Naapurin remontista aiheutuvan metelin sietäminen?
Asutaan rivitalossa ja naapuriasunto myyty. Nyt naapurissa tehty noin kaksi viikkoa remonttia mistä tulee kova meteli. Meteliä tulee aamulla kello kahdeksan alkaen ja jatkuu noin ilta kahdeksaan. Remonttia tehdään myös viikonloppuisin. Kyse on todella isosta remontista.
Pitääkö nyt vain kiltisti asia sietää, että ei tulisi riitaa uusien naapureiden kanssa? Riitaa en todellakaan haluaisi. Nyt asiallisia ehdotuksia mammat.
Kommentit (16)
Mitä ajattelit voivasi asialle tehdä? Miten valittamisesi nopeuttaisi tai hiljentäisi remonttia? Kirjoittamasi mukaan eivät remontoi yöaikaan, joten siitäkään ei voi valittaa. Ehkä sinun kannattaisi nyt vaan ottaa äkkilähtö johonkin, ettet pilaa naapuruussuhteita heti alkuunsa.
Ei sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin kestää se remontti. Kyllä se jossain vaiheessa valmistuu. :)
Hieno ja erittäin laadukas kommentti heti kärkeen! Tämän kirjoittaja on varmaan se hoikka,kaunis,rikas,korkeasti koulutettu ja erittäin fiksu. Harratuksina golf ja tennis. Tällaiseksi palstalaiset itsensä aina kuvaavat...
Oikesti paljastuit sosku äidiksi!
Mukavaa päivän jatkoa!
Pitää vaan kestää...se on sitä elämää.
Ja onneksi aloittavat vasta 8 eikä jo 7....
Itse asumme keskustassa ja naapuritontilla tehdään 2 talon remonttia ja sitä on tehty jo pari kk.
Tänäkin aamuna heräsin helvetilliseen kilinää ja kolinaa mutta kai se remppa joskus loppuu!
Moi!
Kurja juttu, mutta remppa onneksi kuitenkin loppuu aikanaan. Mitäpä, jos kävisit juttelemassa - et siis valittamassa. Kysyisit, kauanko se kestää. Kerrostaloissa asukkaiden on kerrottava muille asukkaille häiriön kestosta, eikö teillä ole tietoa arvioidusta loppumisajankohdasta. Voisit samalla kertoa, että arvostaisitte, jos esimerkiksi jonain lauantaina he pitäisivät taukoa ja saisitte remonttivapaan päivän naapurissakin.
Ei kannata aloittaa naapurisuhdetta vaatimalla, mutta kannattaa jakaa tuntemuksiaan ja ajatuksiaan. He eivät ehkä ole tulleet ajatelleeksi sitä, että teille kantautuu remonttiäänet odottamatta ja varoittamatta. On aina helpompaa, kun tietää, milloin poransurina loppuu ja alkaa, mutta naapuri ei voi tietää tätä, kun ei hallinnoi poraa.
Tsemiä!
Meitä vastapäätä olevaa virastotaloa puretaan ja rakennetaan samaan aikaan, aamulla alkaa seiskalta meteli. Myös sunnuntaisin ja esim. juhannusaattona ja -päivänä rempataan. Saisikin nukkua edes kasiin... No, onneksi tämä ei kestä kuin kolme kuukautta!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:26"]
Hieno ja erittäin laadukas kommentti heti kärkeen! Tämän kirjoittaja on varmaan se hoikka,kaunis,rikas,korkeasti koulutettu ja erittäin fiksu. Harratuksina golf ja tennis. Tällaiseksi palstalaiset itsensä aina kuvaavat...
Oikesti paljastuit sosku äidiksi!
Mukavaa päivän jatkoa!
[/quote]
No, minä olen tyytyväinen ulkonäkööni. En ole erityisen hoikka, vaan pikemminkin keskimittainen. En "rikas", mutta tilastollisesti keskimääräistä paremmin toimeen tuleva. Omaan ylemmän korkeakoulututkinnon. En pidä itseäni keskimääräistä "fiksumpana". En harrasta sen paremin golfia kuin tennistäkään (olen kokeillut molempia, mutta en pitänyt kummastakaan).
Ja olen ensimmäisen vastaajan kanssa samaa mieltä: muuta omakotitaloon, jos rivi- tai kerrostaloasuminen saa maailmasi noin sekaisin. Olisin tosin ilmaissut asian hieman toisin.
Jokainen remontoitu asunto nostaa alueenne asuntojen keskimääräistä neliöhintaa. Tätä pasatin itselleni, kun alakerran naapurin keväinen remontti sai otsasuonen tykyttämään. Nyt remontti on ohi ja asuntonsa on aikamoinen helmi. :)
Henkilökohtaisesti valittaisin taloyhtiölle tuommoisesta. Ei kenenkään tarvi sietää mitään remonttia kesälomallaan.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:16"]
Muuta omakotitaloon. Mielellään uuteen. Eikö ole varaa? No kärsi sitten, köyhä paska.
[/quote]
Me asutaan ok talossa. Tontti jaettiin edellisen omistajan ja kunnan pakottamana puoliksi ja nyt sitten alkoi rakennustyöt tuossa takapihalla. Jatkuu seuraavan vuoden.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:02"]
Henkilökohtaisesti valittaisin taloyhtiölle tuommoisesta. Ei kenenkään tarvi sietää mitään remonttia kesälomallaan.
[/quote]
Et ole tosissasi...
Älä valita. Jos nyt valitat, he valittavat sitten kaikista äänistä, jotka teiltä kuuluu... Ole onnellinen että aloittavat tosiaan vasta klo 8 aamulla. Rivitalossakin pitäisi informoida naapureita remontista, mutta eivät uudet asukkaat tätä välttämättä tiedä. Ja mekin unohdettiin kun omaa tehtiin. Ja kun itse tehtiin, niin ei oltais osattu edes ennakoida että milloin tulee meteliä...
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:05"]
[/quote]
Et ole tosissasi...
[/quote]
Totta kai olen. Ne tuskin ovat tehneet niitä nykyään vaadittavia ilmotuksia APlle? Käy tarkistamassa mitä ne tekee siellä ja jos se vaikuttaa vähääkään siltä, että ilmotus oltaisiin vaadittu, niin ei muuta kun keskeyttämään koko paska siihen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:05"]
[/quote]
Et ole tosissasi...
[/quote]
Totta kai olen. Ne tuskin ovat tehneet niitä nykyään vaadittavia ilmotuksia APlle? Käy tarkistamassa mitä ne tekee siellä ja jos se vaikuttaa vähääkään siltä, että ilmotus oltaisiin vaadittu, niin ei muuta kun keskeyttämään koko paska siihen.
[/quote]
No ei se vaadi mitään ilmoituksia ap:lle ellei ap sitten ole isännöitsijä. Hallitukselle tehdään ilmoitus tai siis lupapyyntö remonttia varten.
Kyllä sen taas huomaa, miten helppoa on oma elämä kun ei verenpaineet nouse jokaisesta ympäristön päästämästä äänestä. Tuollaisen ääniherkän hullun naapurina tosin olen kärsinyt vuosia.
Niin se ilmoitusvelvollisuus remontista on tosiaan isännöitsijälle. Eikä isännöitsi sitä estä, tarkistaa vain että se tehdään taloyhtiön sääntöjen mukaan. ... Naapureillekin olisi hyvä ilmoittaa, mutta mitäpä se ilmoittamalla tilanne siitä paranee: että me tehdään seuraavat 2 kk klo 8-20 remonttia. Ei naapuri voi sitä estääkään. Tokihan kämppä pitää saada remontoitua ennen muuttoa.
No kyllä noilla referensseillä. Meidän naapurista myytiin tontti, mnkä jälkeen siinä mm räjäyteltiin kalliota. Remppa alkoi aina 6.45. Ja se kesti kauan.