Kaksi viikkoa mummolassa päättyi kolmen päivän jälkeen :(
Ihan karsea matka, olen aivan poikki. Ok meillä on kaksi pientä lasta, molemmat tosi vilkkaita, yksi on erityislapsi ja siksi olemme ehkä hieman rasittavampi perhe olla kellään kylässä, varsinkin kalliomaastoisessa merenrantamökissä mutta äitini tietää tämän. Silti kutsui meidät koska tarvitsi mieheni apua mökkinsä rempassa. Selitin äidilleni ennen tuloani että en voi olla kahden lapseni kanssa yksin näin haastavassa ympäristössä, vaaroja kun on niin paljon ja ovat todella vahinkoalttiita, siksi tarvisin apua heidän hoidossa jos aiomme tulla, mies kun olisi rempassa kiinni. Äitini suostui ilomielin, sanoi ettei hänellä ole mitään omia töitä siellä ja vuorotellen sitten kokataan ja hoidetaan lapsia. Ja että ei tarvitse tuoda ruokaakaan kun hän kuitenkin kokkaa muillekin remppaan osallistuville. No, ensimmäinen päivä ja hän laittamassa kakille ruokaa, oli jo on valittamassa minulle kuinka mun pitäisi kyllä kokata omalle porukalleni, kuinka hänelle on rasittavaa että olemme täällä ja että hänellä olisi omiakin hommia! Siis aivan täysin eri tietoa mitä hän puhelimessa antoi. Kun yritin puolustautua ja sanoa että miksi kokkaisit kaikille muille paitsi mun miehelle (joka siis on vapaaehtoisena lomallaan hänen mökkiään rakentamassa) sanoi että emme me nyt voi odottaa että hän täällä raataa ja me vain lomailemme! No, sanoin että mies onkyllä täällä ihan töissä, ja minä puolestani voin hyvinkin kokata jopa kaikille mutta sitten hänen pitää hoitaa lapsia, kun vaarantavat itseään niin helposti ja näin oli puhelimessa alunperin sovittu. No, suostui sitten siihen mutta kuulemma oli koko seuraavan päivän valittanut veljelleni kuinka hänen, vanhan ihmisen, pitää olla kahta kauhukakaraa hoitamassa ja hän ei pysty ollenkaan nauttimaan lomastaan. No, tässä nyt aluksi, muutakin tapahtui, oli siis täys uhri ja marttyyri koko vierailumme ajan vaikka mun mielestä asioista oli jo tosi selvästi etukäteen sovittu. Sanotaan nyt näin ja kolmen päivän päästä mieheni heitti hanskat naulaan, sanoi rumasti äidilleni ja nyt sitten tultiinkin kotiin. Tosi kiva kesä loma ja paska olo. Tässä nyt vuodatus, kun en tutuille edes kehtaa tästä kertoa. :(
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 04:49"]
Jokin muistisairaus alkamassa? Agressiivinen käytös viittaisi siihen.
[/quote]
Pitääkö käyttää vierasperäisiä sanoja, jos ei osaa kirjoittaa niitä oikein?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 23:47"]
Siis ap ei pärjäisi yksin kahden vekaransa vahtimisessa, mutta äitinsä pärjäisi? Jokin hajahtaa nyt yhtälössä.
[/quote]
Idiootti. Ap ei pärjäisi yksin kahden lapsensa kanssa _samalla_ kun laittaa ruokaa. Mökkioloissa ymmärrän tämän hyvin, vesi lähellä, kalliotontti jne.
[/quote]
Ap kirjoitti: ".... Selitin äidilleni ennen tuloani että en voi olla kahden lapseni kanssa yksin näin haastavassa ympäristössä, vaaroja kun on niin paljon ja ovat todella vahinkoalttiita, siksi tarvisin apua heidän hoidossa jos aiomme tulla" ja "... minä puolestani voin hyvinkin kokata jopa kaikille mutta sitten hänen pitää hoitaa lapsia, kun vaarantavat itseään niin helposti ja näin oli puhelimessa alunperin sovittu. "
Eli, ap ei selviä kahden lapsensa vahtimisesta yksin, mutta jos hän tekee ruoan, äiti saa vahtia lapsia yksin ja siis ap:n oletuksen mukaan selviää siitä.
[/quote]
Jos tämä on tärkeä yksityiskohta, lapsia on vaikea hallita ulkona yksin, ei tarvita kuin pari sekuntia kun yksi on pudonnut kallion reunalta samalla kun toinen on napannut poran terassilta ja kaatunut remonttimonttuun eli kahden aikuisen pitää olla siinä melkein aina. Mutta jos yksi aikuinen kokkaa niin lapsia voi pitää sen aikaa sisällä mökissä ja toinen aikuinen vahtii ja siitä selviää yksi aikuinen. Sielläkin on kuitenkin remppa menossa, ei niitä voi laskea vapaana siellä juoksemaan ja samalla laittaa ruokaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 09:51"]
Minulla on samanlainen marttyyriäiti. Mitään ei anna tehdä ja sitten kuunnellaan jatkuvaa virttä siitä kuinka hän on tiskannut niin ja niin monta kertaa ja lihasoosiakin keitteli yöllä kahteen asti ja metsässä auttanut pappaa niin on puita tehty ja väsyttää jne jne
Ja sitten pitäisi kehua kuin a sää olet nii-in viitseliäs
Kummasti ei tu pahemmin käytyä kotosalla
[/quote]
Juuri näin. :D
Todellakin ensin sanoo että tekee mielellään ja ei tarvi auttaa ja sitten kun tekee sitä rupeaa valittamaan miten raskasta se hänelle on, miten hän on niin väsynyt, kuinka hänen ei pitäisi enää niin vanhana tehdä tällaisia asioita kun on jo koko elämänsä niitä tehnyt jne. jne. Ja sitten odottaa että saa mielettömät ihailut ja kiitokset siitä tai alkaa haukkuminen kiittämättömäksi ...
Mä en lukenut koko ketjua, mutta miksi miehesi ei voinut lähteä yksin sinne ja sinä olisit jäänyt lasten kanssa kotiin?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 15:28"]
Mä en lukenut koko ketjua, mutta miksi miehesi ei voinut lähteä yksin sinne ja sinä olisit jäänyt lasten kanssa kotiin?
[/quote]
Kuinka moni laittaa puolisonsa ANOPPILAAN itsekseen?? Mulle ei ainakaan tulis mieleenkään, en tosiaankaan edes ehdottaisi...
Olisihan se voinut, mutta äitini kutsui myös meidät ja lupasi auttaa lasten hoidossa vaikka varoitin että se tulee olemaan haastavaa. Ja muutenkin, miehelläni on koko vuotena vain tämä kuu lomaa, on muuten meilkein aina töissä, olisi kiva jos häntäkin näkisi.
ap
Tsemppiä sulle, ap! Paluttakaa tosiaan ne rahat ja yrittäkää unohtaa äiti loman ajaksi, tehkää jotain ihan muuta.
Tästä ketjusta huomasi taas, miten palsta on täynnä pilkunnussijoita ja muita pipipäitä.
Ai niin, minullakin on erityislapsi, mutta diagnoosit niin harvinaisia etten viitsi niitä tähän laittaa... Oli sellainen jo syntyessään ja tarvinnut mm. kirurgin apua, joten erityisyys ei liittyne käytökseeni.
Jos kerran tietää, että ei selviä yksin lasten kanssa, olisi mielestäni ollut ihan realistinen ajatus jäädä menemättä ja laittaa vain mies sinne tekemään niitä lattioita. Ap todennäköisesti äitinsä tavat on tiennyt eikä erimielisyys lasten hoidossa varmaankaan tullut täysin puskista? Ehkä jonkinlainen leikkihäkkikin tulisi kysymtykseen. Niitä näkee esim. saksalaisten jokialusten kannella lasten leikkipaikkoina. Ne on käteviä kun halutaan varmistaa, etteivät lapset pääse yli laidan.
Hyvä, että lähditte, ihan turhaan miehesi siellä olisi raatanut. Miten niin loma pilalla? Nythän se vasta alkaa ja siitä voi tulla HYVÄ!
Kuule, kyllä sun ois pitäny sanoo pahasti äidillesi jo aiemmin. Teinä en olisi katsellut moista kuin sen yhden päivän. Ihan turhaan tunnet syyllisyyttä. Käy nyt ainakin kiittämässä miestäsi selkärankaisuudesta!
Pieni ongelma: mökkiä remontoidaan, joten äitisi ei edes kuvittele olevansa lomalla! Kunhan keksit, mökki kun on Porvoossa.
Nyt kaikki lienee tyytyväisiä, äitisi ei tarvitse kokata eikä vahtia lapsia.
Outo juttu kaikkineen jos puhelimessa luvataan toista mitä todellisuus on. Järkevä veto lähteä pois.
Äitisi halusi ilmaisen rengin ja ei olisi hänelle mieluusti ruokaakaan tarjonnut, outoa. Haisee hyväksikäytöltä.
Toki tuo voi näkyä aikanaan perinnönjaossa jos mummo veti herneet nekkuun lähdöstänne.
No, en kuullut tästä valituksesta veljelleni kauhukakaroista vasta kun kolmantena päivänä, siksi lähdimme vasta nyt.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:52"]
Pieni ongelma: mökkiä remontoidaan, joten äitisi ei edes kuvittele olevansa lomalla! Kunhan keksit, mökki kun on Porvoossa.
[/quote]
Ei vanha äitini sitä mökkiä remontoi vaan sukulaismiehet. Hän vain kokkaa heille kerran päivässä, ja loput aikaa kuvitteli kai makaavansa laiturilla. Porvoossa? Ok, nyt oon pihalla.
äitisi kuulostaa hirveältä ihmiseltä :(
teidän, joilla on muutenkin kädet täynnä työtä, pitäisi rakentaa hänelle ilmaiseksi mökkiä... anna mun kestää. Ja mikä asenne lapsenlapsiin ja kuinka halventaen suhtautuu vävyn rakennusapuun. Onko hän aina ollut samanlainen?
Kysyitkö äidiltäsi, muistaako mitä olitte tulostanne etukäteen sopineet ja miksi? Kannattaa aina muistuttaa tällaisia ihmisiä yhdessä sovituista pelisäännöistä ja mieluiten niin että paikalla on myös todistajia.
Hyvä että veljesi kertoi sinulle äitinne puheista ennen kun homma äityi pahemmaksi. Ja hyvä ettette jääneet katselemaan diivailua. En ymmärrä miksi tämä ihmistyyppi päästetään niin usein kuin koira veräjästä, sehän vain rohkaisee moiseen toimintaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 18:00"]Kappalejako.[/quote]
Rakentava keskustelu. Asperger?
Miehesi ei taida olla kovin diplomaattinen.
Ei silti, en minä siitä häntä moiti. Oma mieheni tosin olisi ollut tuollaisessa tilanteessa anopin puolella. Hyvä, että sinulla on noin suoraselkäinen mies :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 23:47"]
Siis ap ei pärjäisi yksin kahden vekaransa vahtimisessa, mutta äitinsä pärjäisi? Jokin hajahtaa nyt yhtälössä.
[/quote]
Idiootti. Ap ei pärjäisi yksin kahden lapsensa kanssa _samalla_ kun laittaa ruokaa. Mökkioloissa ymmärrän tämän hyvin, vesi lähellä, kalliotontti jne.
[/quote]
Ap kirjoitti: ".... Selitin äidilleni ennen tuloani että en voi olla kahden lapseni kanssa yksin näin haastavassa ympäristössä, vaaroja kun on niin paljon ja ovat todella vahinkoalttiita, siksi tarvisin apua heidän hoidossa jos aiomme tulla" ja "... minä puolestani voin hyvinkin kokata jopa kaikille mutta sitten hänen pitää hoitaa lapsia, kun vaarantavat itseään niin helposti ja näin oli puhelimessa alunperin sovittu. "
Eli, ap ei selviä kahden lapsensa vahtimisesta yksin, mutta jos hän tekee ruoan, äiti saa vahtia lapsia yksin ja siis ap:n oletuksen mukaan selviää siitä.