Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskalsitko juoda alkoholia ennen plussaamista?

Vierailija
07.07.2013 |

Tilanne siis se, että olemme yrittäneet lasta kohta puolisen vuotta. Nyt taas jännät paikat edessä (kuukautisten pitäisi alkaa ensi viikolla).

Tunnen kuitenkin huonoa omaatuntoa siitä, että tämän viikonlopun olimme ystäväporukan mökillä grillijuhlissa, joissa tuli maisteltua viiniä ja kumottua siideri jos toinenkin. Voiko tuo vaikuttaa mahdolliseen raskauteen jotenkin?

En vaan jaksa uskoa, että tälläkään kertaa olisi tärpännyt, joten olisi tuntunut kurjalta jättää juhlat väliin ja ensi viikolla taas pettyä kuukautisten alkaessa.

Miten te olette toimineet vastaavissa tilanteissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä elin kuin viimeistä päivää ennen tietoisuutta raskaudesta.

Vierailija
2/6 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin alkoholin käytön, kunnes tiesin olevani raskaana. Tai siis kunnes tuli "taidanpa tehdä raskaustestin" -olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tein ekan raskaustestin krapulassa. Niin monta vuotta oli jo yritetty lasta tuloksetta että tuo touhottaminen ja raitistelukin oli jäänyt.

Siinä sit krapulaisena vessassa istuessani tuli yhtäkkiä mieleen, etten oo rättejäkään pitkään aikaan käyttänyt, ja teinkin raskaustestin. -> plussaa ja kauhea paniikki että oonko nyt tehnyt jotain hallaa vauvalle. Soitin hysteerisenä terveyskeskukseenkin (oi elämä sentään...) jossa täti sitten kertoi ettei mitään hätää kunhan nyt en sit enää juo :)

Vierailija
4/6 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta ja joka raskaudessa just ennen plussaamista olin juonut alkoholia, ihan reippaasti. Keskimmäisen kohdalla olin ystävän kanssa baarissa ja aloin miettiä, että mullahan on menkat myöhässä, oonkohan raskaana. Ja seuraavana päivänä tein testin ja plussaa oli. Arvaa oliko paha olla?

Kolmannen lapsen raskauden alussa kävi samoin, olin mieheni kanssa ensimmäistä kertaa baarissa kuuteen vuoteen. Alkoholi tökki jotenkin kummasti ja taas mietin, että oonkohan raskaana. Ja olin. Kuukautiset ei koskaan ole olleet täysin säännölliset, joten en osannut arvata.

Kaikki raskaudet ovat menneet hyvin ja lapset on normaaleita. Raskauden aikana en tietenkään juonut yhtään.

Vierailija
5/6 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join...paljon! Ja sain tietää olevani raskaana vasta viikolla 12

Vierailija
6/6 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei niinkään juominen mietitytä, koska en muutenkaan ole mikään alkoholin suurkuluttaja. Silloin tällöin pari.

Mutta olemme myös yrittäneet lasta monen monta kuukautta, tuloksetta.

Jättäessämme ehkäisyn pois, lopetin tupakoinnin. Onnistuinkin olemaan polttamatta reilun 5 kuukauden ajan, kunnes alkoi turhauttaa! Nykyään poltan entistäkin enemmän. Kuin korsteeni.

Tiedän voivani lopettaa tupakoinnin heti raskaaksi tultuani, mutta silti tunnen syyllisyyttä paheestani! Hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä