pikagallup: Haittaako äidin bentsoriippuvuus lastensuojelun väkeä?
Eli siinä se kysymys. Taustoja en jasa ketoa, monta mutkaa ollut matassa ja lopputuloksena olen lääkekoukussa opamoxiin. Jos tieto menee lastensuojelun korviin, tuleeko siitä seuraamuksia? Sossuille kun taitaa olla turha selitellä, etten esim aja lasten kanssa autoa jos olen tunti pari sitten napannut pari nappia... Ja onko ees 6-8x15mg opamoxia edes paha? :O Lääkäri toki on määrännyt vain 1-3 kpl/päivä...
Kommentit (11)
Voit tietenkin vielä pystyä hoitamaan lapsen ihan ok, mutta ongelmana on että Opamoxiin ja muihin bentsoihin tulee toleranssi. Joudut nostamaan annostusta kun yksi bentso ei enää vaikuta. Voit olla pian aika pahassa koukussa. Kyllä lastensuojelua kiinnostaa jos käytät bentsoja väärin. Sitä voi sitä paitsi kuvitella olevansa ihan ok, mutta reaktiokyky heikkenee, muisti pätkii (lähimuisti varsinkin). Itse olen pamipäissäni jättänyt levyn kutoselle (luulin, että olin vähentänyt virtaa ykköselle hautuvan padan alla) ja lähtenyt naapuriin kahville. Hyvä, ettei palanut koko talo! Uskon, että pystyt hoitamaan lapsesi toistaiseksi ihan ok, mutta bentsokoukku syvenee helposti. Siksi kannattaisi yrittää vähentää käyttöä jos nyt ei vierotukseen halua. Vähennä pieni murunen kerrallaan niin säästyt vierotusoireilta.
Mulla itselläni on kokemusta bentsoista henk.koht ja sitten olen tehnyt tutkimuksen bentsoriippuvuudesta ja vetänyt bentsoriippuvaisten ryhmiä.
Se kiinnostaa miten hankit ylimääräiset ja miten rahoitat sen?
Lääkärin määräämät lääkkeet eivät kiinnosta lastensuojelua. Korvaushoitokaan ei automaattisesti tarkoita lastensuojeluilmoitusta.
Kiitos vastauksista. Halu lopettamiseen olisi löydettävä itsestä, mutta mitä enemmän ajattelen lopettamista, sitä innokkaammin ryntään pilleripurkille. Otin riippuvuuteni jo hoidossa puheeksi, mutta saa nähdä miten käy, sillä enlääkäriä ehtinyt tapaamaan ja ahdistus on kuitenkin aika paha.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 18:24"]
Se kiinnostaa miten hankit ylimääräiset ja miten rahoitat sen?
Lääkärin määräämät lääkkeet eivät kiinnosta lastensuojelua. Korvaushoitokaan ei automaattisesti tarkoita lastensuojeluilmoitusta.
opamoxithan ei paljoa maksa, muutama hassu euro.
[/quote]
6-8 on ihan hitosti. Jo tuo määrätty 1-3x15mg on aika tuhti annos varsinkin naiselle.
ennen söinkin vain 1-3 kpl päivässä, nyt x2 kolmesti päivässä... liikaahan se on, mutta toisaalta elämä on "kevyempää" pienessä lääkesumussa.
En tiedä lastensuojelusta mitään, mutta järkytyin lääkeannostesi koosta. Sehän on tuplasti niin suuri kuin lääkäri on määrännyt sinulle. Olet melkoisessa lääkepöhnässä joka päivä ja silti hoidat lapsiasi. Otat melkoisen riskin sekä itsesi että lastesi suhteen. Jos jotakin tapahtuu, sinä joudut joka tapauksessa kantamaan vastuun tapahtuneesta sekä huumaavien lääkkeidän vaikutuksen alaisena olemisesta. Et nimittäin ole koskaan ajokunnossa, sen verran paha lääkeannoksesi on.
Sinuna kannattaisi harkita itsensä narauttamista lääkeriippuvuudesta. Pääsisit vieroitukseen tai ainakin voisit saada ammattiapua.
Vertailun vuoksi mainittakoon, että olen kohtuullisen isokokoinen nainen ja silti neljäsosa Opamoxia on mielestäni ihan riittävä annos, enkä sitäkään ota joka päivä vaan ainoastaan tarvittaessa. Yhdestä tabletista saisin tajun kankaalle yhdeksi yöksi. Kahta tablettia saman vuorokauden aikana en ole koskaan uskaltanut edes kokeilla.
Rohkeasti vain vieroitukseen. Et ole ensimmäinen perheenäiti tässä koukussa, etkä viimeinenkään. Vieroituksessa annosta pienennetään pikkuhiljaa, ja tulet olemaan oikeasti iloinen kun pääset kierteestä jossa jatkuvasti saat olla huolissasi mistä seuraavat pillerit kasvaviin annoksiin.
Lastensuojelua asia kiinnostaa siinä mielessä, että vaikea bentsoriippuvuus ei oikeastaan koskaan ole olemassa yksin, vaan sen mukana tulee ahdistuneisuutta, epävakautta, masennusta ja usein muidenkin päihteiden käyttöä. Paradoksaalisesti on niin, että ne oireet joihin alunperin on bentsoja alkanut käyttää, pahenevat sitä mukaa kuin annos kasvaa.
Ota yhteys terveysasemalle, kerro erhellisesti miten asia on, pyydä apua. Tsemppiä sille tielle. Tee se lastesi, jos et itsesi vuoksi. Muista, että sinulta EI OTETA samantien pillereitä pois.
Varmasti kiinnostaa, yliannoksethan johtaa väistämättä katukauppaan ja herkästi vaarantaa lasten turvallisuuden. Jos haluat välttää huostaanoton, hakeudut vieroitukseen oma-aloitteisesti heti huomenna.
Kolmonen täällä. Ilmeisesti AP:lla on jo melkoinen riippuvuus. Kannattaisi nyt oikeasti vähentää ennen kuin tarvitset pian tuplasti tuon annoksen. Sitten alkaa jo olla vaikeus hankkia riittävästi bentsoja, joudut kiertämään lääkäriltä toiselle. Bentsojen viekkarit voivat olla melkoisia, joten älä hyvä ihminen syvennä enää lääkekoukkuasi.
Todellakin vaarana on, että pamipäissäsi teet jonkun virheen: et huomaa napata lasta auton edestä, sytytät tulipalon kuten minulle oli käydä, loukkaat itsesi. Ylipäänsä olet todellakin sumussa etkä muista myöhemmin näistä ajoista juuri mitään! Se voi tuntua hyvältä vaihtoehdolta ikävien asioiden suhteen, mutta et muista myöskään hyvistä asioista mitään. Lapsesi kasvavat etkä ole koskaan oikeasti läsnä, vaan ikään kuin verhon takana. Tätä haastattelemani bentsokoukussa olleet katuivat eniten.
Päihteiden käyttö kuuluu tottakai lastensuojelulle, kyllä sen itsekin ymmärrät. Toivottavasti haet apua riippuuvuuteesi pian. Kerro asiasta suoraan ja pyydä apua katkaisuun.