Kaksi viikkoa mummolassa päättyi kolmen päivän jälkeen :(
Ihan karsea matka, olen aivan poikki. Ok meillä on kaksi pientä lasta, molemmat tosi vilkkaita, yksi on erityislapsi ja siksi olemme ehkä hieman rasittavampi perhe olla kellään kylässä, varsinkin kalliomaastoisessa merenrantamökissä mutta äitini tietää tämän. Silti kutsui meidät koska tarvitsi mieheni apua mökkinsä rempassa. Selitin äidilleni ennen tuloani että en voi olla kahden lapseni kanssa yksin näin haastavassa ympäristössä, vaaroja kun on niin paljon ja ovat todella vahinkoalttiita, siksi tarvisin apua heidän hoidossa jos aiomme tulla, mies kun olisi rempassa kiinni. Äitini suostui ilomielin, sanoi ettei hänellä ole mitään omia töitä siellä ja vuorotellen sitten kokataan ja hoidetaan lapsia. Ja että ei tarvitse tuoda ruokaakaan kun hän kuitenkin kokkaa muillekin remppaan osallistuville. No, ensimmäinen päivä ja hän laittamassa kakille ruokaa, oli jo on valittamassa minulle kuinka mun pitäisi kyllä kokata omalle porukalleni, kuinka hänelle on rasittavaa että olemme täällä ja että hänellä olisi omiakin hommia! Siis aivan täysin eri tietoa mitä hän puhelimessa antoi. Kun yritin puolustautua ja sanoa että miksi kokkaisit kaikille muille paitsi mun miehelle (joka siis on vapaaehtoisena lomallaan hänen mökkiään rakentamassa) sanoi että emme me nyt voi odottaa että hän täällä raataa ja me vain lomailemme! No, sanoin että mies onkyllä täällä ihan töissä, ja minä puolestani voin hyvinkin kokata jopa kaikille mutta sitten hänen pitää hoitaa lapsia, kun vaarantavat itseään niin helposti ja näin oli puhelimessa alunperin sovittu. No, suostui sitten siihen mutta kuulemma oli koko seuraavan päivän valittanut veljelleni kuinka hänen, vanhan ihmisen, pitää olla kahta kauhukakaraa hoitamassa ja hän ei pysty ollenkaan nauttimaan lomastaan. No, tässä nyt aluksi, muutakin tapahtui, oli siis täys uhri ja marttyyri koko vierailumme ajan vaikka mun mielestä asioista oli jo tosi selvästi etukäteen sovittu. Sanotaan nyt näin ja kolmen päivän päästä mieheni heitti hanskat naulaan, sanoi rumasti äidilleni ja nyt sitten tultiinkin kotiin. Tosi kiva kesä loma ja paska olo. Tässä nyt vuodatus, kun en tutuille edes kehtaa tästä kertoa. :(
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:52"]
Pieni ongelma: mökkiä remontoidaan, joten äitisi ei edes kuvittele olevansa lomalla! Kunhan keksit, mökki kun on Porvoossa.
[/quote]
Ei vanha äitini sitä mökkiä remontoi vaan sukulaismiehet. Hän vain kokkaa heille kerran päivässä, ja loput aikaa kuvitteli kai makaavansa laiturilla. Porvoossa? Ok, nyt oon pihalla.
[/quote]
Äitisi on 50 + eli tietää tismalleen, miten remonteissa toimitaan. Ei kukaan oleta muiden remontoivan ja omistajan makoilevan mökin vierellä, joten keksi parempi provo seuraavalla kerralla tai edes kavata lapsesi niin, että he ovat ihmisiksi.
[/quote]
miten kavatetaan lapsia?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:35"]
Jos kerran tietää, että ei selviä yksin lasten kanssa, olisi mielestäni ollut ihan realistinen ajatus jäädä menemättä ja laittaa vain mies sinne tekemään niitä lattioita. Ap todennäköisesti äitinsä tavat on tiennyt eikä erimielisyys lasten hoidossa varmaankaan tullut täysin puskista? Ehkä jonkinlainen leikkihäkkikin tulisi kysymtykseen. Niitä näkee esim. saksalaisten jokialusten kannella lasten leikkipaikkoina. Ne on käteviä kun halutaan varmistaa, etteivät lapset pääse yli laidan.
[/quote]
No mikä tässä oli nyt niin kamalaa, että 7 alapeukkua irroitti? Olisko parempi, että lapset hukkuvat? Raitis ilma on kuitenkin tarpeen ja vanhemmat ihmiset eivät kuitenkaan joka hetki voi näitä adhd:itä vahtia, eikä pelkkä silmällä pitäminenkään auta jos vekara putoaa umpsukkeluksiin. Ainakin pelastusliivit siis päälle aina ulkona!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 10:55"]
Jos kerran tietää, että ei selviä yksin lasten kanssa, olisi mielestäni ollut ihan realistinen ajatus jäädä menemättä ja laittaa vain mies sinne tekemään niitä lattioita. Ap todennäköisesti äitinsä tavat on tiennyt eikä erimielisyys lasten hoidossa varmaankaan tullut täysin puskista? Ehkä jonkinlainen leikkihäkkikin tulisi kysymtykseen. Niitä näkee esim. saksalaisten jokialusten kannella lasten leikkipaikkoina. Ne on käteviä kun halutaan varmistaa, etteivät lapset pääse yli laidan.
[/quote]
No mikä tässä oli nyt niin kamalaa, että 7 alapeukkua irroitti? Olisko parempi, että lapset hukkuvat? Raitis ilma on kuitenkin tarpeen ja vanhemmat ihmiset eivät kuitenkaan joka hetki voi näitä adhd:itä vahtia, eikä pelkkä silmällä pitäminenkään auta jos vekara putoaa umpsukkeluksiin. Ainakin pelastusliivit siis päälle aina ulkona!
[/quote]
Mun alapeukku koska ehdoitat että lasten pitäisi viettää kesälomansa häkissä ennemmin kuin että ap:n äiti vaivautuisi auttamaan heidän, siis omien lastenlastensa, hoidossa niin kun oli luvannut, sillä aikaa kun lasten isä rakentaa ilmaiseksi hänen mökkiään.
Anna mun kaikki kestää!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 10:55"]
[/quote]
[/quote]
Mun alapeukku koska ehdoitat että lasten pitäisi viettää kesälomansa häkissä ennemmin kuin että ap:n äiti vaivautuisi auttamaan heidän, siis omien lastenlastensa, hoidossa niin kun oli luvannut, sillä aikaa kun lasten isä rakentaa ilmaiseksi hänen mökkiään.
Anna mun kaikki kestää!
[/quote]
Samoin.
Jos lasten omalta äidiltä ei muuta vaadita kuin vahtia lapsiaan, niin onpa todella rankkaa. Remontin teettäjällä on kädet täynnä muonittamisessa tekemistä. Ehkä mummo huomasi vasta työn alettua että näin oikeasti olikin, eikä aikaa jää termiittilastenlasten vahtimiseen.
Jos lasten hoito ei onnistu mökillä, eikä turvavälineitä voi käyttää apuna, niin ei muuta kuin kotiin sitten lukon taakse.
Mikä äitisi on horoskoopiltaan? Kuulostaa ihan samalaiselta kuin mun oinas-mutsi. Välit eivät todellakaan ole enää kunnossa :(
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:11"]
Sympatiani sinulle ap! Äitini on juuri tuollainen. Pyytää haluttaisiin ja valittaa yksinäisyyttään mutta kun menemme, onkin tosi väsynyt ja rasittunut. En tunne oloani tervetulleeksi. Lupaa tehdä lasteni kanssa sitä ja tätä mutta ei sitten teekään kun on jotenkin selkä niin kipeä. Sanoo poimivansa mustikat mutta jälkeenpäin sanoo, ettei tämänikäistä saa lähettää mustikanpoimintaan. sanoo lähettävänsä marjoja mutta jälkeenpäin valittaa kun joutuu passaamaan eli keräämään marjat pensaista. Kun sanon, että olisi esim. viime vuonna pitänyt tehdä jokin iso ratkaisu tai muutos, hän sanoo, miten hän kyllä ajatteli asian juuri niin. Ei siis ollut oikeasti ajatellut vaan haluaa näyttää miten hän olisi ratkaissut asian oikein, päinvastoin kuin minä... Kaiken kukkuraksi haukkuu meitä sisaruksia kullekin meistä vuorotellen, esim minulle muita sisaruksiani, yhdelle sisarelleni meitä muita jne. Huh, en nälkään kehtaa näitä juttuja kertoa kellekään, paitsi onneksi sisaruksilleni! Eikä viitsi vanhalle äidillekään näistä kommentoida kun raukka aivan romahtaisi. Voimia!
[/quote]
Tää on ihan just niin kuin mun anoppi! :D Taidetaan olla sukua toisillemme ;)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 12:11"]
Jos lasten omalta äidiltä ei muuta vaadita kuin vahtia lapsiaan, niin onpa todella rankkaa. Remontin teettäjällä on kädet täynnä muonittamisessa tekemistä. Ehkä mummo huomasi vasta työn alettua että näin oikeasti olikin, eikä aikaa jää termiittilastenlasten vahtimiseen.
Jos lasten hoito ei onnistu mökillä, eikä turvavälineitä voi käyttää apuna, niin ei muuta kuin kotiin sitten lukon taakse.
[/quote]
Kuule kahden pienen vilkkaan lapsen kanssa kalliomökillä olo on oikeasti todella vaarallista, kokemusta on ja mun lapset eivät ole erityislapsia eikä siellä ollut remppaa, monttuja ja ympäriinsä lojuvia työkaluja niinkun ap kuvailee. Miten sä voit kuvitellakaan että tätä voisi laskea tavalliseksi tilanteeksi jossa ap on vaan laiska eikä pärjää lastensa kanssa? Ja mieshän olisi siinä myös vahtimassa jos ei olisi kiinni mummon rempassa. Uskomatonta porukkaa.
Joo, taas palstalla on ap syyllinen ja huono äiti. Hoh hoh.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 14:01"]
[/quote]
Kuule kahden pienen vilkkaan lapsen kanssa kalliomökillä olo on oikeasti todella vaarallista, kokemusta on ja mun lapset eivät ole erityislapsia eikä siellä ollut remppaa, monttuja ja ympäriinsä lojuvia työkaluja niinkun ap kuvailee. Miten sä voit kuvitellakaan että tätä voisi laskea tavalliseksi tilanteeksi jossa ap on vaan laiska eikä pärjää lastensa kanssa? Ja mieshän olisi siinä myös vahtimassa jos ei olisi kiinni mummon rempassa. Uskomatonta porukkaa.
[/quote]
Äidin olisi pitänyt ymmärtää tämä ja pysyä himassa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mutta jos ap:n äiti oli lupautunut auttamaan ja siitä lasten hoidosta selviytyy kaksi aikuista vaikka se olisi haastavaa, miksi ei menisi jos kutsuttiin? Ongelma oli mun mielestä mummon törkeistä kommenteista ja halveksunnasta ja siksi he lähtivätkin lopulta kotiin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mutta jos ap:n äiti oli lupautunut auttamaan ja siitä lasten hoidosta selviytyy kaksi aikuista vaikka se olisi haastavaa, miksi ei menisi jos kutsuttiin? Ongelma oli mun mielestä mummon törkeistä kommenteista ja halveksunnasta ja siksi he lähtivätkin lopulta kotiin.
[/quote]
Jos olisin tiennyt että äitini käyttäytyy näin vastenmielisesti olisimme varmasti jäänytkin kotiin. Tämä meidän elämäntilanteemme, plus kärttyinen, väsynyt mummo, plus kalliomökin remppa on mahdoton yhtälö.
ap
Minua ihmetyttää eniten tässä tilanteessa se että miksi ette ole kasvattaneet lapsianne sellaisiksi että niiden kanssa pystyisi edes mennä jonnekin? Ovatko jotain vapaan peltokasvatuksen tuotteita?
Ei ihme jos äitisikin kutsuu niitä kauhukakaroiksi!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 10:07"]
Alan ymmärtämään miksi täällä palstalla puolet ihmisistä ovat melkoisia ääliöitä. Joka toisella kun on ERITYISLAPSI. Käytöshäiriöt kun perityvät. Onneksi meidän lapsi on erityinen vain isän ja äidin silmissä ja vain positiivisella tavalla. Toki tossahan se koko ajan touhuaa ja perään pitää katsoa... Kai sitä joku diagnoosi pitäisi hakea.
[/quote]
Totta! Alkaa olla jo niin väsynyttä tuo erityislapseen viittaaminen!
Erityislapsi = tuleva työkyvytön "veronmaksaja" jolla vanhemmilta opittuja käytöshäiriöitä ja jää todennäköisesti käytöshäiriöiden ja sosiaalisten ongelmien takia sairaseläkkeelle ennenkuin täyttää 25. Me edelleen työssäkäyvät aikuiset maksetaan veroina sen nuoren sairaseläkekorvaukset tuolloin.
Suomennos: Lapsi jota ei ole vaivauduttu kasvattamaan, vanhemmat kuvittelevat että koulu ja yhteiskunta kasvattaa sitten joskus, ja jos lapsi alkaa käydä mahdottomaksi niin sille työnnetään kurkkuun kaikki mahdolliset ad/hd ja add-lääkkeet ilman kunnollisia diagnooseja että varmasti menee niistä enemmän vaan sekaisin!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 10:07"]
Alan ymmärtämään miksi täällä palstalla puolet ihmisistä ovat melkoisia ääliöitä. Joka toisella kun on ERITYISLAPSI. Käytöshäiriöt kun perityvät. Onneksi meidän lapsi on erityinen vain isän ja äidin silmissä ja vain positiivisella tavalla. Toki tossahan se koko ajan touhuaa ja perään pitää katsoa... Kai sitä joku diagnoosi pitäisi hakea.
[/quote]
Totta! Alkaa olla jo niin väsynyttä tuo erityislapseen viittaaminen!
Erityislapsi = tuleva työkyvytön "veronmaksaja" jolla vanhemmilta opittuja käytöshäiriöitä ja jää todennäköisesti käytöshäiriöiden ja sosiaalisten ongelmien takia sairaseläkkeelle ennenkuin täyttää 25. Me edelleen työssäkäyvät aikuiset maksetaan veroina sen nuoren sairaseläkekorvaukset tuolloin.
Suomennos: Lapsi jota ei ole vaivauduttu kasvattamaan, vanhemmat kuvittelevat että koulu ja yhteiskunta kasvattaa sitten joskus, ja jos lapsi alkaa käydä mahdottomaksi niin sille työnnetään kurkkuun kaikki mahdolliset ad/hd ja add-lääkkeet ilman kunnollisia diagnooseja että varmasti menee niistä enemmän vaan sekaisin!
[/quote]
Idiootti
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:17"]
Opettele ensin kirjoittamaan, varsinkin ne kappalejaot. Muutenkin taidat olla aika herkkä ja voiko näin sanoa TURHA ihminen
[/quote]
Mitä yrität kertoa? Meni yli hilseen. Muista lääkkeet. Lääääkkeeet.