Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yhteiskunnan verorahoin kustannettavaa et ymmärrä?

Vierailija
14.07.2013 |

Mä ihmettelen miksi narkit että juopot saa monta kertaa kalliit vieroitushoidot.... kun toisaalla on ollut juttua että suomalainen syöpotilas on joutunet hakemaan apua ruotsista omin rahoin!! 

Tai että juopot saa rahaa vaikka mitä ne tekee!? lusmuilee ja juo vaan.... Tuet pois. 

Tai että mustalaiset saa rahaa ja voi olla kotona siitä asti kun on täyttäneet 17v.... yhteiskunta maksaa. sekä niiden ämmien hamerahat. 

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijaa. Täysin turha laitos nykyään.

Vierailija
42/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä en ymmärrä on Lahden dopingjutun ja sen sivujuonteiden oikeuskäsittely verovaroin jo viisitoista vuotta ja aivan turhaan. Kukaan ei kuollut tai edes fyysisesti loukkaantunut ja mitalit on palautettu oikeille omistajilleen, joten miksi hitossa tuohon tuhlattavan edelleen sairaan paljon yhteiskunnan varoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien uusien urheilu- ja kulttuurirakennusten rakentaminen samaan aikaan kun sairaat oleskelevaat homesairaaloissa ja lapsemme käyvät homekouluja.

Urheilla voi ihan ulkonakin tai niiden tilojen ei tarvitse olla niin homeettomia, kun ei niissä tiloissa olla sellaisia aikoja kuin missä sairaat tai lapset viettävät aikaansa.

Vierailija
44/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä poistuu porrastetusti muutaman vuoden kuluttua.

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:30"]

Asuntolainan korkovähennysoikeus verotuksessa

[/quote]

Vierailija
45/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:54"]

Voi kamala! Oopperasta nautimme kaikki ja se on kaikkien perusoikeus.

[/quote]

Jos se on kaikkien perusoikeus niin voisivat tännekin rakentaa oopperatalon...verovaroin tietenkin, jotta mekin pääsemme siitä nauttimaan. Tuonne Helsinkiin kun on monta sataa kilometriä matkaa...

Vierailija
46/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minne? oopperan ylläpito ei ehkä kaikkialle vaikka maksatkin siitä veroa.

Vierailija
47/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:08"]

Yh-korotukset ja Kelan elatustuet

[/quote]

Kelan elatusmaksuja olen ihmetellyt. Aika pukki taitaa kela olla kun on monta kymmentä tuhatta kakaraa joiden elatuksia maksaa. vai onko se yhteiskunnan vika että halvat lumput antaa kaiken persaukisten panna itsensä paksuksi. EI EI EI. jos haluaa tehdä kakaran, huolehtii että on itse varaa maksaa ja elättää..... 

[/quote]

niin siis ne lutkamiehet voisivat joutua maksumiehiksi. on miehen vika jos nainen raskautuu.

Vierailija
48/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikalle ja muille itse asiansa sössineille maille maksettavia jättitukia. Muutenkin EU-kustannukset tulevat suhteettoman kalliiksi eikä niitä edes yritetä pitää kurissa. Komission virkamiehillä on naurettavat palkat ja edut, on valtava määrä autonkuljettajia ja lentoja business-luokassa jne. Ymmärrän järkevät kustannukset mutta en tuhlaamista. Sama pätee eduskuntaan.

Vierailija
49/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:52"]

11) Verovaroin annetut tuet taiteilijoille, muusikoille jne. Jos on riittävän hyvä, työ elättää. Jos ei ole, niin miksi pitää sitten jatkaa? Pitäkööt sen kivana harrastuksena tai sivutulona ja hankkikoot oikean elantonsa muualta jos ei omilla taidoilla, kyvyillä ja lahjoilla kulttuurin saralla elätä itseään. Mihin me tarvitaan sellaista taidetta/musiikkia/näyttelemistä, josta yleisö ei halua maksaa? Miksi sitä pitäisi tyrkyttää kansalle väkisin verovaroin jos ei muuten kelpaa?

[/quote]Joo, tähän liittyen en ymmärrä esim. käsitettä "työtön kuvataiteilija / työtön muusikko". Jos ei tee sellaista taidetta, joka käy kaupaksi, silloin taide on harrastus eikä ammatti. Työkseen voi tehdä jotain muuta ja harrastaa taidetta sen ohessa.  

Vierailija
50/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 00:27"]

11) Verovaroin annetut tuet taiteilijoille, muusikoille jne. Jos on riittävän hyvä, työ elättää. Jos ei ole, niin miksi pitää sitten jatkaa? Pitäkööt sen kivana harrastuksena tai sivutulona ja hankkikoot oikean elantonsa muualta jos ei omilla taidoilla, kyvyillä ja lahjoilla kulttuurin saralla elätä itseään. Mihin me tarvitaan sellaista taidetta/musiikkia/näyttelemistä, josta yleisö ei halua maksaa? Miksi sitä pitäisi tyrkyttää kansalle väkisin verovaroin jos ei muuten kelpaa?

[/quote]Joo, tähän liittyen en ymmärrä esim. käsitettä "työtön kuvataiteilija / työtön muusikko". Jos ei tee sellaista taidetta, joka käy kaupaksi, silloin taide on harrastus eikä ammatti. Työkseen voi tehdä jotain muuta ja harrastaa taidetta sen ohessa.  

[/quote]

Eikö samalla tavalla voi ajatella vaikka lastenhoitajista, kokeista, autonkorjaajista? Jos ei tee sellaista lastenhoitoa/ruokaa//autonkorjausta, joka käy kaupaksi, niin silloin se on harrastus eikä ammatti? Työkseen voi tehdä jotain muuta ja leikkiä lasten kanssa/tehdä ruokaa/fiksata autoja sen ohessa?

Vierailija
51/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7) Kelan kustantamat taksimatkat/matkakulujen korvaus terkkariin ja sairaalaan. Miksi?! Missä on ihmisten oma vastuu itsestään ja elämästään? Miksei voi mennä omalla autolla, julkisilla tai taksilla ihan omaan piikkiin? Ei kai nyt aivan kaikkea tarvitse yhteiskunnan paapoa? Jos siellä pitää alvariinsa ravata niin sitten pitää miettiä, että pitääkö siellä peräpöpelikössä asua jos matkat maksaa liikaa. Jos ei rahkeet riitä korvessa asumiseen niin sitten pitää muuttaa.

[/quote]

Vanhuksille tämä on hyvä. Kaikki eivät asu sairaalan tai edes tk:n lähellä eikä vanhalla ihmisellä ole välttämättä edes enää ajokorttia.

Nykypäivänä ei kuitenkaan myöskään sukulaiset ehdi joka paikkaan kuskaamaan, pakkohan niitä töitä on tehdä yms.

Eikä tarvitse edes peräpöpelikössä asua. Eikä ole oikeinkaan laittaa vanhuksia muuttamaan jopa yli sadan kilometrin päähän kaikesta suvusta.

Vierailija
52/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4) Kännissä tai huumepäissään itsensä teloneille reipas omavastuu kun kolhuja paikkaillaan verovaroin. Jos on pakko ryypätä niin voi varmaan kustannuksetkin sitten itse hoitaa.

[/quote]

Tähän liittyy kaikenlaisia ongelmia: jos humalainen teloo itsensä ja hänellä ei ole varaa maksaa paikkausta, pitäisi odottaa, kunnes jokin ruhje on vielä pahempi, ehkä niin paha, että siitä on jo suuri haitta ihmiselle kuin jos olisi hoidettu heti.

Ja siis tapa kiertää tuo olisi siis odottaa, kunnes on tarpeeksi selvä ja mennä vasta sitten paikattavaksi, jolloin ehkä tulisi kalliimpi lasku ja joku ruhje/haava jne. olisi vieläkin huonompikuntoinen.

Varmaan ymmärrät, että juuri täysi-ikäistynyt 18v. voi teloa itsensä kännissä eikä hänellä olisi varaa suureen omavastuuosuuteen.

Vierailija
53/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Tähän ketjuun kirjoittavat kahdenlaiset ihmiset, jotka ovat kuitenkin aika lailla samanlaisia.

1. Persaukiset valittajat, jotka kadehtivat rikkaita, mutta vielä enemmän toisia persaukisia
2. Rikkaat veronkiertäjät, jotka kiertävät veroja ja vittuilevat kaikille muille, koska luulevat olevansa fiksuja

Ai, mikä on se yhdistävä tekijä? Molempia yhdistää ÄÄRETÖN tyhmyys ja pohjaton katkeruus! Tämän porukan jutut sekä ajatukset alkavat aina minä, minä, minä, minulle...

Vierailija
54/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaispalveluista voisi tinkiä hieman?

Vierailija
55/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 00:55"]

Hauska ketju. Tähän ketjuun kirjoittavat kahdenlaiset ihmiset, jotka ovat kuitenkin aika lailla samanlaisia.

1. Persaukiset valittajat, jotka kadehtivat rikkaita, mutta vielä enemmän toisia persaukisia
2. Rikkaat veronkiertäjät, jotka kiertävät veroja ja vittuilevat kaikille muille, koska luulevat olevansa fiksuja

Ai, mikä on se yhdistävä tekijä? Molempia yhdistää ÄÄRETÖN tyhmyys ja pohjaton katkeruus! Tämän porukan jutut sekä ajatukset alkavat aina minä, minä, minä, minulle...

[/quote]

Kumpaan itse kuulut?

Vierailija
56/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaispalvelut - miksi hyysätä sellaisia keistä ei ole hyötyä yhteiskunnalle? Aborttioikeus on olemassa, kenenkään ei tulisi synnyttää vammaista lasta, ja onnettomuudessa vammautuneen hoidot pitäisi tulla henk. koht. vakuutusrahoista. Eli ei elvytetä ellei ole maksanut ylimääräistä sairasvakuutusta loukkaantumisen varalta.

Samaan lokeroon menevät mustalaiset (eikö siitä ole jo tutkimusnäyttöäkin ettei heistä ole meille ollut ikinä hyötyä, saati heidän kulttuurinsa ylläpitämisestä).

Päivähoito - jos ei äidillä ole varaa jäädä kotiin hoitaman lasta, voi mennä töihin ja hankkia au pairin.

Vanhustenhuolllon pitäisi kuulua omaisille niinkuin kaikkien muidenkin apua tarvitsevien (esim. alkoholistienot, anorektikkotyttäret, ahdistuneet siskot ja masentuneet äidit) hoitaminen. Suvun ja perheen tai rahalla hankitun vakuutuksen piikkiin moiset.

Vierailija
57/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on, että meidän hyvinvointivaltiomme terveyskeskuskset, kirjastot, lähikoulut jne ajetaan alas juuri siksi, että rahat menevät denojen, mamujen ja mannejen pussiin. Näkeehän sen jo kadulla että niillä ne miljoonat on!

Vierailija
58/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä sivu on hyvä apu eri verokustannusten arvioinnissa

http://www.verokuitti.fi

lapsilisiin, opintotukeen, EU:lle tehtäviin maksuihin, työttömyyskorvauksiin ja valtionvelan korkoon menee iso siivu verorahoista.

Vierailija
59/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatustuki Kelalta silloin kun äiti on itse hyvätuloinen. Ajatelkaa vaikka äidillä olisi10 000€ euron kuukausitulot niin Kela maksaa lapsesta elatustuen 152€/kk jos isyyttä ei ole tunnustettu tai jos isä on pienituloinen ja varaton eikä voi maksaa.

Eihän se elatustuki korvaa sitä että lapsella ei ole isää. Tuen tarkoitus tulee siitä että jokaisella lapsella on oikeus saada elatus kummaltakin vanhemmalta. Joo, ihan hyvä ja oikea ajatus mutta JOS toinen vanhempi ei pysty maksamaan ja toinen pystyy elättämään lapsen yksinkin hyvillä tuloilla niin mitä hemmettiä Kelan pitää toimia keinoisänä ja korvata tämä isän osuus.

Monissa ydinperheissäkin se hyvätuloinen joutuu elättämään lapset kokonaan itse eikä siihen Kelala mitään elatustukea tipu vaikka toinen olisi varaton.

Vierailija
60/111 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n persut täällä kilpaa potkivat yhteiskunnan vähäosaisimpia päähän, huhhuh. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan