Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ylioppilaan tartte nykyään kiittää lahjasta?

Vierailija
11.07.2013 |

Muistelen ysäriä, jolloin käytiin valokuvaamossa hakemassa kiitoskorttikuvat kaikille, jotka "vain" kortinkin lähettivät.

Tänä vuonna pari entistä työkaveria kutsui mut lastensa juhliin. Tyttäret olen tavannut kerran kumpaisenkin, ihan vaan ohimennen. Koska olin viimeisilläni raskaana kieltäydyin reissaamasta pitkähköä ja pitkää matkaa, mutta lähetin postipaketit molemmille. Toiselle ostin suomal. käsityöläisen tekemän katu-uskottavan kassin ja toiselle lähetin itselleni merkityksellisen runokirjan, jonka teemana on aikuistuminen. Ei ole kiitosta tullut kummaltakaan juhlakalulta. Eivätkö lahjani olleet tarpeeksi hyviä, vai eikö nykyään ole tapana kiittää lahjoista - edes tekstarilla?

Kieltämättä vähän ketuttaa, että tuhlasin vähiä rahojani käytännössä tuntemattomille ihmisille.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kiitoskortit on nykyäänkin tapana, aina on meille tullut..

Vierailija
2/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika tavallista, että "vähän" venyy se kiitoskorttien laittaminen. Eihän nyt ole vielä edes heinäkuun puoliväli ;)

Kyllä se edelleen tapa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Nykynuoret ei osaa käytöstapoja. Kiittäminen on "out", samoin käytöstavat on "out", koska ne on "massan touhuja" ja "rajoittaa yksilöllisyyttä".

Vierailija
4/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiöllä tapana kiitellä kasvotusten.. seuraavan kerran kun nähdään

Vierailija
5/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hätäilet? Mulle on tullut 'parhaassa' tapauksessa kiitoskortti 8kk juhlien jälkeen.

Vierailija
6/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet liian hätänen! Nyt on vasta heinäkuu alussa, ei ne kortit ja kuvat sieltä kuvaamoista nyt niin äkkiä tule ja saati että ne saisi sitten lähetettyäkin lomien keskellä.

Vierailija
7/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, totta kai saa lähetettyä, jos viitsii ja ymmärtää käytöstapoja.

Vierailija
8/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:53"]

[/quote]

We have a Mielensäpahoittaja.

Vierailija
9/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai katu-uskottavan kassin ja runokirjan. :D Minusta olisit voinut olla muistamatta ollenkaan.  Itse en ainakaan olisi tuommoisella roinalla tehnyt mitään. 

Vierailija
10/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:54"]

[/quote]

[/quote]

No ei varsinaisesti. Olen vaan sivusta katsellut vähän kummeksuen noiden nykynuorten meininkejä...

terveisin lukion äikän lehtori

Vierailija
11/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:58"]

Vai katu-uskottavan kassin ja runokirjan. :D Minusta olisit voinut olla muistamatta ollenkaan.  Itse en ainakaan olisi tuommoisella roinalla tehnyt mitään. 

[/quote]

Haloo. Muistaminen on tärkeintä. Ja lahjoista kiitetään aina, vaikka ne eivät olisi osuneet ihan nappiin. Mistä ihmeestä ap olisi tuntemattomien teinien lahjatoiveet tiennyt? Ja olisiko niihin muka pitänyt tärvätä enemmän fyffeä, että olisi oikeutettu kiitokseen?

Vierailija
12/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä taisi tulla vastaus kysymykseesi.

Vierailija
13/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

No ei varsinaisesti. Olen vaan sivusta katsellut vähän kummeksuen noiden nykynuorten meininkejä...

[/quote]

Mulla on monta tuttua opettajina (ja monta muuten juuri äikänopeina, koska olen itsekin opiskellut suomea), eikä kukaan ONNEKSI puhu opettamistaan nuorista tuohon sävyyn.

Vierailija
14/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mulla on monta tuttua opettajina (ja monta muuten juuri äikänopeina, koska olen itsekin opiskellut suomea), eikä kukaan ONNEKSI puhu opettamistaan nuorista tuohon sävyyn.

[/quote]

Haha, tietäisitpä vaan ;-)

Vierailija
15/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän vanhemmilla ole joku osuus asiaan. Ihmettelen näitä "huonosti käyttäytyvien nuorien vanhempia" ja arvostelijoita (esim opeja). OMA esimerkki on paras kasvatusmuoto:). Ja eiköhän kiitoskorteissakin vanhemmilla ole jonkilainen vastuu? Ainakin taloudellinen.

Vierailija
16/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muista enää ketään jos et oikeasti halua. Lahjat annetaan yleensä pyyteettömästi ja kissa kiitoksella elää. Toki se tuntuu mukavalle jos lahjan saaja kiittää mutta ei se ole lahjan antamisen lähtökohta vaan halu itse ilahduttaa toista.

Vierailija
17/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Haha, tietäisitpä vaan ;-)

[/quote]

Tietäisin mitä? Mun tuttavat puhuvat paljon juuri siitä, miten tuollaiset asenteet ("nykynuoret ovat sitä ja tätä, hyh hyh sentään") ärsyttävät, koska monet siihen sävyyn puhuvat ovat niin vieraantuneita siitä, millaisia nuoret oikeasti ovat.

Vierailija
18/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:39"]

Muistelen ysäriä, jolloin käytiin valokuvaamossa hakemassa kiitoskorttikuvat kaikille, jotka "vain" kortinkin lähettivät.

Tänä vuonna pari entistä työkaveria kutsui mut lastensa juhliin. Tyttäret olen tavannut kerran kumpaisenkin, ihan vaan ohimennen. Koska olin viimeisilläni raskaana kieltäydyin reissaamasta pitkähköä ja pitkää matkaa, mutta lähetin postipaketit molemmille. Toiselle ostin suomal. käsityöläisen tekemän katu-uskottavan kassin ja toiselle lähetin itselleni merkityksellisen runokirjan, jonka teemana on aikuistuminen. Ei ole kiitosta tullut kummaltakaan juhlakalulta. Eivätkö lahjani olleet tarpeeksi hyviä, vai eikö nykyään ole tapana kiittää lahjoista - edes tekstarilla?

Kieltämättä vähän ketuttaa, että tuhlasin vähiä rahojani käytännössä tuntemattomille ihmisille.

[/quote]

Muistan kasaria. Minä maksoin omista kesätyötienesteistä kuvat ja en todellakaan tehetyttänyt kuvia kaikille kyläläisille, jotka oli muistaneet minua.

Ei todellakaan ollut silloin tapana.

Kaikesta sinäkin jaksat loukkaantua.Vaikka niinhän nykyään nuoret av.mammat tekee. Joka päivä on kymmeniä aloituksia, joissa on loukkaannuttu mummoille ja anopeille ja äideille ja naapureiile ja lasten kavereille.

Usko tai älä, niillä kiitoskorteilla ei pitkässä tähtäimessä ole mitään merkitystä. Kun niitä olet 30 vuotta saanut, et edes muista keneltä sait ja keneltä et.

Vierailija
19/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:05"]

Älä muista enää ketään jos et oikeasti halua. Lahjat annetaan yleensä pyyteettömästi ja kissa kiitoksella elää. Toki se tuntuu mukavalle jos lahjan saaja kiittää mutta ei se ole lahjan antamisen lähtökohta vaan halu itse ilahduttaa toista.

[/quote]

Itse en ainakaan ole halunnut kalliita kiitoskortteja. Mitä niillä tekee. Nakkaa jonnekin laatikon pohjalle ja sinne jää.

Mieluisimmat kiitokset on olleet kasvotusten sanotut ja ääneen. Kuvat on pelkkää krääsää.

Mutta kaipa jotkut on niiden perään ja hinkuvat kuvaamokuvia hyllyynsä. Käsittämätöntä

Vierailija
20/33 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minun nuoret olisivat saaneet korvilleen, niin että raikuu, jos kehtaisivat tuollaisia mielipiteitä lahjoista esittää. Mieluinen tai ei, peruskäytöstavat pitää olla. Niin, ja se kiitoskortti on vielä "vaiheessa" ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän