Sivut

Kommentit (113)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, ihminen ei ole hevonen, jonka täytyy laiduntaa koko ajan. Syöt niin usein kuin tuntuu hyvältä. Itse syön 3 kertaa päivässä enkä mitään välipaloja.

Hevosenkaan ei tarvitse syödä kuin kerran päivässä, riippuu mitä se syö.
Jos hevoselle syöttää cacao papuja niin hevonen ei tarvi yhtä ateriaa enenpää.

Vierailija

Ei tarvi, en ymmärrä jatkuvaa välipalojen syöntiä. Syön 2-3 kertaa päivässä riippuen aterioiden koosta ja ravintosisällöstä, sit joskus toki tohon päälle herkuttelen. Suht isoja annoksia syön, mutta hoikka olen.

Vierailija

Olen huomannut jaksavani parhaiten arkisin, kun syön aamupalan noin klo 7, lounas klo 11-12, kotona iso ruoka klo 17-18. Kaikilla aterioilla tulee syödä paljon ja ehkä tärkein on lounaan koko. Sitä täytyy olla riittävästi, että jaksaa hyvin iltaan asti. Lisäksi ilta-aterian on oltava sen verran myöhään, ettei iltapala ole välttämätön. Tämä toteutuu minulla vain lähityössä, kun käydään lounasravintoloissa syömässä. Nyt etätyössä en syö kotona kuin murto-osan, ja olenkin jatkuvasti pupeltamassa jotain.

Eihän ennenkään syöty 3 tunnin välein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveen ihmisen haima tuottaa insuliinia, joka kyllä tasaa verensokerinousut. Sitä varten haima on olemassa. Tutkimuksissa ei havaittu eroa 3 vs 6 ateriaa päivässä syövien laihdutustuloksissa. Kannattaa syödä aterioita niin miten omaan päivärytmiin sopii parhaiten. T. ravintoterapeutti

Juu tuottaa haima insuliinia ja siirtää ne ylimääräiset hiilihydraatit rasvavarastoiksi. Insuliini lihottaa.

Liika kalorimäärä lihottaa. Jopa jotkut fitnesskisaajat vetää lavakuntoon asti hiilaridieetillä. T: ravintoterapeutti

Nimeäpä muutama tuollainen fitnesskisaaja.

En nimeä, koska googlaamalle ne tietäisit henkilöllisyyteni.

Vierailija

No, ei todellakaan tarvitse pupeltaa koko ajan jotain. Itse syön kunnon aamupalan, yksi lämpöinen ruoka tai ruokaisa salaatti, kahvi, ja illalla iltapala. Tämä riittää minulle ja liikun säännöllisesti. Kuuntelen kehoani ja syön silloin kun on nälkä, en syö kellon viisareiden mukaan. Minusta on ihan normaalia tuntea nälän tunnetta ja syödä sitten kun on nälkä. Elimistöni on sellainen, että kun minulla ei ole nälkä en halua syödä. Ihmeellistä pakkosyöttämistä tuollainen että pitäisi muka syödä 5-6 kertaa päivässä. Eikö ihmiset nykyään osaa käyttää omia aivojaan ja kuunnella omaa kehoaan. Silloin syödään kun on nälkä, mikä tässä on niin ihmeellistä. Ja on ihan normaalia tuntea nälän tunnetta eikä koko ajan tunkea sinne suuhun jotain. En yhtään ihmettele miksi Suomessa on lihavia niin paljon nykyään jos koko ajan pitää pupeltaa jotain.

Nainen50

Vierailija

Ruotsin radiossa pakistiin että ranskalaiset syövät pitkä kaavan mukaan koko perheen kesken yhdeltä ja kahdeksalta (katolinen perinne). Sosiaalinen kontrolli pitää sooloilut kurissa. Ja jostain kuulin, että jos ranskalainen näkee lihavan, niin sitä luullaan joko amerikkalaiseksi tai mielenterveystapaukseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, ei todellakaan tarvitse pupeltaa koko ajan jotain. Itse syön kunnon aamupalan, yksi lämpöinen ruoka tai ruokaisa salaatti, kahvi, ja illalla iltapala. Tämä riittää minulle ja liikun säännöllisesti. Kuuntelen kehoani ja syön silloin kun on nälkä, en syö kellon viisareiden mukaan. Minusta on ihan normaalia tuntea nälän tunnetta ja syödä sitten kun on nälkä. Elimistöni on sellainen, että kun minulla ei ole nälkä en halua syödä. Ihmeellistä pakkosyöttämistä tuollainen että pitäisi muka syödä 5-6 kertaa päivässä. Eikö ihmiset nykyään osaa käyttää omia aivojaan ja kuunnella omaa kehoaan. Silloin syödään kun on nälkä, mikä tässä on niin ihmeellistä. Ja on ihan normaalia tuntea nälän tunnetta eikä koko ajan tunkea sinne suuhun jotain. En yhtään ihmettele miksi Suomessa on lihavia niin paljon nykyään jos koko ajan pitää pupeltaa jotain.

Nainen50

Useimmat kaipaavat säännöllisyyttä elämäänsä, eikä vasta silloin, kun on nälkä, aleta laittamaan ruokaa. Monella on myös lapsia, joille ruokaa täytyy tehdä suunnitellusti ja moni käy töissä, jossa ruokatunti on määrättyyn aikaan ja jos silloin jättää syömättä, koska ei vielä ole nälkä, voi olla että viiteen tuntiin ei pääse syömään, jos se nälkä sieltä kumminkin tulee, kuten oletettavissa on. Minä syön 2-3 kertaa päivässä, ruoka-aikoina, en silloin kun sattuu nälkä tulemaan. Mutta jos jättäisin syömättä tuolloin, nälkä tulisi varmasti pian.
Nainen 45

Vierailija

Pätkäpaasto luojan kiitos pelasti minut jatkuvalta nälältä ja syömiseltä ja lihomiselta. Ennen minunkin kehoni oli sekaisin ja olin jatkuvasti nälkäinen. Nyt olen ollut reilun vuoden pätkäpaastolla ja syön yleensä kaksi kertaa päivässä. Nälkää koen vähemmän kuin silloin, kun söin koko ajan aterioita ja välipaloja. Elämä on yksinkertaisempaa, vatsa voi paremmin jne. Toki pitää pitää huolta siitä, että ateriat ovat kunnollisia eli esimerkiksi sisältävät riittävästi rasvaa.

On hassua, miten ihmiset on saatu pelkäämään ihan normaaleja taukoja syömisessä. Ihminen on evoluutionsa aikana elänyt suurimman osan pätkäpaastoten, olosuhteiden pakosta toki, mutta siihen elimistö on sopeutunut. Sen sijaan muutaman tunnin välein syöminen on poikkeustila, varsinkin kun ruoka on nykyään hyvin hiilaripitoista. Ihmiselle luonnoton laiduntaminen on johtanut ylipainoepidemiaan, kakkostyypin diabeteksen lisääntymiseen jne.

Ja sitten nämä puputtajat moittivat niitä, jotka vielä luonnostaan osaavat syödä...

Vierailija

Hampaat saa ainakin tuhottua jatkuvalla napostelulla. Se on yksi syy, miksi ainakin itse syön päivittäin 3-4 selkeää ateriaa, eikä sitten muuta:)

Vierailija

Terveellisempää syödä mahdollisimman harvoin insuliinin takia. Itse olen välillä parin päivän välein koska ei vaan tule nälkä. Syön silloin paljon kaloreita, mutta en ahmi. En ymmärrä miksi ihmiset syövät muutaman tunnin välein. En ole edes alipainoinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hampaat saa ainakin tuhottua jatkuvalla napostelulla. Se on yksi syy, miksi ainakin itse syön päivittäin 3-4 selkeää ateriaa, eikä sitten muuta:)

Tuostakin voi jättää vielä 1-2 ateriaa pois huoletta. Hampaat kiittävät.

Vierailija

Riippuu ihmisestä, on yksilöllistä. Esim. minulla on neurologinen sairaus, jonka takia lääkäri suosittelee, että yrittäisin syödä pieniä annoksia 6-10 kertaa päivässä.

Vierailija

Suussa olevat hapot vaurioittaa hampaita ja hampaat kestävät sen 5 ateriaa päivässä. Kaikki juomatkin paitsi vesi kuuluu samaan kastiin. Joten makeutettujen juomien kannattaa sijoittaa ruokailujen yhteyteen.

Jotenkin näin hammaslääkärini sanoi minulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan nykyään migreenin, jos syön vain 2-4 kertaa päivässä. Olen huomannut, että syömisten väli ei saisi ylittää 3,5tuntia. 4 tunnin väli aiheuttaa jo migreenin esioireet.

Mieluummin syön usein pieniä aterioita kuin syön lääkkeitä.

Migreenin aiheuttaa syömäsi sokeri ja nopeat hiilarit, ei syöntiväli.

Todisteita tästä?
ohis

Vierailija

Nykyisin syödään, vaikkei ole nälkä. Syöminen on tapa enemmän kuin välttämättömyys. Itse olen puputtaja ja lihon vain sen takia, kun syön välipaloja miten sattuu. 3 aterian rytmiä pitäisin hyvänä, kun tosiaan ruoka maistuu niin paljon paremmalta, kun on nälkä. Kahdella pärjäävät tietävät kokemuksen kautta mikä heille sopii parhaiten, ei näissä asioissa tarvita ulkopuolista " totuutta".

Vierailija

Ihmislaji on syönyt 5-6 ateriaa päivässä vain hyvin lyhyen aikaa historiassa. Olisimme kuolleet sukupuuttoon aikoja sitten, jos olisimme tarvinneet tuon verran jotain höttöhiilaria päivässä. Joku lyö nyt tietysti tiskiin eliniänodotteen 10 000 vuotta sitten verrattuna nykyaikaan. Ei silloinkaan keskimääräinen ihminen kuollut 30-vuotiaana, vaan mm. lapsikuolleisuus oli korkeampaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat