Sinkistä apua akneen?
Kuulin ystävältäni, että sinkin syöminen voisi auttaa lievään akneeni. Kuinka paljon sitä pitäisi syödä ja kuinka kauan? Onko kellään kokemuksia ja auttaakohan pysyvästi akneen? Entä voisiko sinkkivoide myös auttaa?
Kommentit (8)
Sinkkiä sisältävät mineraalimeikkipohjat ovat auttaneet vähentämään ja käytännössä poistamaan omat finnini. Ne aidot ja oikeat, eivät marketin feikkipuuterit.
Mun iho parani huomattavasti kun jätin maitotuotteet kokonaan pois.
Minulla on mineraalimeikit käytössä ja ihon kunto onkin jo hieman parantunut niillä, mutta ei tarpeeksi. Seuraavaksi voisin kokeilla sinkkiä ja maitotuotteiden pois jättämistä.
ap
Pii voi myös auttaa. Paransi äitini aikuisiällä (uudelleen) puhjenneen aknen.
Minulla ja tyttärelläni parani akne jättämällä valkoinen sokeri ja vehnä kokonaan pois ruokavaliosta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:37"]
Minulla ja tyttärelläni parani akne jättämällä valkoinen sokeri ja vehnä kokonaan pois ruokavaliosta.
[/quote]
Valkoisella sokerilla tarkoitan nyt sitä tavallista kaupan sokeria, mutta me käytämme jonkin verran ruokosokeria luomukaupasta, siis ei raffinoitua. Mutta varsinkin vehnä on myrkkyä ihollemme. Olemme korvanneet sen luomuspeltillä.
Sokerin voisin kyllä jättää kokonaan pois niin kuin vehnänkin. Minulle tuskin tulisi niitä kovin ikävä, jos vain saisin hyvän ihon.
ap
Sinkin syömisestä en tiedä, mutta sinkkivoide on vanha apu ihon tulehduksiin, siis miksipä se ei toimisi mös akneen.