Sivut

Kommentit (113)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse. Syön 2-3 kertaa päivässä ja olen pysynyt normaalipainoisena aina.
N51

Tässä se virhe tulee, normaali ihmisten ruokaharhat. Ensinnäkin hyvä säkä jos olet normaalipainoinen ja sinulle toimii tuo 2-3 kertaa päivässä ruokailu. 2on aikas todella vähän. Riippuu myös mitä syöt. Veikkaisin että perus ruokaa eli mummon lihapullia ja muusia, valmisruokia ja aamupalaksi leipää juuston kera😳😆😅😅Ei siinä mitään mutta kaikki olemme yksilöitä ja sitten ihmetellään kun paino on mitä on tai ei laihdu tai liho tai verensokeriarvot paskat. A)Terveellistä olisi syödä TASAISIN välein n3-4h välein 4-6 kertaa päivässä sekä juoda 2-3litraa vettä päivässä. (jo fitness ruokavalioissa ja erilaisten ruokavalioiden noudattamisessakin tämä jo opetetaan) b) tärkeää on se MITÄ syöt, eli syötkö terveellisesti kuten aamulla puuroa, päivällä kolme kertaa kanaa tai lihaa ja riisiä sekä kasviksia ja iltapalaksi vaikka terveellinen kevyt maustamaton rahka ja siihen marjoja. Vai syötkö sokerillisia ja teollisesti tehtyä nakkikastiketta ja perunaa päivälliseksi? C) myös riippuu liikutko kuinka paljon viikossa ja se on vain plussaa mitä enemmän käyt vaikka kävely lenkeillä muutaman kerran vkssa =jos syöt 4-5kertaa päivässä terveellisesti etkä paskaa, aineenvaihduntasi pysyy kunnossa ja verensokeriarvot sun muut. Perus tietoa ..

Lope

Jos ihminen syö kaksi kertaa päivässä (riippuu mitä syö) luulisi aineenvaihdunnan käyvän kyllä hitaalla. Sitten ihmetellään miksi ollaan lihavia.☺️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveen ihmisen haima tuottaa insuliinia, joka kyllä tasaa verensokerinousut. Sitä varten haima on olemassa. Tutkimuksissa ei havaittu eroa 3 vs 6 ateriaa päivässä syövien laihdutustuloksissa. Kannattaa syödä aterioita niin miten omaan päivärytmiin sopii parhaiten. T. ravintoterapeutti

Juu tuottaa haima insuliinia ja siirtää ne ylimääräiset hiilihydraatit rasvavarastoiksi. Insuliini lihottaa.


Liika kalorimäärä lihottaa. Jopa jotkut fitnesskisaajat vetää lavakuntoon asti hiilaridieetillä. T: ravintoterapeutti

Lopeta nyt se terapeuttilarppaus kun et aiheesta mitään tiedä. Kukaan ei vedä itseään kisakuntoon "hiilaridieetillä" koska se sitoo vettä kehoon. Ennen kisapäivää ei juuri muuta vedetä kuin kaloritonta juomaa ja jotain tonnikalaa, salaattia tms. joissa todella vähän nettohiilareita.

Normaalissa treenissä toki hiilareita kuluu ja menee, ja se on hyvää polttoainetta ihmiselle jonka kulutus on moninkertaista toimistorottaan nähden.


Montako kisavalmennettavaa sulla on ollut? Viimeisellä viikolla tankataan hiilareita sopivasti, että lihakset täyttyvät. Kisapäivänä kehonrakentajat syövät reilusti suolaa ennen lavaa, että saavat lihaksiinsa paineisen lookin. Mutta lässytä sinä nyt sitten, että suola pöhöttää ja kerää nestettä kehoon. Todellisuus on kisakunnossa kuitenkin jotain ihan muuta. Mutta mistäpä minä ammattivalmentajana mitään tietäisin.

Kisaamisesta tuli mieleen, että Suomen bodaus ja valmennustaso on huono, eihän täältä ole 15 vuoteen tullut muita kovia bodareita kuin Mika Sihvonen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Hampaat ei tykkää, kun syö noin usein.

Mulla tulee joskus pikkunälkä joskus kaksi tuntia aterian jälkeen, mutta kun vartin odottelen, se menee ohi. Seuraava kunnon nälkä tulee neljän tai viiden tunnin päästä, ja silloin vasta on aika syödä. Ennen söin aina kun on vähänkin nälkä, ja paisuin muodottomaksi palloksi. Kun olen opetellut sietämään nälkää, olen laihtunut.

Ja jos nälkäisenä syö paljon niin mitä sitten? Sitten vain kestää kauemmin, ennen kuin on seuraavan kerran nälkä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä esim. sumopainijat ja kehonrakentajat tarvitsevat 5-6 ateriaa päivässä.

Sumopainijat kyllä aamupäivän treenaa tyhjin vatsoin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Ihminen ei ole terve jos hänen elimistönsä ei pysty säätelemään verensokeria. Joillakin suomalaisllahan on tämä "kiukkugeeni", jonka johdosta yllättäviä tappojakin tapahtuu.

Vierailija

Syön kerran päivässä, iltaisin. En ahmi, olen kasvissyöjä, syön siis muutakin kuin kasviksia eli pastaa, maitotuotteita, leipää yms. Aamulla kahvia, päivän mittaan vettä ja vissyä, nälkä tulee vasta illalla. Ei ole syömishäiriötä. Ei ole ylipainoa. Verensokerit hyvät. Jaksan liikkua. Näin menty 25 vuotta.
Jos päivällä hiukoo, vedän banaanin, kourallisen pähkinöitä tms., mutta harvemmin tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse. Syön 2-3 kertaa päivässä ja olen pysynyt normaalipainoisena aina.
N51

Tässä se virhe tulee, normaali ihmisten ruokaharhat. Ensinnäkin hyvä säkä jos olet normaalipainoinen ja sinulle toimii tuo 2-3 kertaa päivässä ruokailu. 2on aikas todella vähän. Riippuu myös mitä syöt. Veikkaisin että perus ruokaa eli mummon lihapullia ja muusia, valmisruokia ja aamupalaksi leipää juuston kera😳😆😅😅Ei siinä mitään mutta kaikki olemme yksilöitä ja sitten ihmetellään kun paino on mitä on tai ei laihdu tai liho tai verensokeriarvot paskat. A)Terveellistä olisi syödä TASAISIN välein n3-4h välein 4-6 kertaa päivässä sekä juoda 2-3litraa vettä päivässä. (jo fitness ruokavalioissa ja erilaisten ruokavalioiden noudattamisessakin tämä jo opetetaan) b) tärkeää on se MITÄ syöt, eli syötkö terveellisesti kuten aamulla puuroa, päivällä kolme kertaa kanaa tai lihaa ja riisiä sekä kasviksia ja iltapalaksi vaikka terveellinen kevyt maustamaton rahka ja siihen marjoja. Vai syötkö sokerillisia ja teollisesti tehtyä nakkikastiketta ja perunaa päivälliseksi? C) myös riippuu liikutko kuinka paljon viikossa ja se on vain plussaa mitä enemmän käyt vaikka kävely lenkeillä muutaman kerran vkssa =jos syöt 4-5kertaa päivässä terveellisesti etkä paskaa, aineenvaihduntasi pysyy kunnossa ja verensokeriarvot sun muut. Perus tietoa ..

Tuo ei kyllä ollut mitään perustietoa vaan pelkkää mutua.

Myös minä syön kaksi kertaa päivässä. En todellakaan syö koskaan eineksiä. Tyypillisesti syön proteiinia ja kasvislisukkeen ja salaattia. Ruokavaliooni kuuluu hyviä rasvoja, pähkinöitä, öljyjä, avokadoja, marjoja. Syön usein kalaa.

Veriarvoni ovat hyvät ja voin hyvin. Jaksan esimerkiksi käydä salilla viisi kertaa viikossa.

En ole mitenkään itsestäni normaalipainossa. Se johtuu siitä, että halusin lopettaa lihomisen. Siksi aloin pätkäpaastolle ja kohensin ravinnon laatua.

Kirjoituksessasi ei ollut mitään järkeä. Ei millään mummonmuusilla voi pätkäpaastota ainakaan kovin kauaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse. Syön 2-3 kertaa päivässä ja olen pysynyt normaalipainoisena aina.
N51

Tässä se virhe tulee, normaali ihmisten ruokaharhat. Ensinnäkin hyvä säkä jos olet normaalipainoinen ja sinulle toimii tuo 2-3 kertaa päivässä ruokailu. 2on aikas todella vähän. Riippuu myös mitä syöt. Veikkaisin että perus ruokaa eli mummon lihapullia ja muusia, valmisruokia ja aamupalaksi leipää juuston kera😳😆😅😅Ei siinä mitään mutta kaikki olemme yksilöitä ja sitten ihmetellään kun paino on mitä on tai ei laihdu tai liho tai verensokeriarvot paskat. A)Terveellistä olisi syödä TASAISIN välein n3-4h välein 4-6 kertaa päivässä sekä juoda 2-3litraa vettä päivässä. (jo fitness ruokavalioissa ja erilaisten ruokavalioiden noudattamisessakin tämä jo opetetaan) b) tärkeää on se MITÄ syöt, eli syötkö terveellisesti kuten aamulla puuroa, päivällä kolme kertaa kanaa tai lihaa ja riisiä sekä kasviksia ja iltapalaksi vaikka terveellinen kevyt maustamaton rahka ja siihen marjoja. Vai syötkö sokerillisia ja teollisesti tehtyä nakkikastiketta ja perunaa päivälliseksi? C) myös riippuu liikutko kuinka paljon viikossa ja se on vain plussaa mitä enemmän käyt vaikka kävely lenkeillä muutaman kerran vkssa =jos syöt 4-5kertaa päivässä terveellisesti etkä paskaa, aineenvaihduntasi pysyy kunnossa ja verensokeriarvot sun muut. Perus tietoa ..

Täyttä sontaa on tekstisi. Voi yhden kerran!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään kun syön aamupalan (esim. kananmuna, rasvakahvi ja pähkinä-siemen-marjasmoothie), lounaan (esim. kalaa, voisulaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia) ja päivällisen (lounaan kaltainen, mutta kalan tilalta kanaa, lihaa tai joskus maksaa tai veriruokaa). Jälkiruuaksi syön yleensä marjoja ja kermavaahtoa tai hyvää juustoa ja palan raakasuklaata. Kupillinen kahvia iltapäivällä. En jaksaisi syödä enempää, eikä ole nälkä. En ymmärrä miksi ihmiset jatkuvasti pupertaa jotain ja sen kahvin kanssa pitää aina syödä jotain. 

Rasvakahvi?

Vierailija

5-6 kertaa päivässä sopivalla annoskoolla. Kuntosalilla kävijät ja lihasmassaa kasvattavat tekevät näin. 

Esimerkki: aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Jokaisella kerralla proteiinipitoista ruokaa, ei mitään paskaa. Ruoka-ajat on vanhan kansan höpinää eikä sovi tähän päivään, tuonkin voi aivan hyvin rytmittää muuhun ajankäyttöön. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syön kerran päivässä, iltaisin. En ahmi, olen kasvissyöjä, syön siis muutakin kuin kasviksia eli pastaa, maitotuotteita, leipää yms. Aamulla kahvia, päivän mittaan vettä ja vissyä, nälkä tulee vasta illalla. Ei ole syömishäiriötä. Ei ole ylipainoa. Verensokerit hyvät. Jaksan liikkua. Näin menty 25 vuotta.
Jos päivällä hiukoo, vedän banaanin, kourallisen pähkinöitä tms., mutta harvemmin tarvitsee.

Olen vähän samanlainen. Olen yrittänyt tunkea aamupalaa kurkusta alas, mutta maha on tullut vain kipeäksi.
Olen nykyään hyväksynyt sen, että syön iltapäivällä kerran ja illalla jonkun rahkan tai pähkinöitä.
Olo on päivällä kaikkein paras, kun ei syö mitään. Nälkä tulee vasta n. klo 15-16

Vierailija

Niin kauan kun olen itse saanut syömiseni päättää, eli koko aikuisikäni, olen syönyt tasan kerran päivässä ja aina saman annoksen. Syön mikrokeiton (yleensä chili-bataatti) ja purkillisen raejuustoa, sekä joko puolikkaan kurkun (pilkottuna) tai pussillisen pikkuporkkanoita. Joskus makeanhimoon saatan ostaa lakkaraejuustopurkin jälkkäriksi. Kahvia juon paljon.

Olen supernirso eikä vaan ole ikinä nälkä, joten miksi kiusata itseä ylimääräisellä syömisellä. Ihan normaalipainoinen olen (167/65) ja elän reipasta elämää.

Oma keho tietää. Kaverisi keho ei ole sun keho, ap, joten älä kuuntele sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun olen itse saanut syömiseni päättää, eli koko aikuisikäni, olen syönyt tasan kerran päivässä ja aina saman annoksen. Syön mikrokeiton (yleensä chili-bataatti) ja purkillisen raejuustoa, sekä joko puolikkaan kurkun (pilkottuna) tai pussillisen pikkuporkkanoita. Joskus makeanhimoon saatan ostaa lakkaraejuustopurkin jälkkäriksi. Kahvia juon paljon.

Olen supernirso eikä vaan ole ikinä nälkä, joten miksi kiusata itseä ylimääräisellä syömisellä. Ihan normaalipainoinen olen (167/65) ja elän reipasta elämää.

Oma keho tietää. Kaverisi keho ei ole sun keho, ap, joten älä kuuntele sitä.

Autismin kirjo?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun olen itse saanut syömiseni päättää, eli koko aikuisikäni, olen syönyt tasan kerran päivässä ja aina saman annoksen. Syön mikrokeiton (yleensä chili-bataatti) ja purkillisen raejuustoa, sekä joko puolikkaan kurkun (pilkottuna) tai pussillisen pikkuporkkanoita. Joskus makeanhimoon saatan ostaa lakkaraejuustopurkin jälkkäriksi. Kahvia juon paljon.

Olen supernirso eikä vaan ole ikinä nälkä, joten miksi kiusata itseä ylimääräisellä syömisellä. Ihan normaalipainoinen olen (167/65) ja elän reipasta elämää.

Oma keho tietää. Kaverisi keho ei ole sun keho, ap, joten älä kuuntele sitä.

Autismin kirjo?


Suhteeni ruokaan on parempi kuin isolla osalla ihmisistä tuntuu olevan, joten ihan sama vaikka haukut mitenkä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Ihminen ei ole terve jos hänen elimistönsä ei pysty säätelemään verensokeria. Joillakin suomalaisllahan on tämä "kiukkugeeni", jonka johdosta yllättäviä tappojakin tapahtuu.


Minulla on kaveri, joka tulee todella ärtyneeksi, jos syömisestä on yli kolme tuntia! Siksi hänelle pitää aina olla ruokaa tai vähintään leipää kaapissa jos tulee käymään. Liekö joku verensokerijuttu sitten. Itse pystyn olemaan syömättä helposti 20 tuntia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla