Vierailija

Mitä haittaa harvemmasta syömisestä siis on? Ystäväni saarnasi minulle, että pahoinpitelen itseäni kun syön niin harvoin. Olimme siis yhdessä mökillä, ja siellä kiinnitti huomiota ruokarytmiini. Syön harvoin, mutta täysrasvaista ruokaa, kasviksia joka päivä. En harrasta kahvileipiä vaan juon kahvini mustana.
Olen normaalipainossa.

Sivut

Kommentit (113)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei ihminen tarvitse 5-6 ateriaa päivässä. Itse syön arkisin 2x/pva ja viikonloppuisin 3x, en ymmärrä miksi pitäisi mupeltaa koko ajan jotain.

Vierailija

Ei tarvitse jos syö kerralla siten, ettei tule heti nälkä kun kerran pieraisee. Itse syön kolmesti päivässä, mutta pärjäisin hyvin kahdella aterialla.

Vierailija

Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Vierailija

Ei tarvitse, ihminen ei ole hevonen, jonka täytyy laiduntaa koko ajan. Syöt niin usein kuin tuntuu hyvältä. Itse syön 3 kertaa päivässä enkä mitään välipaloja.

Vierailija

Ei tietenkään tarvitse. Olethan itsekin elänyt aikuiseksi asti tuolla 1-2 x päivässä rytmillä. Jatka vain siten kuin hyvältä tuntuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

En hotki mitä eteeni saan, vaikka syön vain kahdesti päivässä. Ei ole nälkä useammin, sillä syön täysrasvaista ruokaa.

Vierailija

Itse syön 2 kertaa päivässä. Tukevan lounaan ja kevyemmän illallisen (normipäivinä, juhlissa jne toki syön ihan hyvällä omallatunnolla kahviherkut yms).

Minulle sopii hyvin, ja olen paljon kokonaisvaltaisesti pirteämpi kuin silloin, jos syön aamupalan, välipaloja jne.

Vierailija

Minä pärjään kun syön aamupalan (esim. kananmuna, rasvakahvi ja pähkinä-siemen-marjasmoothie), lounaan (esim. kalaa, voisulaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia) ja päivällisen (lounaan kaltainen, mutta kalan tilalta kanaa, lihaa tai joskus maksaa tai veriruokaa). Jälkiruuaksi syön yleensä marjoja ja kermavaahtoa tai hyvää juustoa ja palan raakasuklaata. Kupillinen kahvia iltapäivällä. En jaksaisi syödä enempää, eikä ole nälkä. En ymmärrä miksi ihmiset jatkuvasti pupertaa jotain ja sen kahvin kanssa pitää aina syödä jotain. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pöh, syöminen juuri tekee niitä verensokerin piikkejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tyylillä juuri verensokeri heittelee. Insuliinit huipussaan koko ajan, jos puputtaa jotain hiilihydraattia.

Vierailija

Asun Alankomaissa ja täällä jo taaperosta asti syövät usein kolme kertaa päivässä (aamulla leipää, lounaalla leipää, illalla ruokaa). Jotain hedelmäpalaa tms. ei edes lasketa ateriahetkeksi. Itse syön 2-3 kertaa päivässä ehkä ole vielä kuollut. Mielestäni ihan ok rytmi, ahdistaisi miettiä jotain mussutettavaa vaikka joka kolmas tunti. Johan tuossa saisi laskea kaikki kaloritkin, tosi helposti menisi yli päivärajan.

Pari kertaa syödessä on myös helppo miettiä että ohhoh söinpä rasvaisen lounaan ja ison pullan aamulla, pitänee laittaa keittoillallinen. Mielestäni näläntunne ennen aterioita on vain kiva, ruokakin maistuu paremmalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään kun syön aamupalan (esim. kananmuna, rasvakahvi ja pähkinä-siemen-marjasmoothie), lounaan (esim. kalaa, voisulaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia) ja päivällisen (lounaan kaltainen, mutta kalan tilalta kanaa, lihaa tai joskus maksaa tai veriruokaa). Jälkiruuaksi syön yleensä marjoja ja kermavaahtoa tai hyvää juustoa ja palan raakasuklaata. Kupillinen kahvia iltapäivällä. En jaksaisi syödä enempää, eikä ole nälkä. En ymmärrä miksi ihmiset jatkuvasti pupertaa jotain ja sen kahvin kanssa pitää aina syödä jotain. 

Kuulostaa kamalalta, hyi.
Itse syön 2xpäivässä, kasvispainotteisesti enkä todellakaan välttele hiilareita muutoin kuin kaikista hötöimpiä vaaleita leipiä jne.

Vierailija

Terveen ihmisen haima tuottaa insuliinia, joka kyllä tasaa verensokerinousut. Sitä varten haima on olemassa. Tutkimuksissa ei havaittu eroa 3 vs 6 ateriaa päivässä syövien laihdutustuloksissa. Kannattaa syödä aterioita niin miten omaan päivärytmiin sopii parhaiten. T. ravintoterapeutti

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat