Vierailija

Aloittelen koronaoireketjun. laitan alkuun lainatuja kuvauksia, ja lauseita useammalta haastatellulta henkilolta:

"Minulla oli päänsärkyä, sydämentykytystä ja huonovointisuutta. Jalat tutisivat ja oli huono olo, 44-vuotias Serell kertoo."

"Mitään ei löydy. on tutkittu kyllä, en voi sanoa, onko tämä, mutta mikä muu tämä voisi olla"

Koronavirustesteihin hän ei kuitenkaan mennyt, eli tulosta ei ole.

S. Serell 44v

Seuraava:

Sofia kertoo, että hänellä on astma, hän kertoo saaneensa myös koronan työkaveriltaan.

"Kyllähän tulos vähän ihmetytti, mutta en minä sitä kauheasti säikähtänyt. Kuumevaihe kesti suunnilleen kahdeksan päivää. Enimmillään mittarilukema oli 37,5 astetta. Sain olla kotona koko ajan, hän kertoo.

Sofia palaa töihin.

"Yövuorot vievät voimat täysin. Työpäivien jälkeen olen tavallista väsyneempi ja meno on hitaampaa. Jos olen kavereiden kanssa ulkona, joudun pyytämään, että voitteko hidastaa".

S. Brander

Seuraava:

"He ottivat nenänielunäytteen 25. maaliskuuta. Se tuli negatiivisena takaisin. Lääkäri sanoi, että testi pitäisi päästä ottamaan ensimmäisten oireiden alkaessa. Kun takana alkaa olla viikkoja tai kuukausia, testeihin ei oikein voi enää luottaa. Myöskään vasta-aineita ei löytynyt 9. toukokuuta."

Savolaisella ei siis ole ollut testillä vahvistettua koronaa.

"Oireet eivät helpottaneet. Savolainen sanoo, että tauti lähti etenemään ja se on jyllännyt ja aaltoillut siitä lähtien. Välillä on ollut helpompia päiviä, välillä tauti on tullut pahana takaisin.

Se ei vain päästä irti. Minulla on ollut särkyä nivelissä, ohimoissa ja silmissä. Erilaiset lihasnykäykset ja -krampit ovat jatkuneet. Kukaan lääkäri ei osaa sanoa tilanteesta mitään, kun tietoa ei ole. Tauti on todella kummallinen ja se kiusaa kehossa edelleen.

Virallisen diagnoosin J.Savolainen sai 104. päivän kohdalla oireiden alkamisesta. Lääkäri arvioi, että kevään oireilu johtui koronaviruksen aiheuttamasta taudista. Oireet ovat kestäneet 152 päivää."

Joni Savolainen

Seuraava:

"Walls sairastui 9. huhtikuuta koronaviruksen aiheuttamaan tautiin. Hän ei tiedä, onko saanut viruksen töistä vai julkisesta liikenteestä. Tauti äityi nopeasti yskäksi, kuumeeksi ja hengenahdistukseksi. Hän joutui reilua viikkoa myöhemmin sairaalaan. Röntgenkuvat paljastivat keuhkokuumeen ja Walls kuljetettiin Meilahteen.

Minulla oli 40 astetta kuumetta. Yskin niin paljon, että oksentelin. En tarvinnut tehohoitoa, mutta en pystynyt hengittämään ilman lisähappea viiteen päivään.

Kun Walls pääsi sairaalasta, hänen oireensa jatkuivat kolme viikkoa. Lisäksi hän kertoo kärsineensä sydämentykytyksestä, hengitysvaikeuksista ja huimauksesta. Lääkärit arvioivat, että hänellä olisi keuhkokuumeen jäljiltä vielä keuhkoputkentulehdus."

Kolmen kuukauden jalkeen:

"En voi tehdä oikein mitään. En voi käydä ruokakaupassa ilman, että minun pitää istua kuusi kertaa. Se on kuin kävelisin vastatuulessa tai liimassa. En pääse eteenpäin".

Caroline Walls

Ap.

(Jatkan kohta hiukan, tapauksia enemmänkin)

Kommentit (2)

Vierailija

Jos metsässä kaatuu puu, sekin voi olla koronaoire. Kuten myös sadekuurot, ukkonen, pilalle menneet pakastemarjat ja epäonnistumiset töissä ja ihmissuhteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat