Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LUKSUSTA, kuohujuomaa, glamouria, laukkuaarteita, kiitos murut!

Vierailija
12.07.2013 |

En nyt ymmärrä näitä nykyblogien nimiä enkä muotikieltä, että mitä niillä haetaan tai miksi niitä käytetään? Kaikki on jotain luksusluxuryä, skumppaa, glamouria, ihanuuksia jopa nimiä myöten?

Minä en rehellisesti sanottuna ole vielä nähnyt yhtään suomalaista blogia jossa olisi jotain oikeaa suuren luokan ylellisyyttä ja jetsetteilyä, vaikka niiden nimien perusteella näin luulisi olevan. Googletin eräänä iltana Hermesiä koska halusin nähdä silkkihuivivalikoimaa muualta kuin yrityksen omalta sivulta eli ihmisten kauloihin kiedottuja versioita niistä, mutta päädyin kuvahaulla mm. peruskanvaslogolaukkujen ihmeelliseen blogimaailmaan ja jotain ravintolan valkoisen lautasen vuohenjuustosalaattiannosta tuijottamaan....

Vai onko ne nimet valittu pelkästään vain siksi koska ovat jotain suosittuja hakusanoja Suomessa? Jotta (kateelliset?) ihmiset googlettelisivat ja osuisivat blogiin jotta saadaan lukijoita laskuriin?

Entä laukkuaarre? Uuden merkkilaukun kotiuttaminen? Kuohujuomaa? Muruttelu-mielistely? Onko tuo vain blogeissa käytettyä muotikieltä, vai kuuletteko niitä tuolla jossain arkenakin? Minä en ole ainakaan täällä Helsingin keskustassa tuollaisia sanoja koskaan kuullut.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit ovat kyllä aika mielenkiintoinen ilmiö. Itse olen ajatellut, että ne ovat ehkä itse kirjoittajallekin jonkilainen pako todellisuudesta (samoin kuin lukijallekin). Tiedän monia bloggareita, joiden blogit vilisevät luksusta ja glamouria. He itse ovat kuitenkin ihan tuikitavallisia ihmisiä. Ei mitään erityisen suuria tuloja, ei sellaista työpaikkaa, joka vaatisi esim. business pukeutumista, vaikka blogit siihen keskittyvätkin.

Mielenkiintoisia ovat myös lääkärinrouvien blogit. Luksusta, glamouria, jakkupukuja, edustamista jne, oli kyseessä sitten ihan tavallinen toimistotyöntekijä tai kotiäiti. Muutamat tietämäni naispuoliset lääkärit taas ovat usein hyvin jalat maassa -tyyppejä, jotka elävät ihan tavallista elämää.

Ehkäpä blogit ovat jonkinlaista aikuisuuden nukkekotileikkiä. Mahdollisuus tehdä elämästä jotain sellaista, mitä se ei ole. Pakoa arjesta ja todellisuudesta. En tiedä, että onko tämä mitenkään paha asia. Myös lukija voi suorittaa blogia lukiessaan lähdekritiikkiä. Blogeja ei kannata ottaa liian tosissaan. Aikankin itse ajattelen, että kirjoittaja ei aina välttämättä kuvaa blogissa itseään ja elämääsnä, vaan sitä mielikuvaa minkä hän näitä asioista haluaa muille antaa. 

Vierailija
42/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 11:36"]

Blogit ovat kyllä aika mielenkiintoinen ilmiö. Itse olen ajatellut, että ne ovat ehkä itse kirjoittajallekin jonkilainen pako todellisuudesta (samoin kuin lukijallekin). Tiedän monia bloggareita, joiden blogit vilisevät luksusta ja glamouria. He itse ovat kuitenkin ihan tuikitavallisia ihmisiä. Ei mitään erityisen suuria tuloja, ei sellaista työpaikkaa, joka vaatisi esim. business pukeutumista, vaikka blogit siihen keskittyvätkin.

Mielenkiintoisia ovat myös lääkärinrouvien blogit. Luksusta, glamouria, jakkupukuja, edustamista jne, oli kyseessä sitten ihan tavallinen toimistotyöntekijä tai kotiäiti. Muutamat tietämäni naispuoliset lääkärit taas ovat usein hyvin jalat maassa -tyyppejä, jotka elävät ihan tavallista elämää.

Ehkäpä blogit ovat jonkinlaista aikuisuuden nukkekotileikkiä. Mahdollisuus tehdä elämästä jotain sellaista, mitä se ei ole. Pakoa arjesta ja todellisuudesta. En tiedä, että onko tämä mitenkään paha asia. Myös lukija voi suorittaa blogia lukiessaan lähdekritiikkiä. Blogeja ei kannata ottaa liian tosissaan. Aikankin itse ajattelen, että kirjoittaja ei aina välttämättä kuvaa blogissa itseään ja elämääsnä, vaan sitä mielikuvaa minkä hän näitä asioista haluaa muille antaa. 

[/quote]

anna joku vinkki jostain lääkärinrouvien blogeista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 11:36"]

[/quote]

anna joku vinkki jostain lääkärinrouvien blogeista!

[/quote]

Minulle myös! Olen melkolailla noviisi blogimaailmassa, en kuitenkaan erityisemmin jaksa varta vasten etsiä uusia blogeja.

Vierailija
44/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, linkkejä pliis

Vierailija
45/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 17:22"]

Rasittavinta on, kun joku Mikko on järjestänyt kymmenennet bloggaajatreffit ja sitä joka ikinen mukana ollut tekee siitä postauksen samoilla tai lähes samoilla kuvilla ja jutuilla. Plus sitten kehutaan iiiiiiihanaa sitä ja tätä ja sen laukkua. Yksi postaus riittäisi. Ei jaksa blogista lukea kun on satu lahjaksi kukkakimppu...

ja juu, ei niitä tarvitse lukea, tiedän, enkä sitä enää teekään.

[/quote]

en ymmärrä kantaasi. Jos 10 ihmistä on dinnerillä, saako heistä vaan 1 kirjoittaa siitä blogiinsa ? Vai luetko kaikkien kutsuttujen blogeja ?

Vierailija
46/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 17:43"]

hauskinta oli kun luin char&the city blogista kuinka nämä "rikkaat" bloggaajaystävät oli 30v lahjaksi ostaneet yhteisenä lahjana lahjakortin jalkahoitoon. ;)

[/quote]

nauroin myös ihan samaa. Char mainitsi hyvin span nimen, eli luultavasti kukaan bloggaajista ei maksanut lahjakortista mitään.

no, jotkat bloggaajat tekevät postauksia vaan lahjoituksista, sillä tavalla ajateltuna tämä sopii hyvin lahjaksi.

Vierailija
47/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea niissä laukkublogitreffeissä on kun ensin kuvataan kaikkien laukut kasassa, sitten sitä ruokaa ja juomaa, sitten lähdetään jonossa kiertämään jotain Helsingin laukkuliikkeitä ja lopulta kuvataan ostoksia??! Minä en ainakaan kaipaa mitään vertaistukiseuraa jos ostan jotain arvokkaampaa, päinvastoin haluan katsella rauhassa yksin enkä minkään lauman keskellä.

Onko tämä vain joku suomalainen ilmiö, että muiden laukkudiggaajien tavallaan "hyväksyttävä" se ostos?

Vierailija
48/71 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 17:22"]

Rasittavinta on, kun joku Mikko on järjestänyt kymmenennet bloggaajatreffit ja sitä joka ikinen mukana ollut tekee siitä postauksen samoilla tai lähes samoilla kuvilla ja jutuilla. Plus sitten kehutaan iiiiiiihanaa sitä ja tätä ja sen laukkua. Yksi postaus riittäisi. Ei jaksa blogista lukea kun on satu lahjaksi kukkakimppu...

ja juu, ei niitä tarvitse lukea, tiedän, enkä sitä enää teekään.

[/quote]

en ymmärrä kantaasi. Jos 10 ihmistä on dinnerillä, saako heistä vaan 1 kirjoittaa siitä blogiinsa ? Vai luetko kaikkien kutsuttujen blogeja ?

[/quote]

väitän, että näillä blogeilla on hyvin paljon samoja lukijoita! Siksi on vaan typerää toistaa samat jutut ja kuvat kymmeneen kertaan. Mutta toki sitä edellytetään, että saa jokaiselle ilmaisen brunssin ja kukkakimput. :D

Vierailija
49/71 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogivillitys alkaa jo olla ohi, monet ulkomaiset ex-muoti/lifestylebloggaajat ovat siirtyneet pelkästään instagramiin kuviensa ja parin kommenttirivin kera. Blogit ovat kärsineet inflaation koska niitä on liikaa samanlaisia.

Vierailija
50/71 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on eri blogit ne joissa kävijämäärät nousevat edelleen. Instagram on juuri oikea paikka niille jotka tykkäävät esitellä kroppaansa erillaisiin rätteihin kietoutuneina:D

Vierailija
51/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:47"]

Yksi suomihavainto lisää: Suomiblogeissa näkee paljon kuohuviiniä, mutta ruotsiblogeissa ollaan maailman trendeissä mukana ja siksi niissä näkyy nyt roséviiniä.

[/quote]

Jep, KUPLArose on ollut suosittua maailmalla jo parisen vuotta.

[/quote]

Joo ja nyt näyttää olevan tavallinen rosee jääpalalla :)

Ainakin Nykissä, Losissa, Miamissa, Pariisissa, Nizzassa ja Saint-Tropezissa tuli äskettäin nähtyä.

Vierailija
52/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti olette osanneet juoda roseenne ennen iltaa. Rose ei ole iltajuoma vaan silloin juodaan shamppanjaa:) Naiset juovat helteellä teetä, eivät alkoholia, paitsi tietysti suomalaiset ja ruotsalaiset jotka nyt dokaavat joka paikassa ja missä asteissa vain:D

Vierailija
53/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppanja on tällä hetkellä out, se on niin ylihehkutettua ja pikaliukuhihnavalmistettua että laatu ei enää vastaa sisällön hintaa, ja niiden maut muuttuneet vaan halvemmaksi ja hiivaisemmaksi viime vuosien varrella. Poikkeuksena yli 10v. vanhat vuosikertashamppanjat.

Italialaiset Prosecco-kuoharit in, ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kunnon Proseccon laatu ja maku on parempaa kuin shamppanja. Harmi että Proseccoja saa niin huonosti täältä Suomen Alkosta.

Vierailija
54/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää erittäin paljon, kun aikuiset ihmiset eivät voi kirjoittaa blogiteksteissään pelkkää ystävänsä nimeä, vaan siihen on ihan pakko lisätä aina joku adjektiivi eteen. Esimerkiksi Alexa Dagmarista puhuttaessa Mungolife-blogissa on aina "upea Alexa" tai "ihana Alexa". Miksei voi vaan sanoa, että "menin Alexalle"? Muutenkin tää tuntuu olevan yleinen ilmiö suosituimmissa blogeissa, ei vaan voida kirjoittaa toisista ihmisistä ilman jotain yltiöpositiivista adjektiivia siinä edessä. Itselleni tuosta tulee jotenkin teennäinen ja mielistelevä fiilis, sillä kyllä ystävät yleensä pysyvät rakkaina ja tärkeinä ilman jatkuvaa upeuden/mahtavuuden/ihanuuden/kauneuden korostamista.

Vierailija
55/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:48"]

Shamppanja on tällä hetkellä out, se on niin ylihehkutettua ja pikaliukuhihnavalmistettua että laatu ei enää vastaa sisällön hintaa, ja niiden maut muuttuneet vaan halvemmaksi ja hiivaisemmaksi viime vuosien varrella. Poikkeuksena yli 10v. vanhat vuosikertashamppanjat.

Italialaiset Prosecco-kuoharit in, ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kunnon Proseccon laatu ja maku on parempaa kuin shamppanja. Harmi että Proseccoja saa niin huonosti täältä Suomen Alkosta.

[/quote]

Et taida tietää että shamppanjoita on satoja eikä niistä saa Suomessa edes murto-osaa. Shamppanjan laatu riippuu suurimmaksi osaksi rypäleistä. Tietyt shamppanjatalot ostavat parhaat sadot joka vuosi. Hiiva on kuule pöksyissäsi. Shamppanja on aina hyvä vaihtoehto ja aina pinnalla. 

Proseccoahan suomalaiset ulkkismammat juovat joka bibbaloissaan. Se on niiiin hienoa! 

Vierailija
56/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ hyi olipa tossa moukkamaisesti kirjoitettu vuodatus, ja ketä kiinnostaa toisen hiivat?

Vierailija
57/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 23:30"]

^ hyi olipa tossa moukkamaisesti kirjoitettu vuodatus, ja ketä kiinnostaa toisen hiivat?

[/quote]

Sitä saa mitä tilaa:D Osui ja upposi siis. Lipitäppä nyt se Prosecco loppuun;)

Vierailija
58/71 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ kiitos vaan mutta kaikki mahdolliset kuohuvat aiheuttavat minulle migreenin ja jotkut myös närästystä joten en juo niitä, ja sen vuoksi lasissa on keskihapokasta roseviiniä. voisi kokeilla sitä jään kanssa jos se puolikas setti tästä vielä lämpenee.

Vierailija
59/71 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kotiutin rakkausteepparin ja aionkin nyt sytyttää yhden Eshishan ja avata kuohuvan sillä olen kutsunut muutamia muruja ja minkkejä luokseni bibiksiin.

Vierailija
60/71 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamu!! Aamiaiseksi tein herkullisen viherpirtelön avokadosta, pinaatista ja selleristä ja heitin sekaan auringonkukansiemeniä! Sitten lähdin salille ottamaan itsestäni kuvia peilin kaut... tekemään rankkaa treeniä ja suihkun jälkeen palkitsin itseni Macaron-leivoksella! Ja hei huomasin muuten Nellyllä upeita mekkoja, katsokaa tekin ja linkatkaa linkkejä niin saan rahaa tilille, eiku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä