Oletteko muuten ministerivalasta perillä liittyen Päiviin?
"Minä Jutta Urpilainen. lupaan ja vannon Jumalan ja hänen pyhän evankeliuminsa kautta, että minä parhaan ymmärrykseni ja omantuntoni mukaan kaikissa tuomioissa tahdon tehdä ja teen oikeutta niin köyhälle kuin rikkaallekin ja tuomitsen Jumalan ja lain ja laillisten sääntöjen mukaan: etten koskaan minkään varjolla lakia vääristele enkä vääryyttä edistä sukulaisuuden, lankouden, ystävyyden, kateuden ja vihan tahi pelon tähden taikka lahjan ja antimien tahi muun syyn takia, enkä syytöntä syylliseksi taikka syyllistä syyttömäksi tee. Minä en myöskään ennen tuomion julistamista enkä sen jälestä ilmaise oikeutta käyville enkä muille niitä neuvotteluita, joita Oikeus suljettujen ovien takana pitää. Kaiken tämän tahdon täyttää ja täytän uskollisesti, rehellisenä ja totisena tuomarina, ilman kavaluutta ja juonia, niin totta kuin Jumala minua auttakoon ruumiin ja hengen puolesta."
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 22:59"]
Selkeästi nämä jutut pitäisi poista, on todellakin korkea aika? Joutuuko ateistitkin toistamaan nuo horinat
[/quote]
Ihan on vapaa valinta, haluaako vannoa virkavalan vai antaa juhlallisen vakuutuksen
Evlut nyt vaan on keskeinen osa meidän kulttuuriamme. Muslimeilla uskonto on vielä osana poliitikkaa, elämää, lakia jne. Meillä se on osana kulttuuria ja perinnettä ja mielestäni ministerin valassa voi hyvin olla tälläinen jäänne. Englannissa kaikessa on jumalaa ja kuningasta ja olisi ihan mahdoton ajatus, että niitä poistettaisiin. Antaa esi-isiemme perinteiden elää, ei kaikkea tarvitse tuhota.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:35"]
Evlut nyt vaan on keskeinen osa meidän kulttuuriamme. Muslimeilla uskonto on vielä osana poliitikkaa, elämää, lakia jne. Meillä se on osana kulttuuria ja perinnettä ja mielestäni ministerin valassa voi hyvin olla tälläinen jäänne. Englannissa kaikessa on jumalaa ja kuningasta ja olisi ihan mahdoton ajatus, että niitä poistettaisiin. Antaa esi-isiemme perinteiden elää, ei kaikkea tarvitse tuhota.
[/quote]
Ei tarvitse huonoja asioita kulttuurista pitää hengissä. Tai niitä, jotka eivät enää kuulu tähän maailmaan. Jukka Poikaa siteeraten: Huonot hylkään / Hyvät mä kylvän elämään eteenpäin - minä luen uskonnollisen ahdasmielisyyden, fanatismin ja kkonservatiivisen ajattelun ehdottomasti niihin huonoihin.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:54"]
[/quote]
Ei tarvitse huonoja asioita kulttuurista pitää hengissä. Tai niitä, jotka eivät enää kuulu tähän maailmaan. Jukka Poikaa siteeraten: Huonot hylkään / Hyvät mä kylvän elämään eteenpäin - minä luen uskonnollisen ahdasmielisyyden, fanatismin ja kkonservatiivisen ajattelun ehdottomasti niihin huonoihin.
[/quote]
Mites islam, se kun on 500-1000 vuotta nykyaikaa perässä oleva järjestelmä? Siinä ilmeisesti olet samaa mieltä eli pitäisi kieltää ja lopettaa?
Voisitteko lopettaa tuon islamin tunkemisen joka ketjuun, Islam ei kuulu tähän asiaan mitenkään ja vituttaa tuntea myötähäpeää joka kerta kun joutuu seuraamaan tuollaisten älykääpiöiden islam-sössötystä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:30"]
Voisitteko lopettaa tuon islamin tunkemisen joka ketjuun, Islam ei kuulu tähän asiaan mitenkään ja vituttaa tuntea myötähäpeää joka kerta kun joutuu seuraamaan tuollaisten älykääpiöiden islam-sössötystä.
[/quote]
Eli douple standard jne, no niin arvelinkin :D Voi voi! Eiköhän tuossa juuri keskustelijat keskustelleet vanhoista perinteistä joista olisi hyvä päästä eroon ja kirjoittaja mainitsi uskonnollisen ahdasmielisyyden, fanatismin ja konservatiivisen ajattelun ehdottomasti niihin huonoihin. Nuohan on kaikki nimenomaisesti islamin syvintä olemusta.
Eikö laki koske kokoomusta tai ministerinvala?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:54"]
[/quote]
[/quote]
Mites islam, se kun on 500-1000 vuotta nykyaikaa perässä oleva järjestelmä? Siinä ilmeisesti olet samaa mieltä eli pitäisi kieltää ja lopettaa?
[/quote]
Kyllä pitäisi kieltää ja lopettaa. Kuten kaikki uskonnot.
Ai onko Suomen ministerivalassa islamia? No sitten, islam pitää tosiaan ottaa sieltä pois ettei tule daböl ständärd. (vitun idari)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:39"]
Ai onko Suomen ministerivalassa islamia? No sitten, islam pitää tosiaan ottaa sieltä pois ettei tule daböl ständärd. (vitun idari)
[/quote]
Sä vaikutat nerolta :D Et sitten lukenut tuota noiden keskustelua. Siteerataanko? "minä luen uskonnollisen ahdasmielisyyden, fanatismin ja kkonservatiivisen ajattelun ehdottomasti niihin huonoihin. "
Tuo islamin vertaus liittyi tuohon, siis tähän: "minä luen uskonnollisen ahdasmielisyyden, fanatismin ja kkonservatiivisen ajattelun ehdottomasti niihin huonoihin. "
Joko ymmärrät vai oletko liian kännissä?
Joo Lähi-Idän maissa islam on valtionuskonto. Kyllä, siinä on paljon vanhoillisia piirteitä.
Miten se vaikuttaa suomalaiseen ministerinvalaan? Se kai oli se pointti mitä 7 tässä ajoi.
Mikä ihme teitä kristittyjä vaivaa kun kaikki teidän asiat on hyväksyttävä ihan vaan siksi että on olemassa muitakin uskontoja. Oletteko koskaan pysähtyneet miettimään että (valtionhoidolliset) asiat voitaisiin hoitaa ilman MINKÄÄN uskonnon sekaantumista?
Pysypä kuitenkin Suomessa ja Suomen lainsäädännössä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:43"]
[/quote]
Sä vaikutat nerolta :D Et sitten lukenut tuota noiden keskustelua. Siteerataanko? "minä luen uskonnollisen ahdasmielisyyden, fanatismin ja kkonservatiivisen ajattelun ehdottomasti niihin huonoihin. "
Tuo islamin vertaus liittyi tuohon, siis tähän: "minä luen uskonnollisen ahdasmielisyyden, fanatismin ja kkonservatiivisen ajattelun ehdottomasti niihin huonoihin. "
[/quote]
Ketään ei kiinnosta sun maailmojasyleilevät islam-laajennukset, ne on kuonaa ja saastetta jonka yli on vaan kahlattava joka jumalan ketjussa. Sitten kun kukaan ei jaksa selittää sulle juurta jaksaen ja kädestä pitäen miksi sun jutut on niin huonoja, voit ylpeänä ja terhakkaana onnitella itseäsi että hohoo, huomasin daböl standardin!! Ja sitten lennät laudalta voittajana.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 01:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:43"]
[/quote]
[/quote]
Ketään ei kiinnosta sun maailmojasyleilevät islam-laajennukset, ne on kuonaa ja saastetta jonka yli on vaan kahlattava joka jumalan ketjussa. Sitten kun kukaan ei jaksa selittää sulle juurta jaksaen ja kädestä pitäen miksi sun jutut on niin huonoja, voit ylpeänä ja terhakkaana onnitella itseäsi että hohoo, huomasin daböl standardin!! Ja sitten lennät laudalta voittajana.
[/quote]
Eipä ollut minun islamlaajennus, mutta tästä on näemmä turha jatkaa kun olet ns alemmalla tasolla. Hyvää yötä!
Peruskeskustelu av:lla: Hei tietäiskö joku mistä saa hyviä haalareita? En tiedä mutta Iiiiislam lässyn lässyn LÄSSYN. Mitäs tähän sanotte?!! Ai ei mitään? MITÄ MÄÄ SANOIN, DABÖL STÄNDÄRD!
Ajatelkaas, että USAssa on dollareissa teksti: In God we trust.
Kyllä pitäisi kieltää ja lopettaa. Kuten kaikki uskonnot.
[/quote]
Muuta Kiinaan tai Pohjois-Koreaan. Siellä ei Jeesus-puheita suvaita. Paitsi jos olet homo, niin ei kannata muuttaa, koska homojakaan siellä ei suvaita... Mutta eipä siellä onneksi homoja olekaan ja kaikki ovat ihanasti samaa mieltä kaikesta ja ihmiset ovat vauraita, onnellisia ja tasa-arvoisia. Eläköön ateismi.
Selkeästi nämä jutut pitäisi poista, on todellakin korkea aika? Joutuuko ateistitkin toistamaan nuo horinat