/pikkukaupungissa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:31"]
Jep, se on henkilökohtainen valinta tietysti. Itse kestän mieluummin koska tahansa naapurimelua (jota meillä on onneksi vähän) ja vähän ahtaampaa asumista kuin asuisin maalla/pikkukaupungissa.
[/quote]
Hienoa että me kaksi olemme elämäämme tyytyväisiä kaiken tämän palstamarinan keskellä.
:)
Mua ei haittaa metelöinti juurikaan ollenkaan, mutta tupakansavu on se mikä tuottaa nyt ongelmia tässä asunnossa.
[/quote]
Mitä merkitystä?
[/quote]