Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko okei vaatia uutta miesystävää sukupuolitautitesteihin?

Vierailija
14.07.2013 |

Miten sen asian oikein voi esittää? Pelkään että mies ajattelee etten luota häneen, tai testien pelossa valehtelee testauttaneensa itsensä/käyttäneen aina kumia/harrastaneen seksiä vain pitkäaikaisten kumppanien kanssa tai jotain. Pyydänkö häntä käymään testeissä ja näyttämään testilapun sitten minulle vai? Vai onko se kuin pieni lapsi näyttäisi jälki-istuntolappua äidilleen. :D

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan koskaan seksiä harrastanut voi olla 100% varma taudittomuudestaan, jos ei ole käynyt testeissä? Ei mitenkään.

Joten testeissä on käytävä kuitenkin, luotti sanaan tai ei. Ja jos käy testeissä, miksei siitä yhtä hyvin voisi esittää todistetta?

Minä pitäisi erittäin riskialttiina tuollaisia sanaan luottamista vaativia. Ei heille tarvitse elämän varrella osua kuin yksi kumppanin ex-kumppanin ex-kumppanin ex-kumppani, jos muissakin suhteissa ovat vaatineet vain luottamista toisen sanaan. Ja tuollaiset tapaukset todennäköisimmin löytävät niitä epäluotettavia tapauksia, joten itse pitäisin riskiä isompana kuin sellaisen kanssa, joka avoimesti menee testeihin ja tuo labrasta lapun, ettei tauteja ollut.

Itse pitäisi tautitestin pyytämistä kumppanilta erittäin vastuullisena ja asiallisena toimintana. Antaisi minulle hyvän kuvan mahdollisesti kumppanista: Olettaisin, että hän pystyy muussakin elämässä ottamaan hankalat asiat puheeksi ja kantamaan vastuunsa. Suorastaan erinomainen piirre parisuhdetta ajatellen. Minä en siis edes alkaisi suhteeseen ihmisen kanssa, joka loukkaantuisi tuollaisen vastuullisuuden osoittamisesta.

Vierailija
22/25 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin juuri näin eli aluksi ehkäisynä oli pillerin lisäksi kumit. Kun suhde vakiintui niin sitten yhdessä sp - testeihin ja tulosten varmistuttua kumit pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en harrasta seksiä uuden seurustelu kumppanin kanssa ilman, että hänet (ja minut) on testattu. itse kyllä luotin nykyisen kumppanin sanaan. Olimme ollet jo ystäviä jonkin aikaa, että luotin häneen ja osasi vielä kertoa mitä kaikkea oli testattu ja milloin. Jos olisi pienikin epäilys että toinen valehtelis niin voi ihan vaatia tai mennä yhdessä testeihin. kyllä toinen suostuu jos tekee selväksi ettei kondomitonta seksiä harrasteta muuten.

Vierailija
24/25 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tämä on itsestäänselvyys uuden kumppanin kanssa. Ja kyse on molempien parhaasta, joten yhdessä käydään testissä. Vaikka olisikin käyttänyt aina kondomia, niin siinäkin on pieni riski, että se on rikkoutunut tmv, eikä sitä ole huomattu.

Vierailija
25/25 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 19:10"]

on ok, se on kuitenkin sellainen asia joka vaikuttaa myös sinunkin terveyteesi. Mikä siinä mene itsekin testeihin ja näytä lappusi hänelle kanssa

[/quote]

Mikä lappu? Mä tein viime syksynä testit tk:ssa ja sain tulokset selville soittamalla, mitään lappua ei tarjottu.