Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerronko jolekin vai onko viisasta olla hiljaa?

Vierailija
11.07.2013 |

Kyse on seksuaalisesta suhteesta.

Satuin vahingossa paikalle, kun tuttavaperheen 16-vuotias tytär ja toinen tuttu mies, viiskymppinen olivat harrastamassa seksiä.Poistuin paikalta vähin äänin ja mua ei huomattu.

Meitä on sellainen iso harrastusporukka, useita pariskuntia, eri ikäisiä naisia ja miehiä. Sitten on lapsia, muutaman vuoden ikäisestä teini-ikäisin ja ylikin. Kaikki tuntevat toisensa ja kyläillään myös puolin ja toisin. Kaks perhettä on erityisen läheisissä väleissä, eli mainitsemani tytön perhe ja tämän miehen perhe. Mies on naimisissa ja heillä kummallakin on lapsia edellisistä liitoista.

Nyt siis minä menin näkemään jotain hurjaa.. Mun tekis niin mieli kertoa jollekin kaverille, mutta toistaiseksi olen ollut hiljaa. Emmä tiiä.. Jos kerron, niin se on ystävyyden loppu ja porukka hajoaa väistämättä. Tytön vanhemmat pitää tyttöä niin prinsessana ja täydellisenä. Mies puolestaan on niin kauan kuin minä olen tuntenut hänet ollut "munansa" vietävissä. Suhteita on ollut useita. En tiedä tietääkö vaimo.. Luultavasti ei.

Luultavasti tulevat jossain vaiheessa jäämään kiinni, koska aika rohkea se oli tuokin kerta. Feisbuukkia tarkkaan tutkailemalla selviää, että peli on jatkunut jonkin aikaa..

Olenko hiljaa edelleen vai päästänkö juoruakan irti? Mun niin tekis mieli, vaivoin saan itseni hillittyä.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen tilanne pitää jollakin keinolla lopettaa.

Vierailija
22/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kertoisi miehen puolisolle, he ovat aikuisia ihmisiä ja selvittäkööt itse välinsä. Korkeintaan sen jälkeen, kun olisin ottanut asian puheeksi tytön vanhempien kanssa, voisin mainita miehelle siitä, miksi tekee niin vaimolleen. Kuitenkin ystävälliseen sävyyn, uhkaamatta juoruta.

T. 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita nimetön kirje tytön vanhemmille ja sen vanhuksen vaimolle, jos ei ole pokkaa muuten kertoa. Jos mun tyttäret ois olleet 16 kesäisinä jonkun vanhan patun kanssa niin olisin varmaan ampunut sen äijän ja jos mun ukko vehtais noin nuoren kanssa, niin sais vaikka muuttaa asumaan keskenään- siinähän sitten haukkuisivat lukion tai amiksen maikkoja porukassa-heko,heko-Että olisi se reilua sille vaimollekin kertoa, pitää kyytä povellaan.

Vierailija
24/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voisitko ottaa asian puheeksi tytön vanhempien kanssa, mutta olla kertomatta kenen miehen kanssa hän on suhteessa? Kehottaisit vanhempia keskustelemaan vakavasti tytön kanssa. Parempi olisi saada tyttö itse tunnustamaan vanhemmilleen.

Vierailija
25/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin asian muilta osin olla paitsi että tytölle kertoisin että olen nähnyt hänet tuon miehen kanssa täydessä touhussa. Tytön vanhemmat ei sua tule kiittämään vaikka asiasta haluavat varmasti tietää

Vierailija
26/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa, kun musta tuntuu, etten kertoisi kenellekään?

Ehkä, jos tulisi sopiva tilanne tms kysyisin siltä tytöltä jotain. Mutta muuten, ei ole mun asia alkuunkaan.

Vierailija
27/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se huomio suhun kovin paljon kiinnittyy. Mistä tiedät että tyttö oli vapaaehtoisesti mukana hommassa? Olen lukenut todella monia hyväksikäytettyjen kertomuksia ja niissä on osa ollut tilanteita joissa ulkopuoliset ei olis päällepäin voinut nähdä mistä kaikesta olikaan kyse. Tytön vuoksi kertoisin asiasta. Kuten joku sanoi, mistä sitä tietää milloin tuo on alkanut!

Vierailija
28/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lastensuojeluun.

Vierailija
29/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:47"]

No ei musta oo kiristäjäksi.

Toisaalta, jos olisi kyse omasta lapsesta (tai herra paratkoon, miehestä) niin haluaisin ehdottomasti tietää. Ja tehdä sen tiedon perusteella tarvittavat toimenpiteet.

Jotenkin olen ihan sokeutunut koko asialle, kun en ole voinut kellekään puhua. Mä olen jopa pelännyt, että muhun suhtaudutaan vihamielisesti, jos sekaannun muitten asioihin.

[/quote]

Ok, eli ei kiristystä. Tosin kehotan vielä miettimään. Me puhutaan kuitenkin vähintään talosta+uudesta autosta. Eikä mistään halivimmista sellasista.

Sitten sun täytyy vaan kertoa asiasta muille. Senhän sä haluat tehdä. Et sä muuten tätä täällä vatvoisi. Sulla ei ole vaan munaa kyrväyttää niitä, mutta se sun täytyy tehdä. Vähän niin kun se laastarin repäsy, sun tarttee vaan tehdä se. Ja kyllä, paskaa tulee ton jälkeen niskaan joka puolelta. Eniten niiltä yllättäviltä osapuolilta eli esim ukon vaimo ei välttämättä usko tuota ja haukkuu sut pystyyn. Sama sen tytön vanhemmat. Mutta tää asia ei aikailulla parane. 

Jos pelkäät ettei kukaan usko sua, niin suosittelen hieman eri tapaa hoitaa asia. Eli ota mukaasi pikkunen nauhuri ja juttele molempien osapuolten kanssa kahden rauhallisessa paikassa. Alotat keskustelun tyyliin, mä tiedän teistä. Näin itse teidän paneskelevan sillon ja sillon. Juttelin myös toisen osapuolen kanssa ja se myönsi jo koko homman. Ja sen jälkeen annat vaan toisen hoitaa puhumisen. Etenkin tytöllä saattaa tulla pieni hiljainen hetki alussa, kun läppäsen ton päin naamaa, mutta älä ala itse puhumaan liikoja. Sanot vaan jotain onko sulla jotain sanottavaa tähän? Tunnustus toiselta riittää ja sitten voitkin vaan lyödä nauhan muille käteen tai mailata, jos se on mukavampi vaihtoehto.

[/quote]

Jatkoa vielä nauhotukseen, niin varmista ettei nuo kaksi pääse ton keskustelun aikana yhteyteen toisten kanssa. Ei edes puhelimella. Ja jos esim ukko ei halua puhua, niin sitten sun pitää painaa päälle hieman, jotta se alkaa avautumaan. Ja kun se avautuu, niin sitten olet hiljaa ja annat sen hoitaa puhumiset.

Vierailija
30/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt vaikka kuinka.

Kenelle kertoa, miten vai ollako hiljaa (toistaiseksi en ole kertonut kellekään)

Tämä tyttö on vanhempiensa silmäterä, kympin oppilas. Hänen tekemisiään vahditaan ja odotetaan paljon mm arvosanoilta.

Luulen, että tätä on kapinaa, että hän tekee jotain sellaista mitä kukaan ei uskois (en uskois minäkään, jollen olisi omin silmin nähnyt) Kapinaa rajoja ja vanhempia vastaan. Mä olen motiiveja miettinyt vaikka kuinka. Miehen motiivit on selvät, niitä ei tarvi miettiä.

Niin, tuo kiristysjuttu ei ole oikein. Mä en halua tehdä rikosta vaan haluan olla rehellinen. Miksi, oi miksi meninkään juuri silloin "väärään" paikkaan. Tai siis se mikään väärä paikka ollut vaan liikuntahallin naisten pukkari.

Vierailija
31/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 19 ja 21 kuinka "selvittavat välinsä"   jos rouva ei tiedä isoisä ikäisen puolisonsa makaavan tuttavaperheen lapsen kanssa?  Käsittämätöntä edes miettiä kertoako vai ei. 

Vierailija
32/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna olla

Vierailija
33/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo mutta jos olisi totta niin jokainen hyvä ihminen kertoisi sekä lapsen vanhemmille että miehen vaimolle.. Jos on niin raukka ettei uskalla kasvotusten niin sitten vaikka anonyymi kirje tms.

Vierailija
34/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kertoisin, koska kyseessä on tiivis harrastajaporukka. 16-vuotiaan kanssa nussiva keski-ikäinen ukko on takuulla saalistaja joka hakee seuraa netistä yms. Saatava pois kuljeksimasta. Kertoisin suoraan tytön vanhemmille jotta he saavat päättää miten haluavat edistää alaikäisen lapsensa asioita. Missään tapauksessa ei pidä keskustella ukon kanssa eikä kenenkään kanssa kaksin vaan aina todistajien läsnäollessa, vaikka tytön molempien vanhempien kanssa yhtäaikaa. Sitä ei tiedä mitä tuollainen muuten keksii. Ukko voi keksiä vaikka alkaa syyttämään että ap on halunnut kiristää tiedolla.

Vierailija
35/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin toivon, että olisi provo.

-ap

Vierailija
36/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tyttö on vapaaehtoisesti mukana hommassa. Minä yrittäisin jutella tytön kanssa kahden ja sanoisin, että tiedän heillä olevan jotain meneillään. Kysyisin, onko tyttö omasta tahdostaan mukana vai kiristääkö mies tyttöä jollain, vaikka vanhemmille kertomisella, tyyliin "sanon niille, että itse olet roikkunut minussa, jos kerrot kotona".  Jos tyttöä ei pakoteta, antaisin olla. Jos mies kerran on yleinen panoukko, hänen vaimonsa huomaa sen kyllä ja itse valitsee, jatkaako miehen kanssa. 

Vierailija
37/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:33"]

Mä antaisin asian muilta osin olla paitsi että tytölle kertoisin että olen nähnyt hänet tuon miehen kanssa täydessä touhussa. Tytön vanhemmat ei sua tule kiittämään vaikka asiasta haluavat varmasti tietää

[/quote]

Näin toimisin minäkin. Olisi äärimmäisen noloa vanhemmille, että kerrot heille suoraan, ja tytön kannalta se puolestaan olisi hyvin loukkaavaa. Tyttö ei kuitenkaan ole enää seksuaalisesti alaikäinen, vaan saa valita kumppaninsa mielensä mukaan - myös huonosti! Miltä itsestäsi tuntuisi, jos joku äitisi ikäinen ihminen menisi kertoilemaan vanhemmillesi sinun seksipuuhistasi, joita hän on vahingossa sattunut paikalle todistamaan ja pitää itse moraalittomana? Esim. että annat miesten panna sinua perseeseen tai muuta vastaavaa. Olisitko kiitollinen?

Juttelemalla suoraan tytön kanssa näet, miten hän asiaan suhtautuu ja vaikuttaako kuvio oikeasti sellaiselta, joka vahingoittaa tyttöä. Sekä saatat saada tytön ajattelemaan omilla aivoillaan ja tarvittaessa lopettamaan suhteen.

Vierailija
38/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähtisin kyllä liikkeelle juttelemalla sen tytön kanssa. Jos hänellä vaikuttaisi olevan kaikki ok, niin tarviiko sitä sen enempää muille kuuluttaa. Tytölle toki voisi miehen maineesta varovaisesti kertoja ja korostaa ehkäisyn tarvetta jne. 

Vierailija
39/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap kaikki kotona jos miettii kertoako  että tuttavaperh pappa panee toisen tuttavaperheen lasta. Yäks taitaa itse olla pedo joka haaveilee palstalla.

Vierailija
40/75 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nro 37 ei lapsella tietysti "kaikki ok"  jos panee isin harrastus kaveria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi